Se hel versjon : Likte barna deres grøt og annet fast føde med en gang?
Nå har jeg så vidt begynt å gi Emma litt maisgrøt. Hun har også fått prøve litt banan, men jeg vet ikke om hun liker det noe særlig. Hun snur seg ikke bort eller nekter å spise, men det ser ikke ut som hun liker det så godt heller. Det meste kommer ut igjen...:uff:
hegecesi
06-04-2002, 17:25
Da jeg begynte med fast føde til Jonas, var det hyl og skrik og spetakkel. Han snudde seg bort og det var mye gris. Men han lærte seg aldri og like det, og er fortsatt dårlig i maten.
Dessuten tar det litt tid før de lærer seg å spise tyngre mat. Du skal se hun blir mer entusiastisk når hun får inn teknikken, og skjønner at dette også er mat.
Lykke til:mervink: :mervink:
Mat er godt:nam: :nam: :nam: :nam:
Banan har jo rar konsistens, og jeg tror det er vanskelig for de små å svelge det. Men grøt,- det var Magnus vill etter med en gang, hyler når skjeia ikke kommer fort nok. Synes maisgrøt er best, antar at morsmelka i den har noe med det å gjøre. :elsker:
Ingrid likte IKKE grøt med en gang, nei... Liker det ikke fortsatt, hun...;)
Vi begynte med grøt da hun var ca. 5 og en halv måned, og holdt på i to måneder. Da ga vi op grøten og begynte med brødskiver i stedet. Og DET ville jenta ha!:nam:
Nå er hun snart 9 måneder og spiser det meste (unntatt grøt, da..)
Lykke til med spisingen!
Rampoline
06-04-2002, 21:33
Michelle sluker ikke akkurat grøten i seg, men hun gråter ikke og snur seg ikke bort, så jeg tolker det som at hun synes det er OK. Når hun er mett, så kniper hun igjen munnen og begynner å sutre. Jeg tror det tar litt tid for de små å skjønne hvordan de skal svelge også, for ofte så skyver Michelle ut maten med tunga, selv om neste skje glatt går ned. Banan synes hun er kjempegodt, men den må være moden og søt.
Lykke til! :mervink:
Bare Emil som digga grøt rått med en gang?? :???:
For han fikk ei skjei, gliste bredt og siden har det gått ned på høykant! Det første han fikk var maisgrøt, og så risgrøt!!
Han elsker grøt han, hyperventilerer den dag i dag, når han får grøten sin!
Første gang vi prøvde middag, var det litt rot, men det hadde med konsistensen på maten å gjøre, innmari ekkelt og tørt. Men når han fikk most potet og leverpostei, så slukte'n det å gitt! :D
Banan gikk forøvrig også ned på høykant, men da ble det utslett, så det har vi ikke prøvd mer.
Ida fikk risgrøt for to dager siden, og det likte hun kjempegodt, ville ikke ha pupp etterpå, bare mere grøt. I går fikk hun også risgrøt, men da ville hun ikke ha i det hele tatt:uff:
Så i dag introduserte vi maisgrøt, og det var ikke akkurat vanskelig å se hva hun syntes om den...:p
Vi prøvde med maisgrøt først, men ingen særlig begeistring. Neste forsøk var havre m ris & hvete - fikk i henne 1-2 ts av det... Fikk tips om å prøve med blåbærpuré, men neida; det skulle ikke frøkna ha noe av, og spyttet det ut kjappere enn mamma klarte å få det inn!
Men mamma & pappa skulle sove :D så neste forsøk var nypepuré på grøtskjeen. Og endelig :nam: Nå går det unna med en full grøtporsjon med litt nype- eller ferskenpuré hver kveld. Og Knøttet sover som en drøm ;)
Prøv med litt forskjellig - etterhvert liker hun det nok!
Vi strever fremdeles vi - etter 3 mnd med prøving,
med å få i Jenny mat.
Hun liker ingenting.
Heldigvis er det få som henne - i matveien! :elsker:
Men vi gir ikke opp - og noen dager går det faktisk litt ned!
Men så er det over neste dagen.... :gal: :gal:
Jaja... :uff:
Du skal bare se at snart løsner det! :) :)
Annevenn
07-04-2002, 22:25
Her er svaret ganske enkelt nei. Noen dager gikk det sånn nogenlunde, andre dager var det bare tull.
Annemannen er heldigvis mer tålmodig enn meg. Ellers hadde vel gutten bare fått pupp enda..... :D
Elise likte det godt i begynnelsen....så likte hun plutselig ikke maisgrøt lengre, så i påsken tok vi en pause. Prøvde igjen etter påske, og siden da har hun slukt en hel porsjon maisgrøt hver kveld! :)
Sarah elsket maisgrøten fra første stund. :nam::nam::nam:
Middagsmaten slet vi med i to måneder - fra 6 mnd til 8 mnd. Vi prøvde både hjemmelagd middag og middagsglass (4-mnd og 6-mnd glass), men hun ville ikke ha. Men så kjøpte jeg et 8-mnd glass fra Hipp (Pasta med mozzarella og tomatsaus) og hun slukte halve glasset på en-to-tre. :nam::nam::nam:
Så nå spiser hun 1/2-3/4 middagsglass + at hun fortsatt får smake på vår middag i håp om at hun skal like det en vakker dag! ;)
Vilde har fått smake pære-purè, banan og nå maisgrøt! Gullet mitt digger all mat hun! Smatter, svelger unna, og vil ha mer :hjerter: Ingen problemer foreløpig.
Cazandra
08-04-2002, 12:13
:lol: Det virker som om Sarah liker alt jeg putter i munnen....
Kan ikke huske at hun har spytta ut noe enda:p
Utenom hvis hun er mett da:gal:
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.