Se hel versjon : Banan = hard mage?
Rampoline
08-04-2002, 22:26
Michelle har fått grøt i et par uker nå, noen ganger med fruktpure på glass og noen ganger med moset banan. Men det er et eller annet som gir henne hard mage, og jeg klarer ikke finne ut av hva det er! :gal:Trodde først det var ferskenpureen, men begynner å mistenke bananen - men den har alltid vært snill med magen hennes før?
Hva er deres erfaringer? Gir banan hard mage, eller er den med på å myke opp inni der?
Ingrid får hard mage av banan! Prøvde for flere mnd siden, og da ble magen hard (fikk bare noen teskjeer). Tenkte at jeg skulle prøve igjen forrige uke, hun fikk kanskje en kvart banan, og resultatet var små, harde "elglorter" i bleia. Nei, magen til Ingrid liker ihvertfall ikke bananer.....;) Ferskenpurè og andre desserter har jeg aldri merket noen forandringer etter....:)
Hos oss er det motsatt :eek:
Det er motsatt hos oss også. Banan var det første vi introduserte hos Synne men først da vi begynte med risgrøt ble magen litt hard.
Nå får hun litt andre grøter alikevel kan magen i perioder være hard derfor tar vi ei lita tskj med maltekstrakt i grøten.
Marius får også hard mage av banan. Jeg trodde også det måtte være noe annet, men nå har vi prøvd 3 ganger, og alle gangene har han blitt skikkelig hard i magen. Stakkars gullet, han sliter og trykker for å få det ut..
Jeg er litt lei meg for dette jeg, banan er jo så greit å ha med seg over alt, og han liker det kjempegodt. Men han kan nok ikke få det... hard mage er jo veldig ubehagelig! Dumt! Håper det går over.. men tvilsomt...
Peder fikk hard mage av banan til han var ca. 9-10 måneder.
Nå går det fint! :)
Leon får banan hver dag,har aldri merket noe. Utifra svarene så ser det vel ut som det er ganske individuelt?
Oops..ser jeg er litt sent ute med svaret mitt... jaja,det får vel stå.. :)
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.