Se hel versjon : Hva ville du gjort?
jeg har et problem, eller fikk det i/etter helga for 2 uker siden. jeg var på fest hos ei veninne (ikke nærmeste veninne,men). Hun er gift på 4 året og de har ei datter på 6 år.
det har vært mange problemer for dem, og de har nesten gått fra hverandre en gang eller to den siste tiden.
det som skjedde på denne festen var at mannen hennes prøvde seg på meg. Jge sov over hos dem. etter vi kom hjem fra byen sovnet hun på sofaen, og jeg pratet i tlf. Da gikk mannen og skrev en lapp til meg om at jeg er nydelig, at han hadde lyst på meg osv, og han lurte på om han kunne komme inn på rommet mitt når hun sovnet i senga?? han skrev at jeg skulle gi han et nikk om dette var iorden, men jeg ristet på hodet.
så jeg lurer på hva jeg skal gjøre? 2 ganger tidligere har jeg opplevd at kjærester til venninner har prøvd seg, og jeg har et prinsipp om å si ifra om dette og det har jeg gjort disse 2 gangene. Jeg vet jeg ville likt å vite det iallefall.
skal jeg si ifra til henne? jeg har lappen som bevis om hun ikke tror meg. Jeg er redd for å miste vennskapet med henne pga dette, selv om det ikke er min skyld. Har ikke mistet mine andre venninner pga dette, de har satt pris på min ærlighet.
synes min venninne fortjener bedre enn han, jeg er sikkert ikke den første- eller den siste han har prøvd seg på.
hva ville du gjort?
Tidl. bruker
29-01-2004, 08:19
Jeg tror ikke jeg ville sagt fra til venninnen min. Men tatt en alvorsprat med mannen hennes.
Uff, for en vanskelig situasjon.
Ja, er ikke noe gøy situasjon du er kommet opp i:stakar:
Jeg ville ha sagt i fra til venninden min, jeg er en ærlig person og forventer at mine venner er det tilbake!
Men ta en prat med han også, slik at han vet hvor du står
Delfinus
29-01-2004, 08:40
Jeg må si meg enig med metteha, jeg ville sagt ifra! Du sier jo egentlig selv hva du vil gjøre og ;) Stå på ditt, gjør som du føler er rett selv! Jeg ville iallefall satt pris på om mine venner hadde fortalt meg en sånn ting...
Lykke til!:klem:
Noen mener at "det du ikke vet, har du ikke vondt av". Men det er nettopp derfor mannen hennes får fortsette. Om ingen forteller venninnen din hva som foregår, kan han fortsette i samme spor. Det fortjener ikke venninnen din.
Jeg synes hun fortjener å vite sannheten, og få velge hva hun vil gjøre ut i fra det.
Unregistered
29-01-2004, 13:31
Leste et innlegg av Minken Fossheim her om dagen hvor hun skrev om disse venninne-testene i KK osv på hvor god venninne du er etc.
Vel - hun hadde et liknende eksempel, hvor hun sa fra til sin venninnne - det førte til midlertidig brudd og mye frem og tilbake før de fant sammen igjen til hverandre. I vennenes senere bryllup med sa bruden i sin tale til mannen at hun virkelig elsket ham, og at hun kunne takke sine gode venner for at det var blitt som det var blitt.
Fossheim sa at dette var det beviset hun trengte på at hun var en god venn, og en slik venn som hun selv ville ha og være.
Så - jeg syns hun fortjener å velge selv - men det man kaller gjøre et opplyst valg!
Jeg hadde nok sagt i fra til venninnen..
Hei det er meg hovedinnlegger igjen.
takk for svar, jeg er enig med dere, og vet hva jeg må gjøre. Er bare så redd for å miste dette vennskapet, men tåler hun ikke høre sannheten så får det heller være fordi hun vet at jeg ikke er interessert i å ødelegge noe for dem.
kan vel være at hun trekker seg unna meg med engang, men at hun vil bli takknemlig i ettertid.
vil gjerne ha flere svar om noen føler de kan bidra med no.
Jeg hadde sagt fra.
Eller for å si det sånn jeg sa fra.
Gubben til vennina mi prøvde seg på meg og jeg sa det til henne hva som hadde skjedd.
Hun ble drit sur og sa det var min feil og hele den regla der.
Hun snakka ikke til meg på 2 år.
Men når hun tok gubben sin på fersken med ei anna vennine av henne.
Og i dag er det slutt mellom dem og vi er verdens beste venninder igjen.
Jeg ville først tatt en alvorsprat med han. Fortalt akkurat hve jeg mener om slik oppførsel, og at han bør være så ærlig mot henne at han forteller det selv. Og så ville jeg gitt han helt klart utrykk for at om han selv ikke forteller det til henne, så vil jeg gjøre det.
Så får han selv velge hvilken vei som er den "beste" for henne å få høre det på.
Lonestar
29-01-2004, 19:27
Har vært i samme situasjonen og vet hvor fælt det er.
Selv om det var vanskelig valgte jeg å ikke si noe siden mannen ga seg etterhvert. Var ikke alltid like lett å gå og bære på dette og det var mange ganger jeg var på nippet til å si noe, men gjorde det ikke.
Først nå etter de har gått fra hverandre fortalte jeg henne det, hun satte pris på både at jeg ikke hadde sagt det den gang da fordi dette hadde gjort ting mye verre enn de var og at jeg sa det når jeg gjorde.
Og mannen, vel..han levde hele tiden i redsel for at jeg skulle si noe, så han fikk vel sin straff på den måten.;)
Selvfølgelig forteller du det!
Er det en god venninne du bryr deg om, så vil du henne det beste. Er mannen hennes utro eller tenker på å være det, er ikke han det beste for henne. I mine øyne har han jo på en måte allerede vært utro; hadde du sagt ja hadde ingeting stoppet ham.
Siden det er din venninnes mann er det henne som bør ta diskusjonen med ham, ikke du. Det er ikke du som skal sette kompromissene eller samspillsreglene for deres forhold.
Du har vel lært fra de to andre gangene? eller? Tror nok du har mye bede erfaring på dette omerådet enn det jeg har. Uansett ville hvertfall jeg ha sagt i fra. Det er helt sikkert!
Jeg hadde først snakket med mannen, bedt han fortelle henne det selv, ellers vil du gjøre det.
Hun fortjener å få vite det, neste dame han prøver seg på sier kanskje ja.
Tenk om det kommer ut på en eller annen måte, og hun får høre det fra en annen enn deg?
Jeg hadde sagt det!
Her er meg igjen. jeg har nå fortalt det som har skjedd, og han innrømmet det, men sa at det var bare en fleip. hun vet ikke helt hva hun skal tro. Men jeg har gjort mitt og jeg sa at den unnskyldningnen var vel tynn (hun er enig), men dette er nå opp til henne. hun sa hun var veldi glad for at jeg sa ifra om dette..
takker så mye for svar
Unregistered
04-02-2004, 22:23
:klapp: Modig gjort av deg!
Ærlighet varer lengst.
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.