PDA

Se hel versjon : Hjelp meg med middagen

Happii
12-04-2002, 12:47
Sebastian er nå 6 mnd og vi har begynnt med middag til han, men han HATER det. Vi har prøvd masse forskjellige smaker, men allt er på "hatlista" hans. Han elsker grøt, det sklir rett ned, og han leengter etter grøten når denne dumme middagen kommer på skje inn i munnen hans:uff: Grøten han er vant til er av havre og frukt og er sikkert litt søt i smaken, og han elsker tydeligvis søte ting(akkurat som mammaen):nam: Når han får smake feks; jordbærpurre første gang, så sluker han det og det er sååå mye bedre:nam:

Er det noen tips til hvordan han skal begynne å like middag? Var det litt sånn tregt i begynnelsen for dere også? Har nesten ikke noe håp om at det vil gå noengang.:gal: :gal:

Håper noen har tips.

Klem:klem:

Wibe
12-04-2002, 13:00
men gulrotmos likte jenta mi umiddelbart. Det er også litt "søtt" i smaken. Har du prøvd det?

Etterhvert blandet jeg inn flere og flere grønnsaker i gulrotmosen, og nå går det meste ned på høykant. Vi har prøvd fisk, og det er det beste hun vet nå! :)

Hormonella
12-04-2002, 13:07
Jeg har en sånn småbarnsmat kokebok.
Der fant jeg et tips!
Hvis du lager maten selv, så ha en eplebit i vannet når du koker maten (poteter, gulrøtter osv) for det gir en søtlig smak. Så bruker du noe av kokevannet for å spe det ut med.

Vi hadde samme problem skjønner du!
Men her hjalp ingenting!
Det tok over 1 mnd for å venne han til middag.
Han er fremdeles vansklig han, har sine to favorittglass å spiser ikke annet enn de!
Min mat spyr han av....:uff:

Happii
12-04-2002, 20:21
Heisann og takk for svar fra dere begge to!! I dag prøvde vi gullerotpurre ( takk for tipset Wibe)og den sklei faktisk ned :kidoki: Det gikk jo kjempe fint, så nå får vi lære han til å spise gullerot først også tilsette litt andre ting etterhvert. Tenker jeg kommer til å prøve å lage litt på egenhånd også etterhvert, tipset om eple i kokevannet var kjempe bra det også Hormonella:D

Hva skulle man gjort uten dere?

Klem:klem:

Wibe
12-04-2002, 21:59
Så fint at det virket! :)