PDA

Se hel versjon : Gretne meg

TV-slaven
05-02-2004, 21:54
Skulle se Team Antonsen nå (ukas høydepunkt). Telefonen ringte akkurat i det programmet begynte, og vi begge visste at det var min manns far. Jeg sa til sambo at han fikk gå et annet sted og snakke, siden jeg skulle se dette. Men han skur ned lyden og setter seg godt til rette i stresslessen. Faen, er jævlig forbanna nå. Synes dette var rett og slett drittsekk-oppførsel, siden han kunne flytte seg, og ikke jeg. Det er flere ganger han har sånne ego-tripper. I dag satt han ved PC'n fra kl.12-18, og vi har to små barn hjemme. Takk skal du ha!

Regner med mange synes jeg er sutete nå, men det får så være. Måtte bare få det ut.

Snurreline
05-02-2004, 22:01
Skjønner deg godt jeg. Får fnatt når noen kødder med meg eller på død og liv skal snakke når jeg skal se på noe på TVen.
Må dem så må dem...men når dem har mulighet til å fjerne seg og det er ikke er viktig så blir jeg bare :bonk: :bonk: :grrr:

Unregistered
05-02-2004, 22:10
Kommunikasjon?

Har du sagt til ham på en rolig og behersket måte hva dette gjør med deg, og hvordan du opplever dette? Hvor urettferig du synes dette er og hva du mener han burde ha gjort?

Det blir alltid tatt bedre imot enn å skike ut at han er en dust og egoist ol. Da blir saken heller verre og ingen bedring følger.

Lykke til.

TV-slaven
05-02-2004, 22:41
Ja, jeg har fortalt han dette. Da blir han bare sur og synes jeg er barnslig.

D'Arcy
05-02-2004, 22:44
Oppskrift:

Man tager et stykk fjernkontroll fra Manden. Med denne skrur man opp lyden til et slikt nivå at Manden tvinges til å forlate åstedet. Dersom Manden ikke tager dette hint, så ler man høyt og støyende når noe morsomt skjer på TV.

Dette er en enkel og effektfull løsning på slike problem! :D

Robyn
05-02-2004, 22:45
Opprinnelig melding fra TV-slaven
Ja, jeg har fortalt han dette. Da blir han bare sur og synes jeg er barnslig.

Hvem er barnslig? :bonk:

TV-slaven
05-02-2004, 22:46
Opprinnelig melding fra D'Arcy
Oppskrift:

Man tager et stykk fjernkontroll fra Manden. Med denne skrur man opp lyden til et slikt nivå at Manden tvinges til å forlate åstedet. Dersom Manden ikke tager dette hint, så ler man høyt og støyende når noe morsomt skjer på TV.

:lol:

Det tror jeg ikke jeg tørr.

D'Arcy
05-02-2004, 22:50

Du er da ikke redd for Manden? :snill:

caja
05-02-2004, 22:54
JA da hadde jeg blitt sinnsykt sur.... Noe så respektløst!:grrr:

Hva sier han om du gjør det samme?

Dorothea
05-02-2004, 22:58

Det er ikke rart at du har slike problemer om du ikke sier ifra ;)

Spør han hvorfor han synes du er barnslig som synes det er egoistisk at han sitter foran Pcen i seks timer og leiker seg når dere har barna hjemme, og hvorfor det er barnslig om du ønsker å følge med på et program som han ødelegger ved å skru ned lyden og overdøve det.

Hjelper ikke noe, kan du jo prøve å sette ham i ditt sted. I helga står du opp med en gang og okkuperer dataen før ham. Du sitter der og tar ikke initiavtiv med ungene, så han må gjøre det. Når han lurer på hva du driver med, så hold ut en stund så han får smake sin egen medisin. Si at nå oppfører han seg barnslig, og gjør det samme som ham når han skal følge med på TV. Ring opp en venninne og før en høylydt og latterfull samtale samtidig osm du tar fjernkontrollen og skrur ned lyden så du kan få snakke i fred..

Kanskje han da skjønner hva du mener??

Og for all del... gjennomfør det. Hva blir det neste? Det han gjør oser av lite respekt for deg som menneske!! Hvorfor skal han kunne ta seg sånne friheter ovnefor deg?

Hulda
06-02-2004, 01:30
Opprinnelig melding fra D'Arcy
Oppskrift:

:lol: :lol:

Det gjør jeg om det trengs ja!!

TV-slaven
06-02-2004, 07:32
Opprinnelig melding fra Dorothea
Hjelper ikke noe, kan du jo prøve å sette ham i ditt sted. I helga står du opp med en gang og okkuperer dataen før ham. Du sitter der og tar ikke initiavtiv med ungene, så han må gjøre det. Når han lurer på hva du driver med, så hold ut en stund så han får smake sin egen medisin.

Dette skulle jeg gjerne gjort, hadde det ikke gått ut over ungene. Jeg har ikke samvittighet til å sitte ved PC'n når jeg hører at ungene trenger oppmerksomhet (noe som er omtrent hele tiden). Han er MYE flinkere til å overhøre sånne ting :uff:

Vi har blitt enige om at vi ikke skal sitte ved PCn når de er våkne. Litt selvfølgelig, men ikke timer i strekk. Men han følger ikke dette. Jeg har spurt om han kjeder seg sammen med meg og barna, siden han heller sitter der enn å leke. Han jobber ganske mye, og når han først har fri sitter han helst ved PCn. Jeg blir så irritert. Dessuten er han sliten etter jobbinga, og er mye sur. Og det synes jeg jeg ser når han er sammen med eldstemannen. Han er ikke tålmodig med han, og sier mye nei i steden for å avlede og leke med han.

Sitter han ikke ved PC'n, sitter han nedgravd i avisa, og da er det jo ikke lett å få kontakt med han. (Verken hører eller ser omverdenen).

Ble mye dette her :uff:

Takk for svar :)

Tidl. bruker
06-02-2004, 07:48
skjønner veldig godt at du blir sur. hva med å la han være litt alene med ungene? Dere er da to om dem?

Dorothea
06-02-2004, 09:53
Dere har definitivt problemer, og trenger hjelp. Dette høres ikke ut som et gjensidig forhold med respekt for hverandre hvor begge parter er likestilte. Vil du ha det slik for resten av livet ditt?

Nei, få dere hjelp om du ikke klarer å nå frem alene. Dette dreier seg om lang mer enn at du ikke får se på ditt favorittprogram i fred. Det er bare et symptom på noe langt mer alvorlig som er galt.

Cecilie85
06-02-2004, 10:07
jeg hadde bare skrudd lyden høyt på jeg, slik at han måtte gå ut....

K@trine
07-02-2004, 09:55
Da jeg leste det første innlegget ditt, så tenkte jeg det samme som D'Arcy, det er jo bare å skru opp lyden, så får han flytte seg hvis han ikke hører telefonsamtalen.
Men når jeg leste de neste innleggene dine, så ser jeg jo at dere burde ta en ordentlig prat sammen. Det er jo greit nok at han er sliten fordi han jobber mye, men da burde han kanskje prioritere annerledes å slappe av når han har mulighet og slike ting. Du må jo kunne våge å si fra til samboeren din hvis det er ting som plager deg. Du kan ikke gå å spare på dette helt til det smeller for deg.

Lykke til.

Delfinus
07-02-2004, 12:07
Det der høres ikke greit ut. Synes han respekterer deg lite i forholdet deres jeg, og jeg synes det miste du kan kreve er litt respekt!

Lykke til!

jane
07-02-2004, 12:09
Skulle se Team Antonsen nå (ukas høydepunkt). Telefonen ringte akkurat i det programmet begynte, og vi begge visste at det var min manns far. Jeg sa til sambo at han fikk gå et annet sted og snakke, siden jeg skulle se dette. Men han skur ned lyden og setter seg godt til rette i stresslessen. Faen, er jævlig forbanna nå. Synes dette var rett og slett drittsekk-oppførsel, siden han kunne flytte seg, og ikke jeg. Det er flere ganger han har sånne ego-tripper. I dag satt han ved PC'n fra kl.12-18, og vi har to små barn hjemme. Takk skal du ha!

Regner med mange synes jeg er sutete nå, men det får så være. Måtte bare få det ut.

Verste jeg har hørt.

Lagerta
07-02-2004, 12:41

Nå bør det ringe noen alarmbjeller hos deg! Høres ut som om dere har større problemer enn det du skrev om!