PDA

Se hel versjon : Når sluttet/slutter dere å amme før måltidene?

Tommeliten
04-04-2002, 22:22
Hei!
Jeg leste et sted at når man ønsker å beholde melkeproduksjonen så skal man gi barnet pupp før han får grøt eller middag. Gjør dere det? Når sluttet dere med det? Mini'n får pupp før grøten, men da orker han bare noen få skjeer selvom det virker som om han har lyst på mer. Drikker deres noe annet enn morsmelk ved siden av måltidene? Ev. noen gode råd om hvordan man får arvingen til å drikke av annet enn puppen mottas med takk!!!
Hilsen undrende Tommeliten og Oscar (f: 15.10.01):)

Allimac
05-04-2002, 00:03
Jeg har nesten helt sluttet å amme småen før måltidene nå.... gir henne en liten skvett av og til først, men ganske skjeldent i grunn... Ga det nesten altid før, slik at tarmene hennes smørnes og lettere nedbryter maten.. Nå den siste 1 1/2 mnd, får hun kun vann til maten som tørste slukker... Min datter elsker heldigvis vann og det går ned på høykant... tok en stund før hun vente seg til det, og merket fort at vannet gikk best ned på olden flasken til mor (tutten nesten helt ned, slik at det bare kommer litt ut når hun tutter) og vannet må være kalt! Lunket vann var IKKE godt synes hun!! Lykke til videre! :):mervink:

Sigrid
08-04-2002, 20:28
Jacob på 9,5 mnd får til einskilde måltider pupp først, til andre ikkje. Om morgonen ammar eg han før frukost. Deretter går eg på jobb. På dagen får han stundom melk før måltidet, stundom etterpå eller som eit eige mellommåltid. Om ettermiddagen og kvelden får han som regel pupp før måltidet. Jacob er ein særing i matvegen, slik at det vert ofte mange mindre/små måltider i løpet av dagen. Eg merkar framleis at det ofte er lettare å få mat i han etter at han har fått døyva tørsten og den verste svolten med morsmelk.

Når eg er vekke heile dagen, synest eg det er koseleg å gi så pass mykje morsmelk når eg er tilgjengeleg. Ved å gi melk før mat, sikrar eg meg at han drikk melk.

Sigrid og Jacob (f. 260601)

Bluie
08-04-2002, 21:07
Junior'n min får grøt MELLOM to måltider han. Å amme han først for så å gi ham grøt ble bare stress,kronglete og mye mas. Så jeg ga opp det gode rådet ganske fort. Nå får han pupp (og enten sover litt eller leker litt) og så lar jeg det gå ca.1 - 1,5 time før han får en posjon risgrøt (eller fruktmos) og pupp rett etterpå. Da er han ikke HYSTERISK sulten og vi kan gjennomføre måltidet i ro og mak. Dette er jo helt stikk i strid med gode råd fra helsestasjonen - men det ser ut til å funke...jeg har ikke merket nedgang i melkeproduksjonen ennå.Noen dager får han nemlig bare pupp og nøyer seg fint med det....han er jo ikke 6 mnd ennå og holder vekta fint.Grøt/frukt har vi begynt mest for morro skyld -fordi han var så interessert i alt vi spiste...og vil gjerne drikke vann...men bare kaldt vann fra mamma's stooooore glass ! DET blir jo bare søl - for tunga ligger oppi glasset...som en hund ! Men, vi lar han prøve - vannsøl er jo ikke det værste! - før eller siden skjønner han nok prinsippet. Drikke fra anti-søl tut kopp gidder han hvertfall ikke.

:gal: