PDA

Se hel versjon : hjelp meg.......

lurer
03-02-2004, 20:25
Jeg har en del spørsmål angående overflødig hud fra svangerskap.

-er det slik at man kan få dekket et inngrep? hvor mye koster det?
-hvem skal jeg kontakte?
-er det smertefult, og hvor lang tid tar det før smertene er borte?

Hater og se meg selv i speilet, og vil helst isolere meg hjemme. Dette plager meg virkelig og jeg gruer meg veldig til bikinisesongen da vi skal til syden med venner.

Raven
03-02-2004, 23:53
Du får det ikke dekket med mindre det er en medisinsk grunn til det ( mener jeg/har jeg hørt ).
F eks venninnen min skal få operert vekk overflødig hud fra magen sin fordi det forårsaker ryggproblemer/forferdelige ryggsmerter for henne.
Dette får hun dekket fordi det er medisinsk grunn til det.

Hvis du vil ha det vekk fordi det er plagsomt og sjenerende, så må du dekke det selv. Og det er jo ikke så billig heller.......

Jeg tror du kontakter din fastlege så får du henvisning til sykehus/spesialist.

Jeg har selv vært igjennom svangerskap og for hver gang har magen blitt litt større. Denne gangen er magen veldig stor så jeg regner med at den vil henge en del ja......
Kommer ikke til å like sommeren i år og jeg går heller ikke i sommerklær som skjørt, kjole, kortebukser, bikini o.l. pga at jeg er flau over det.

Uansett så håper jeg drømmen din blir oppfylt. Men en ting må du være sikker på: at du ikke skal ha flere barn. Det anbefales å vente med et sånt inngrep til man har fått de barna man vil ha.

Maritmor
03-02-2004, 23:59
Staten dekker en liten bukplastisk fra navelen og ned. Har du henge mave mer en 2 cm kan du få det dekket.

Ta en blyant, stikk opp der maven henger og mål med en linjal på blyanten etterpå, det er enklest måte å måle på.

Har du fryktelig mye hengemave og ønsker å ta over hele, men har rettigheter til å få noe dekt så må du ut med en egenandel på en ca. 10 000 kr. Selve opperasjonen koster over 30 000.

Får man eksem under der maven henger og er mye plaget med dette, så kan man få det dekt. Men som sagt, det må være et problem og det er visse standar mål.

Lurer du på mere send meg en pm:)