Se hel versjon : "Senvirkninger" av penicillin
Driter*n
29-01-2004, 19:07
Gikk på peniccilin i ti dager pga. ørebetennelse. Siste tabletten var for ca 7 dager siden. Og de siste 4 dagene går jeg på do med magasjau flere ganger i timen!!!
Er det pga. omgangssyke som går eller kan det være sen/bi virkninger av denne kuren?
Er det grønlig på farge, slimete og illeluktende er det stor sjanse for at du har fått Clostridium, en bakterie som overtar i tarmen når resten av tarmfloraen er dunket ut av Penicillinen.
Du bør nok kontakte legen om det ikke gir seg, og evt få Flagylbehandling som tar knekken på Clostridiene.
Er det pga penicillinen kan det være svært smittsomt, så du må være ekstra nøye med hygienen til det går over.
Jeg fikk en slik magesjau etter pencillinkur i fjor,og var dårlig i magen i flere måneder.
Legen tok det ikke alvorlig,og mente det kunne komme av flere årsaker.
Selv tror jeg det var pencillinen som sagt,og det tok lang tid før jeg var helt god.
Dorothea
29-01-2004, 20:49
Penicillin tar mange bakterier, også de snille. Man har noe som heter tarmflora, og den består bla av snille bakterier. Magen kan derfor bli vrang av en panicillinkur.
Få tak i Biola og få i deg dette hver dag i minst to uker. Det inneholder LGG, naturlige bakterier som er bra for tarmen din. Det står sammen med melk og yoghurt.
Ellers kan du få medsinierp å apoteket uten resept som kan stoppe litt av diareen om det blir mye og plagsomt.
Det kan også være en allergisk reaksjon, så fint om du informerer legen din om dette.
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.