PDA

Se hel versjon : Hvilken slankekur anbefaler dere virkelig?

Unregistered
30-01-2004, 22:11
Jeg har fått kniven på strupen i dag. Jeg MÅ ned 15 kilo til mai nå i år! Jeg er nødt, nødt, nødt!! Hvorfor? Jeg skal under kniven, skal endelig få fjernet maven som er totalt ødelagt etter svangerskapene.

Så da lurer jeg på hva dere VIRKELIG anbefaler? Har prøvd GR men det funket ikke, har sånn smålig tappert prøvd herbalife(bruker det nå) Men kiloen sitter dønn fast! De vil ikke bort jo:leiseg:
Klarer jeg ikke gå ned blir opperasjonen utsatt til vinter, noe jeg ikke vil. Sikkert en del som gjetter hvem jeg er nå, men jeg vil ikke legge dette ut for alle:flau: Jeg skal jo gifte meg til sommeren og vil jo være fin siden jeg kan bli det. Mååå jo ikke da, men siden jeg nå uansett skal ta denne opperasjonen likvel så kan jeg jo likegodt ta det før brylluppet ikke sant:blunk: :flau:

Ps: Jeg får dekt denne opperasjonen av staten. Legen som så på meg i dag sa at dette er ikke TVIL den maven skal vekk. Så dere skjønner kanskje hvor ille problemet er:uff:

Kom med det jenter! 15 kilo på nesten 4 måndere skal gå det! Heia meg:flau:

Unregistered
30-01-2004, 22:13
Og foresten så har jeg kjøpt meg staver også da! Skal labbe avgårde med det samt gå turer med vogna. Noen andre tips med tanke på trening på hjemmebane? Får ikke trene vekter enda, eller arobik pga. skade.

Lagerta
30-01-2004, 22:19
Jeg har ei venninne som skal ha god greie på slikt. Hun sier at det eneste som hjelper er kondisjonstrening. Du kan jo f eks kjøpe deg en trimsykkel og sykle foran tv'n. Det gjør jeg, og det fungerer ok (ihvertfall periodevis:uff: )

Har du prøvd Herbalife skikkelig? Jeg vet om flere som har gått ned mye med det. Men man må sikkert gå hardt inn for det om det skal fungere. Har også hørt folk skryte av Librakuren.

Lykke til! Dette klarer du!!! :klemme:

:lykketil:

Dorothea
30-01-2004, 22:25
Synes det er rart om GR ikke funka, fulgte du opplegget til punkt og prikke og mosjonerte nok da??

For et varig resultat, og for å ikke gå ned bare muskler (som hurtugkurer gjør, går du ned mye over 1 kg per uke, mister du masse muskler!!) men også miste i hovedsak fettet. For det er jo det som skal bort, man vil jo ikke bli en slapp pudding etterpå.

Jeg vil anbefale deg å sette fokus på rett kosthold kombinert med trening minst 3 ganger per uke. Altså, tankegangen til GR og Libra. Trening er et must!

Vedr stavene. MANGE bruker dem feil. Man skal bruke dem som om man langer ut på ski, altså slenge armene langt og godt tilbake og gå hurtig. Å bruke dem som en stokk som de fleste gjør, har liten effekt og fører gjerne til spente muskler pga feil bruk. Man skal ikke knipe om håndtaket, man la handa hvile i reimene.

Lykke til!

Desembermamma
30-01-2004, 22:26
Jeg vil anbefale en kostholdsomlegging a`la Lindberg eller Atkins.

Ønsker du mer info, kan du jo se her.. :) (http://www.karbojunkie.com)

Lykke til! :)

Unregistered
30-01-2004, 22:28
Takk for gode råd:)

Ja jeg bruker stavene riktig. Har lært av en trener hvordan jeg ska bruke dem, og jeg blir støl av å gå med dem også. Til og med i armene!

Njaaa helt til punkt å prikke har jeg vel ikke fulgt herbalife, eller jeg har ikke vært like flink hele tiden. Er flink 5 dager i strekk, skjeier ut i 2 osv.

