Se hel versjon : Hvor varm skal grøten være?
Hei!
Hvor varm er grøten når dere gir den? Det står på pakken at melka skal være ca 40 grader, men innen jeg har blandet i pulveret, d-vitamin dråper og litt frukt så er jo grøten kald. Markus spiser den med stor appetitt, men bør jeg gi den litt varmere?
LilleHopp
28-11-2001, 21:57
Og om den ikke allerede er kald når en begynner å gi den, så blir den iallefall kald leenge før tallerkenen er tom!:)
En av grunnene til at vannet skal være ca 40 grader er vel at det lett blir klumper dersom det er varmere. Et alternativ hvis du har mikroovn er jo å varme grøten litt opp i den (med mindre du lager den på morsmelk - den skal vel ikke i mikron).
Men så lenge avkommet spiser med god appetitt er det vel ikke egentlig noe problem? Grøten er jo ikke mindre næringsrik om den er kald?;)
:vink: :vink:
Tidligere bruker
28-11-2001, 21:58
Heisan :mervink:
Ikke så lett det der. Jeg også synes grøten blir så kald. Men hvis en blander pulveret i når vannet er varmt blir det ofte klumper. Men jeg blander det sakte i selv om vannet er litt varmt. Slik at grøten ikke er litt lunka når Kristian begynner å spise. Blir kald til slutt uansett.
Så du for bare prøve deg frem. Er ikke alle grøter som klumper seg når en lager de til og da er det bare å blande i når vannet er varmt og gi den når den er blitt lunka (går jo ganske fort, blir jo kald til slutt).
Lykke til :)
Tuva får også grøt.
Jeg blander grøten i ca 40 grader, men setter skålen jeg har grøt i oppi en annen. I den fyller jeg litt kokende varmt vann. Da holder grøten seg varm lengre.
Den koppen/skåla vi har grøten i er ikke så bred, da holder den også lengre på varmen
Vi bare lager den varm vi, også blåser vi....
Det går da helt fint det.;)
Tupperware:D
Jeg har noen kjekke tupperwarefat hvor man skal ha varmt vann i en beholder under fatet. Holder grøten varm leeeenge :) Men her hos oss er det verre med å få i grøtspiseren grøten, uansett om den er varm eller kald :uff:
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.