PDA

Se hel versjon : Hva skal vi velge

Dilemma
03-02-2004, 22:25
Mannen min har vært med på en greie i 5 år (en uke hver sommer) Jeg var med i fjor for første gang. Da var barnet så lite at h*n kunne ligge i vonga og sove utover kvelden så vi kunne være med på det sosiale. I år blir det annerledes, barnet blir for stor for vogn og trenger et rolig/stabilt sted å sove. Så i år har vi et dilemma.
1: Skal han reise alene
2: Skal vi reise alle tre
3: Skal han ikke reise

Han sliter så med å betsmme seg. Han vil ikke være vekk fra barnet sitt en hel uke, men føler også et "ansvar" hvis han ikke reiser dit. Han kjenner jo alle der. Men han føler seg litt lei og utbrent. Har liksom ikke noe nytt å tilføre og vil kanskje ha pause en sommer. Men da blir så mange skuffa.
Dette ble tungvint skrevet. Håper dere skjønner og kommer med innspill.

Nennemor
03-02-2004, 22:34
Hvis han ikke har lyst til å dra dit, men evnt. reiser bare for å ikke skuffe andre, må det da være bedre å ta ei pause!

Hvis dette er noe som skjer på frivillig basis, må det også være lov å melde avbud et år, selv om noen blir skuffet. Hvis han hadde kjempelyst til å dra og det var du som "sto i veien" skjønner jeg at dette kunne blitt en konflikt, men når han selv ikke har lyst og ork og overskudd, må det da være bedre at han står for det.

De som blir skuffet kommer over det etter litt surmuling muligens.

Snurreline
03-02-2004, 22:54
Om han er lei og ikke har lyst så blir han hjemme! Mange som blir skuffet???? Dreier ikke dette seg om han og dere også? Ikke bare dem på det han eventuelt skulle vært på?
Vet ikke hvor gammel barnet deres er men er ikke sikkert det hadde vært et problem å ta med barnet.
Som regel blir det ikke vanskligere og mer komplisert en man gjør det selv.

Hadde det vært meg ville jeg meldt avbud i år og heller kommet sterkere tilbake neste år.

Lykke til med valget.

Tertitten75
03-02-2004, 23:12
Hvis det er vanskelig å ta med barnet, så ville nok jeg blitt hjemme.
Må mannen være der hele tiden?? Hvis han syns det er lenge å være borte fra barnet, så kan han kanskje dra hjem litt før de andre eller komme litt senere, slik at han bare blir borte i for eksempel tre dager?