Se hel versjon : Jeg trenger et microfiberklut kurs
Vaskefilla
05-02-2004, 15:59
Er det noen som kan hjelpe meg i denne microfiberjungelen?
Hvorfor skal det ikke brukes vaskemiddel?
Hvilke microfiberkluter har dere? (Støv/gulv/kjøkken/bad)
Er de virkelig like gode eller bedre enn den gode gamle filla? Altså, er de verdt pengene? En støvklut ligger jo på rundt 50 kroner!
Eisilath
05-02-2004, 19:31
Jepp - de er bedre - iallefall de gode merkene...
:D
Og jeg brukte laaaaaang tid på å bli "omvendt" ( les : overbevist )
hadde en venninne og en tante som solgte ( på hjemmeparty )
men ikke før etter at de var sluttet og det var vanskelig å få tak i "ekte" microfiberkluter , forstod jeg hvor gode de var...
Nå har jeg faktisk bare mircrokluter ...
bruker de som vanlige kluter . til å tørke av med , tørke støv
og har egne kluter til gulvet ( mopp )
men jeg bruker sepe..... ( ønsker at det skal lukte rent også... )
er det ikke noen som har solgt microfiberkluter her inne , som kan fortelle deg hvordan de virker ??
:uff:
:vink: :vink:
Hvis du bruker såpe sammen med mikrofiber, så er jo hele vitsen borte. Mikrofibrene har spesielle egenskaper som løser opp skitt og smuss uten såpe. Dessuten blir det ikke helt rent med såpe, da dette danner et belegg hvor støv og skitt samler seg. Skal man vaske på tradisjonelt vis med såpe, så er det kjempeviktig å skylle etterpå!
Jeg har hatt mikrofiberkluter i årevis, men synes ikke alt er like bra. Jeg bruker såpe innimellom. Kjøkkenklutene mine er vanlige gaskluter, de skifter jeg veldig ofte. Disse tørker jeg også støv med. Jeg bruker såpe i toalettet, eller rettere sagt, et desifiserende middel fra Eidsvoll miljøprodukter. Utenom dette bruker jeg Enjo sine produkter. Jeg vasker bare golv med rent vann og mikrofiber (mopp). Forskning viser også at dette er renere enn vanlig golvvask. Baderomskluten, derimot, er jeg ikke spesielt fornøyd med.
Når alt kommer til alt, tror jeg at man sparer mye på å vaske med "nye" metoder, både tidsmessig, miljømessig og hygienemessig.
Glemte å si at tørrmopping er veldig effektivt. Ser man bort fra at man må støvsuge tepper og sofa, så er det veldig greit å tørrmoppe i stedet for å støvsuge. Prinsippet er statisk elektrisitet.
(Du nevner forresten den "gode, gamle vaskefilla": Den er nok ikke så god som man tror... Ofte blir resultatet at man drar skitt utover, i stedet for å fjerne det.)
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.