Og ja GR kurs fulgte jeg til punkt og prikke. Hadde 11-14 trimpoeng i uka. Men jeg gikk OPP!! Ergo ikke noe for meg.

Dorothea
30-01-2004, 22:29
En ting til... går du på dietter hvor du ikke får spist hver 3. time (2-4 t) og ikke får i deg nok kalorier per måltid, vil du gå ned mye med en gang, men etter ca et par uker, vil kroppen din skru på spareblusss og skur ned forbrenninga di.

Dermed vil du gå ned lite mer og når slankinga er over, vil du legge på deg mye med en gang igjen, fordi du har fått lavere forbrenning enn da du startet. Derav ordet jojo slanking. Det blir verre og verre for hver gang, og enkelte slanker seg faktisk feite! Og får en velig lav og ødelagt forbrenning etter hvert.

Tidligere bruker
31-01-2004, 07:14
Opprinnelig melding fra Desembermamma
Jeg vil anbefale en kostholdsomlegging a`la Lindberg eller Atkins.

Ønsker du mer info, kan du jo se her.. :) (http://www.karbojunkie.com)

Signerer på denne. Viktig at det du går ned er permanent. Derfor ikke en slankekur men en omlegging og fortsetter å leve sunt. Det gjelder alle slankekurer at man ofte legger på seg igjen. Det unike med disse oppleggene er at en ikke mister så mye muskelmasse som på f,eks Grete Roede og derfor ikke senker forbrenningen så mye.

Om du gikk opp på Grete Roede er du sansynligvis veldig sensitiv for raske karbohydrater. En kan si du bygget muskler (som veier 9 ganger så mys som fett) men du bygger ikke så mye muskler med så lite proteiner.

Utskeielsene du snakker om tyder på at du kanskje er sukkeravhengig også nok et argument for lavkarbo. Tipper du vil merke det på formen.

Unregistered
31-01-2004, 11:23
Maz: Var inne på den siden å tittet litt. Men jeg har ikke noe som helst erfaring med lindberg. Prøvde for et par år tilbake og spise mye proteiner. Spiste f.eks. bestandig kjøtt før jeg spiste grønnskaer. Melkeprodukter før jeg spiste kornprodukter. Skjønner du? Altså f.eks. middag: kylling med salat. Alltid ta en kyliingbit før salaten osv. Og da raste jeg ned 7 kilo på to uker. Syns det gikk altfor fort jeg da.

Hva koster slike dietter. Jeg har nok en skikkelig ødelagt kropp når det gjelder forbrenning, men det må da gå ann å bygge den opp igjen. Bør jo la seg gjøre å gå ned 10-15 kilo til mai? Er jo tross alt 4 mnd. til.

Belle
31-01-2004, 12:28
Jeg kjenner to som gikk på Libra kurs, og begge gikk ned 10 kilo hver. Masse mat, men går på riktig mengde og type mat.

Frostiz
31-01-2004, 13:05
Jeg har aldri brydd meg om å spise noe særlig sundt og heller ikke ofte...og vekta har ligget deretter da men..ikke såå overvektig heller. (68kilo og 163 høy)

Så rundt ett år etter fødselen når enda jeg hadde ca 16 kilo igjen begynnte jeg å virkelig se og bry meg om hva jeg spiste.
Jeg gikk til slutt ned 12 kilo bare med å spise sunnere,ikke så mye godterier og spise regelmessig :) Hver 2-3 time.

Tidligere bruker
31-01-2004, 14:03
Lindberg er enklest om man leser en av bøkene først. Anbefaler kokeboken naturlig slank da jeg synes den har nok informasjon. Selv startet jeg med å følge en av diettplanene.

Det finnes også kurs i denne typen kosthold. Lindberg har kurs men det har også Eat. Forskjellen er vel at Eat starter med ketose og så introduserer mere karbo etter en stund. Hva kursavgifter er aner jeg ikke.

Å spise renere produkter koster jo en del. Pølser og slikt inneholder jo mye rart så det blir mest rent kjøtt og fisk og friske grønnsaker og det er jo ikke det billigste. Linser og bønner osv er jo kjemperimelig. På den andre siden så bruker en jo ikke penger på sjokolade osv.

