PDA

Se hel versjon : Noen spørsmål fra en grøtspiser-mor...

Håse
14-04-2002, 12:03
He, he, det er jo ikke mor som spiser grøt, da...:D

Andrine begynte såvidt med litt grøt i helga (4 mnd), og da dukker det plutselig tusen spørsmål opp i hodet mitt. Her kommer de jeg husker i farta:

:) med vannkoker; kan jeg stoppe den før det koker opp, og bruke dette til morsmelkerstatninga?

:) dere som ammer, hvordan gjør dere det? En pupp før og etter grøt, eller begge først?

:) regner med at det lønner seg å gi grøt på kvelden?

:) hvor stor skje bruker dere? Har kjøpt Avent-skje på Kiwi, men den virker ganske liten...

Det var det jeg kunne komme på nå, men det dukker sikkert opp flere spørsmål etterhvert. Håper noen tar seg tid til å svare!

Mumrik
14-04-2002, 12:11
Hei:mervink:

Tror man skal koke vannet, ikke bare varme det opp. Det er i hvertfall det som anbefales , men jeg skal ikke påstå at du MÅ gjøre det sånn. Jeg koker opp ganske mye vann som jeg lar bli kaldt. Da kan jeg varme opp det jeg trenger for hver gang og slipper å vente på at det skal koke opp og bli kaldt igjen.

Jeg både ammer og gir flaske. Melina får grøt først og pupp/flaske etterpå. Vet ikke om rekkefølgen spiller noen rolle. Jeg synes det er greit at hun får "skylt ned" grøten.

Jeg gir litt grøt til lunsj, middag og kvelds. Hvis du skal gi et stort gråtmåltid er det sikkert lurt at hun får det om kvelden. Da sover hun gjerne litt bedre. Husk bare på at tilvenning IKKE bør skje om kvelden. Hvis hun får vondt i magen er det fint å slippe det om natten.

Her er også avent-skjeen i bruk. Jeg synes den er veldig grei. Ikke så dyp så det er lettere for Melina å få tak i maten.

Sånn er det her.;)

:klem:

Numbiss
14-04-2002, 13:00
Hei :)

Trenger ikke å svare jeg :) Mumrik gjør det på samme måten som meg, bare at jeg gir pupp - grøt - pupp. Da sovner ofte Vilde med "matfatet" i munnen :D

Pluto
14-04-2002, 16:58
Ville bare gi et tips om grøtskje. Meld dere inn i Nestleklubben og bestill en grøtskje derfra. Den er akkurat passe flat, uten "skarpe" kanter og med en søt bamse på skaftet. Også er den gratis, da :D :D :D

Mumrikka
15-04-2002, 11:41
Ble anbefalt å gi pupp-grøt-pupp, som Nimbl gjør. Da "smører" man tarmene litt først, så grøten ikke blir så hard for tarmene å bearbeide (de kan visst få små blødninger i tarmene siden det ikke er helt fredig utviklet det første halvåret), og så avslutter man med litt mer melk så førdøyelsen i magen går lettere.

Det var i alle fall omtrent sånn jeg fikk forklart det!