PDA

Se hel versjon : Er det jeg som er gal?!

Unregistered
07-02-2004, 20:57
Nå har det seg slik at hos oss er vi tre venninner. Vi har hunget sammen lenge, og gjør mye sammen. I det siste har det irritert meg at den ene av oss blir sur om jeg og den andre venninna er sammen. Hun forventer at vi skal fortelle henne om hver gang vi prater sammen, hun skal vite alt, og kan ikke gå glipp av noe som helst. Har jeg pratet med "Mona", blir "Beate" sur om jeg ikke sier det til henne. Hver gang jeg prater med Mona, spør hun om jeg har pratet med Beate, og om jeg da glemmer at jeg har snakt med henne, og ikke forteller henne det, er det sure miner den dagen. Hun kan da ikke forvente at vi ikke skal kunne prate sammen uten at hun vet om det, det synes jeg ikke er riktig. Hender det kanskje at jeg er på besøk hos Beate når Mona er på jobb, så blir hun sur, og prater nesten ikke med noen av oss på ei stund etterpå. Jeg og Beate har diskutert dette sammen, og har funnet ut at hun ikke kan forvente at vi sitter hjemme hver kveld og venter på at hun skal komme hjem. Vi vet ikke lenger hvor vi har henne. Den ene dagen er hun kanskje kjempeblid, den andre dagen er hun som en granat som kan sprenge når som helst!
Takler ikke dette lenger, det har vært slik over en lenger periode.
Har ikke sagt noe til henne, for da blir hun ihvertfall sur, har fortalt henne av når jeg er med noen av mine andre venner, så behøver jeg ikke fortelle henne det, men så fort det dreier seg om Mona, så må hun vite ALT!!!
Hun spør hva vi har pratet om, og det holder ikke med at vi sier alt mulig, hun skal vite alt.

Det verste er at hun også går og pratet dritt om oss begge for den andre. Om en av oss betror henne en hemmelighet, så vet den andre det neste gang vi prates. Hun er ikke til å stole på synes jeg når det er slik. Derfor har jeg nå sluttet å si hemmeligheter til henne.

Ting skal også alltid gå etter hennes primisser. Er det noe vi tre skal finne på sammen, så er det alltid henne vi må forholde oss til!

Dette ble litt langt, men jeg er bare så lei dette og måtte få det ut!

Noen som kan gi meg noen gode råd her om henne? Kan ikke kutte kontakten, for hun bor ikke så langt herfra.

Snurreline
07-02-2004, 21:18
Sett dere ned å snakk om det alle tre. Skjønner at det er frustrerenes og jeg hadde heller ikke orket å ha en slik veninne.:uff:
Virker som om hun er sjalu, kanskje hun har bare dere til venner? At hun er redd for å miste dere? Redd for at dere ikke liker henne nok og derfor forteller hemmligheter videre for å bli bedre likt?
Ikke akseptabelt såklart men det kan faktisk hende at det løser seg om dere prater rolig sammen.

Det hjelper jo lite at du og den andre veninnen din prater om det bak hennes rygg!

Lykke til.

Robyn
07-02-2004, 23:01
Jeg syns eneste løsningen må være at dere snakker sammen alle tre.
Om hun blir sur får så være, det går sikkert over igjen. Men hun burde ta det til ettertanke og prøve å skjerpe seg.

For sånn som det er nå er det jo ikke vennskap men en plikt virker det som.

K@roline
08-02-2004, 09:33
Opprinnelig melding fra Robyn
Jeg syns eneste løsningen må være at dere snakker sammen alle tre.
Om hun blir sur får så være, det går sikkert over igjen. Men hun burde ta det til ettertanke og prøve å skjerpe seg.

For sånn som det er nå er det jo ikke vennskap men en plikt virker det som.

Kunne ikke sagt det bedre...

zena
08-02-2004, 12:30
Høres ut som sånn "tenåringsdrama" i mine ører.... :gal:
Synes faktisk IKKE dere skal snakke sammen alle tre, for da har jeg en mistanke om at det blir deg og hun andre "mot" den tredje som så gjerne vil være med dere. Dere to har allerede snakket om hennes oppførsel bak hennes rygg, det synes jeg like lite om som at hun blir sur eller forteller videre deres "hemmeligheter".
Hvorfor kan ikke DU enkelt og greitt ta det opp med "beate" som du synes blir så sur på dere 2 neste gang det oppstår. Si til henne at du var hos "mona" den dagen, dere hadde det hyggelig og at neste gang passer det kansje at alle 3 treffes. Blir hun sur så spør du henne hvorfor hun er sur, det er ikke pent å snakke med den tredje venninna om at den andre blir sur. Og hvis du får vite at hun har røpet din "hemmelighet" så spør du henne direkte hvorfor hun snakket videre når hun visste at det var en fortrolig samtale mellom dere to?
Dere har vært "trio" i lang tid, da synes jeg det blir riktig at du har guts til å snakke direkte med henne nå som du synes hun splitter trio'en ved å være sur. Hun blir kansje plaget av at dere to har mer tid å tilbringe sammen når hun er på jobb, tror hun går glipp av mye moro og blir sur/sjalu. Men det er DU som plages av at hun blir slik og at hun spør så mye om ditt møte med "mona", så da synes jeg DU skal ta det opp med henne. Det blir tøfft for både deg og henne, men hun tar nok dine ord til ettertanke. Vær like god venninne mot henne som du vil hun skal være mot deg/dere!

Lykke til ;).

zena
08-02-2004, 12:37
og hele leksa kom 2 ganger....