Uansett hva du velger så bør du spise minst 5 måltider om dagen. Og trene i minst 20 minutter hver dag trenger ikke å være så drastisk men forbrenningen er litt høyere etter trening. Selv har jeg ikke gjort annet enn å gå med barnevogn og har lagt på meg muskelmasse i perioder.

Jeg har selv fulgt Lindberg sitt spesielle opplegg for de som er store og er nå på vei over til vanlig Lindbergkost. Dette må gjøres gradvis. Derfor stresser jeg at dette ikke er noe kur men en måte å leve på. Atkins garanterer faktisk at du legger på deg om du går tilbake til gamle synder.

Frost
31-01-2004, 14:36
Jeg kan ikke anbefale Lindberg. Man går opp når man begynner med normal mat igjen. Jeg akter ihvertfall ikke å leve med minimalt med brød, poteter og pasta resten av livet. Dette er store deler av kostholdet. Er mye rimeligere enn bare å leve på kjøtt/fisk og grønnsaker. Blir forferdelig ensformig etterhvert også.

Men når man slanker seg er det viktig å få beveget seg. Er ikke så mye som skal til egentlig. Å kutte ut alt som heter kaker,brus og gotteri er en selvfølge. Har man lyst på noe godt kan man ta seg frukt eller 1 glass juice. Funker på meg :) Har gått ned 4,5 kg på under en mnd.

Lykke
31-01-2004, 15:09
Ville bare ønske deg LYKKE TIL !
Go, girl! :lykketil:

Cecilie85
31-01-2004, 15:27
trim, trim og atter trim

FlyAway
31-01-2004, 15:31
Sunt kosthold og trening anbefaler jeg også - gjerne Grete Roede, men synes det er rart at det ikke fungerte for deg..

Noen kan forresten legge på seg av brødmat, kanskje kutte ned på brød og spise knekkebrød og frokostblandinger?

Treningen som er mest effektiv for meg når jeg må ta et skippertak og få vekk både kilo og ymse annet - er svømming. Og lange turer med staver, og ikke minst ski (som jeg hater)...

Tidligere bruker
31-01-2004, 15:34
Frost:

Selvsagt går en opp om en tilfører mat kroppen ens ikke tåler. Det er derfor jeg stresser at dette ikke er en kur men et kosthold. Atkins (noe mer ekstrem enn Lindberg) lover faktisk at en vil legge på seg om en ikke passer på karbohydratene.

Det er jo slik at noen tåler mere andre tåler mindre derfor blir det en gradvis tilbakevenning til noe karbohydrater. Men for de av oss som er sukkeravhengig og insulinresistent kan ikke sukker (det vil også si brød og andre raske karbohydrater) bli en vesentlig del av kostholdet noensinne.

Det er forresten slik med alle slankekurer. Spiser en som før vil en legge på seg. Med kaloribegrensede dietter gjerne men enn tidligere da forbrenningen er redusert.

Åshild
31-01-2004, 19:01
Du sier at du gikk opp når du gikk på Grete Roede kurs....da er det nok noe du ikke har gjort som du skulle....muligens så har du spist altfor lite......en annen ting du bør huske på er at hvis du plutselig begynner å trene etter nesten ikke å ha trent i det hele tatt, ja da danner man muskler og de veier som kjent mer enn fett ergo kan du gå litt opp i vekt en tid......det lønner seg å måle seg istedet for å henge over badevekta....det er en uting!!!!
Jeg anbefaler GR kurs og gjør man d riktig går man ned i vekt...jeg har tatt av 11kg og skal ta av mer!!!

Unregistered
01-02-2004, 20:42
Takk for gode råd og tips jenter:)

Ja i morgen starter jeg skikklelig. Har hatt en aldri så liten avspisings helg. Laget god mat og kost meg med brus og litt til;) Men fra i morgen er det totalt stopp!!

