PDA

Se hel versjon : sviskesaft - hm, hvordan....

July
03-04-2002, 14:57
Stine har litt hard mage, presser masse for å få det ut stakkers. Tenkte å gi henne litt sviskesaft. Jeg har ikke funnet Nestle sin i butikkene - er den utgått eller??

Tenkte å lage selv da. Har kjøpt svisker, men håpløse meg på kjøkkenet lurer på hvordan man gjør dette????:uff:

Takknemlig for svar :o

Og en ting til; hvordan oppbevarer dere saften?

Svellen
03-04-2002, 15:12
Nestlè sin sviskesaft har gått ut av produksjon.

Du kan lage selv ved å koke sviskene i vann til de blir møre. Mos det hele i hurtigmikser e.l.

Aner ikke hvor lenge dette er holdbart, mulig du kan fryse ned i små porsjoner.

Nene
03-04-2002, 15:39
Bare for informasjon så er ikke Sviskesaften gått ut av produskjon for godt!!

De hadde nemlig fått inn et parti dårlige svisker og måtte derfor stoppe hele maskineriet. Og det er jo noen tonn sviskesaft kan man si.

Men den koselige mannen på info telefonen sa at Sviskesaften er på plass i hyllene igjen fra september av!

Lur som jeg var løp jeg rundt i alle butikkene i nærområdet og shoppet sviskesaft til den store gullmedaljen, så vi klarer oss nok frem til september.

KAN JO ALLTIDS SELGE DE PÅ SVARTEBØRSEN OM NØDEN BLIR FOR STOR :D

spent
03-04-2002, 16:20
Hei

Sånn gjør jeg det: noen svisker i en liten bolle, kokende vann over. Lar dette bare stå i kjøleskapet som oppbevaring jeg. Johannes spiser/drikker endel sviskesaft, så jeg fyller på vann over de samme sviskene i løpet av dagen. Sviskene bytter jeg når de er "oppbrukt". Synes sviskesafta får fin farge og er god. Er ingen kløpper på slikt jeg heller, men synes jeg har funnet en bra og billig metode.