Se hel versjon : Hjeeep... pålegg?
Trenger noen tips om hva som kan brukes som pålegg på brødskivene til Mattias. Jordbær skal han jo helst ikke ha (allergi/eksem-gutt), leverpostei synes han så som så om, og da vet jeg ikke mer jeg??? Kan han få prim allerede nå?? det må jo være smørbart, uten særlig salt osv osv...
Jentemamma
02-04-2002, 10:32
Disse smøreostene da? baconost, skinkeost o.s.v
vet ikke salt innholdet der, men et tynt lag skader vel ikke.
Ga Veronica en skive i går med et mega tynt syltetøy lag på.
Om du smører et tynt,tynt lag med prim på, bare så han kjenner smaken så vidt, så kan vel ikke det gjøre no kanskje?
Andre forslag?
Ingrid er veldig glad i sånn naturell smøreost fra Kavli. Det er litt salt i den,men hun får ikke de store mengdene, akkurat. :nam:
Ellers så er jo gulost og banan greie pålegg.
Skjønner ironien til Arrat og ler med..
Hahaha :D
må vel være ok på brødskiva. I hvertfall bedre enn syltetøy.
Sondre får:
Leverpostei
Prim
Skinkeost
Baconost
Mild kaviar
Hjemmelaget fruktmos
Vi holder oss til sunne pålegg,synes ikke noe om kjøpt syltetøy og denslags pålegg med masser av sukker i.Det ødelegger jo litt av vitsen med det sunne brødmåltidet.
Alexander får dette på brødskiva:
Jordbærsylte, kaviar, smøreoster, leverpostei, nøtte, nugatti, makrell i tomat, servelatpølse..
Philomène
02-04-2002, 20:40
Kan de (dvs. Mattias, Ludvik og Mattis, som er ca. 6mnd) faa BRÖDSKIVE allerede naa? :???:
....og alle som nevner kaviar.... kjenner jo ingenting som smaker mere SALT jeg ?! :p
Henger meg på spørsmålet til philomene,jeg:???: :???: :???:
Jeg tror nok det er trygt å la de få brød når de er 6 mnd, jeg må nesten nødt jeg, for Mattias spiser ikke grøt, og noe korn produkter bør han jo få i seg. Han får små biter som lett går ned, har alrdri oppdaget at han brekker seg av mat med biter i, det eneste han brekker seg over er når jeg prøver grøt på han for hundreogørtende gang.
Men; jeg vil ikke la han få pålegg som inneholder noe særlig salt, ikke fiskeprodukter, og så lite kumelkprodukter som mulig, så hva i alle dager kan han få da?? kjøttpålegg er vel ikke så lett uten tenner???
Den milde kaviaren inneholder mindre salt.Så det er´ke noe problem å gi det en gang i blant.
Nome: Vi har ikke prøvd med kjøttpålegg selv,men jeg kjenner flere som har gitt både servelat og skinkepålegg til sine tannløse bebiser. Du skjærer det jo opp i biter,vet du,så da tror jeg nok det går bra.Ellers anbefaler jeg deg å prøve hjemmelaget fruktmos.Skvis epler og pærer sammen i food processoren.Det er kjempegodt,sunt og billig.Det får Sondre både som dessert og på brødskiva,og han elsker det!:)
Hannemor
04-04-2002, 09:20
Hei,
Alexander har aldri vært spesielt glad i leverpostei, men det går en gang iblandt.
I begynnelsen likte han godt kaviar (fikk tynt på skiven). Nå går det helst i Prim, og noen ganger Hapå. Ellers så er han helt vill etter bringebærsyltetøy, men desverre så får han utslett av dette (og ikke av jordbær) Men noen ganger får han bringerbær til tross for utslett siden han syns det er så himmelsk godt (atopisk eksem, spesielt rundt munnen når han får bringebær).
Var hos en barnelege for å kontrollere astmaen hans i januar, og da var han ganske ille med eksemen. Fikk tips om å holde oss unna egg, nøtter (dermed nugatti o.l) og evt. annet vi fant (som bringebær).
En gang prøvde vi å smøre banan på skiven , men det var vist ikke godt syntes poden, men andre liker jo det godt.
Hva med å la han gnage litt på en skorpe uten pålegg, kan også være godt hvis han klør i gommene.
Hilsen Hannemor, Alexander (06/01/01) og "lillebror" 18+1.
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.