Åshild jeg er veldig enig med deg at det er en uting å gå på vekta i tide og utide, men denne gangen er jeg virkelig nødt til det. Hjelper ikke om jeg aldri så mye går inn bukse str. eller cm. her og der vist ikke vekta også går ned. Får ikke opersasjon uten å ha gått ned en 10-15 kilo uansett:uff:

Men som sagt har gått lange turer i helgen men kost meg med litt ekstra siden jeg VET det blir totalt brus/godtestopp i mange måneder framover. Jeg kommer ikke til å unne meg noe som helst de neste 4 mnd. Men litt av en premie jeg får da vist jeg klarer det(ikke noe vist men NÅR jeg klarer det:p)

Marielle
01-02-2004, 20:51
Åssen gikk det med den oppfølgingen i bladet når du ikke greide det egentlig? Droppet dere hele greia, eller følgte de med og skrev om det? Har ikke sett noe så jeg ble nysgjerrig.

Lykke til! :kidoki:

Lillepia
01-02-2004, 22:28
Jeg anbefaler Libra!
Har ikke gått kurset selv, men lånte boken av ei venninde. Gikk ned 16 kg. den gangen :kidoki:

loop
01-02-2004, 22:35
Jeg har prøvd det meste av kurer de siste 20 åra. Resultat: gått opp 15 kg, fordi jeg har fucka for mye med forbrenninga. Siste året har jeg fulgt Lindbergs prinsipper og vekta har sakte men sikkert gått ned og faktisk blitt der. Jeg følger det ikke slavisk, men har funnet noen endringer jeg kan leve med.

Jeg har også tatt bukplastikk, og er kjempefornøyd! Har til og med fått barn etter det, og er like fin, takket være Lindberg og at jeg ikke la på meg så mye! Lykke til! ;)

Kvinnfolk 80
02-02-2004, 21:50
For meg funka Grete Roede veldig bra, tok av gjennomsnittlig 1.6 kg i uka. Da jeg begynnte å trene i tilegg, raste kiloene av:)
Gikk kurset sammen med ei venninne, og på henne funka det veldig dårlig... så vi er jo forskjellige

Polyanna
02-02-2004, 22:08
Vi er alle forskjellige, og hvis du gikk av av å FØLGE GR, så kan det nok godt hende at du tåler karbohydrater dårlig. Da ville jeg kjøpt en Lindbergbopk og prøvd!

Selv gikk jeg fint og varig ned i vekt med et GR-opplegg i høst, men, som sagt, vi er forskjellige alle sammen!

Miriam
02-02-2004, 23:01
Jeg kan anbefale "Spis deg glad"-bøkene av Marilyn og Harvey Diamond. Ingen tvil om at de virker. Frukt til frokost, sunn mat og lite sukker. Her går det også på matkombinasjon - ikke kombinere karbohydrater (poteter, brød, ris) med proteiner i samme måltid.

Ellers tror jeg først og fremst på trening, trening, trening!
Og et kosthold med lite sukker.

Shakira81
03-02-2004, 23:34
Heisann:)

Jeg anbefaler "green and beige"-kuren fra herbalife. Da spiser du en beige tablett, to grønne og drikker te. Jeg har gått på den (og har nettopp begynt igjen) og gikk ned 7 kilo på to uker. Spiste bare knekkebrød ved siden av.

Vet ikke hvilken kur du går på nå, men denne funker ihvertfall:)

sisle
05-02-2004, 14:47
Hvis du går opp i vekt med sunt og magert kosthold (Grete Roede), og i tillegg trimmer endel. Så høres det ut som om du har en eller annen ubalanse i kroppen, feks at du grenser mot diabetes 2. Jeg ville da ha fått en grundig helsesjekk, hos noen som tar slikt på alvor - som Fedon Lindberg.

Da vil du også få hjelp til å legge om kosthold, osv slik at kroppen kommer i balanse igjen og kiloene etterhvert blir borte. Problemet er kanskje bare at det er en prosess, man må kanskje få kroppen i balanse igjen FØR vekta går ned, og da kan det ta deg lenger enn 4 måneder.... Og det krever at du er villig til VARIG omlegging av kostholdet. (det at man går opp når man begynner å spise "normalt" igjen - gjelder jo alt. Det er jo den "normale" spisinga som har gjort at man gikk opp i vekt....)