PDA

Se hel versjon : Sviskesaft hver dag??

siss
02-04-2002, 21:26
Er det noen som gir sviskesaft hver dag?

Emil er ganske glad i dette, og det er jo en fin måte å få i ham litt veske på. Jeg blander en barnekopp, full av vann og to-tre-fire spiseskjeer med sviskesaft i.

Men hvis jeg gir dette hver dag, vil han da få løs mage eller hur??

Hva gjør dere?? :???:

Trultomteia
03-04-2002, 09:36
Jeg gir sviskesaft hver dag nå. Men det er fordi Kim har for hard mage. Kommer nok til å slutte når det går seg til. Tror jeg...det er jo ganske godt, og så lenge han ikke har for løs mage så skader det vel ikke. Nei, ombestemte meg nå nettopp. :uff: Kommer til å fortsette med sviskesaft.

Magica
04-04-2002, 21:32
Tror sviskesaft er det BESTE Marius vet!!! Bortsett fra pupp da..

Han får det hver dag, på skje. Innimellom skjeene med grøt/middag etc.. for da ÅPNER han munnen... :)

Han får kanskje ... tja... 10-15 teskjeer med sviskesaft hver dag. Helt fin mage.

maki
04-05-2002, 00:43
Hei dere som bruker sviskesaft til barna deres:)
Jeg har brukt det til begge mine barn når de var mindre,i forbindelse med hard mage. Nå plages litjtuppa mi med hard mage innimellom,så jeg tenkte å kjøpe ei flaske med sviskesaft,sånn Nestle på glassflaske.Men jeg finner det ikke på noen butikker:( Produseres det ikke lenger,eller?? Noen som vet??
Og til dere som koker sviskesaft selv;Hvor lenge lar dere det koke???
Takknemelig for svar;)

Trultomteia
04-05-2002, 08:23
Jeg koker selv. Det trenger ikke å koke lenge. Lar det koke til de løser seg litt opp. Moser underveis med en gaffel. Bare begynn å kok, så ser du med en gang hvor lenge du trenger å koke.

Jeg har sett Nestlé sviskesaft mange steder, så det produseres ennå. De fleste dagligvarebutikkene jeg har vært innom har det.

mmbab
04-05-2002, 09:35
Hei!

Har også gitt sviskesaft i ein periode kvar dag (pga hard mage). Siss; prøv blåbærsaft i stadenfor til Emil. Kanskje han likar det betre. Blåbærsaft er mageregulerande, og det er i allefall ikkje feil å få det kvar dag (men trur det går bra med sviskesaft og!)

Kjøper store fasker med sviskesaft på helsekostbutikkar. Fryser ned i terningar, som eg så har i vatn eller i grøten.

;)

Magica
04-05-2002, 11:43
mmbab: det var lurt å kjøpe i helsekost! :)

Ville bare si at Nestle har fått inn et dårlig parti svisker, og produksjonen er derfor midlertidig stanset. Jeg mener jeg leste at alt skal være som normalt i September, men det er jo en stund til... Så det er vanskelig å få tak i sviskesaft fra Nestle akkurat nå! Hvis du ikke kommer over i en lokal landhandler etc...

maki
04-05-2002, 21:27
Heisann dere,og tusen takk for svar:)

Nå har jeg kokt sviskesaften selv:D
Og den ble minst like bra som Nestle sin:cool:

spent
04-05-2002, 22:31
Hei dere :)

Vil bare si at vi lager deilig sviskepure som vi gir Johannes nesten hver dag. Gir det som dessert til grøt eller middag.

Vi putter svisker i foodprosessoren og heller kokt varmt vann over og mikser i vei til konsistensen er fin (sånn kosistens som f.eks. ferskenpure fra Nestle) :)

Johannes synes dette er :nam:

(Johannes har hatt så problemer med magen, så svisker har fin virkning. Men tror vi skal kutte ut å gi hver dag nå....blir jo kanskje litt "sterkere" med pure enn saft?)