PDA

Se hel versjon : Middagsglass

Raven
14-04-2002, 21:34
Jeg synes det er så lite utvalg av middag til 4 mnd at jeg er irritert.
Kan jeg f eks kjøpe glassene til 6 mnd og mose maten litt mer? Går det bra? Eller er det noe i 6 mnd glassene og fra der som de ikke skal ha når de er 4 mnd ( jeg er helt grønn på dette )?

Lois
15-04-2002, 08:07
Trodde babyene skulle venne seg gradvis til smakene,bytt mellom disse glassene(som ikke smaker noe,synes jeg),grøt og pureer.Det er nok viktig at det er helt klumpefritt i starten,men moser du godt kan du sikkert kjøpe glass for større barn.
Babyene er jo og veldig forskjellige,feks.heter det at en skal begynne med en teskje av ditt og datt...min lille,vel 4mnd.,spiste nesten en hel banan,uten mageknip eller noe...Poenget mitt er at de skal bare ha bittelitt i starten,samme smak,og da holder jo et glass lenge....vel og merke om en skal tro ekspertene,da...

KLEM:klem:

Raven
15-04-2002, 10:31
Han er en storspiser og han har ikke særlig sansen for de middagsglassene til 4 mnd. Spiste det litt i begynnelsen, men så ville han ikke ha mere. Han spiser hvetegrøt uten noe til og det går fint. Prøvde å blande grøten med en eller annen pure`, men det likte han ikke:)
Må jo snart kjøpe en annen type grøt, så han ikke går lei hvetegrøten.

Allimac
15-04-2002, 23:42
Hvorfor ikke ta å lage hjemmelaget middag til han da? Det er lettvint, kjapt og billig!!

Hanne
16-04-2002, 23:21
Det har vel ikke bare med konsistens å gjøre? Et spedbarn skal jo introduseres for en og en ting av gangen, i tilfelle det reagerer på noe. Middagsglassene har flere ingredienser, har de ikke?