PDA

Se hel versjon : Dere med barn på 2 og 4 år (trenger tips til dessert/kake)


yes
16-04-2002, 20:54
Nå har det seg slik at vi skal få besøk av en 2 åring og en 4 åring, men så lurer jeg da :???: Hva spiser barn i den alderen av dessert/kake?? Finnes det noen sikker vinner??
Noen som har noen gode forslag??

Hjelp meg da!!

esmeralda
16-04-2002, 21:14
Du kan også prøve med flere lag gele med vaniljesaus i mellom:D , eller så kan du gå for sjokoladekake med seigmenner - det MÅ være seigmenner:)

Numbiss
16-04-2002, 21:23
Vel, min 4 åring liker ikke gele! ;)
Men muffins og sjokoladekake (med seigemenner og nonstop), vafler, pannekaker og boller Uten rosiner! :) Det er :nam:

yes
18-04-2002, 20:09
Tusen takk, damer!!
Det ble en suksess, laga sjokoladekake med masse godis
:D nonstopp og seigemenn :nam: :wow: :nam: og de elska det!!

Villemo
18-04-2002, 20:37
Må bare gi en oppskrift! Enkel som bare det å lage! Og de ungene som var i 4 års dagen til Eldste gutten elsket den!!!!! Den gikk fortere enn svint gitt;) Inkl de voksne likte den!

En gele pakke med jordbærd smak.... lages som det står på pakken,5 dl vann kokes opp,tas av platen rør inn pulver til oppløst!

Hell den over i en form (Helst en egen geleform) Hvis ikke venter du bare til den er litt stiv (ikke for mye) Så heller du den over i en vanlig kakeform;)

La denne stivne i noen timer i kjøleskapet.

Så når den andre er stiv,lager du en ny pakke med den samme sort gele,lar den stivne ganske mye. Ta en pk fløte,visp den til fast krem m sukker oppi (etter eget ønske) Så tar du geleen som er halvveis stivnet og blander godt med kremen. Legg noen banaskiver oppå den som allerede er i kakeformen,så heller du over gele/krem fyllet.... la dette stivne en gooood time og to. Vips ferdig!!! Jeg forklarer veldig kronglete sikkert....men den er enkel altså!!! :D


Lykke til!

vest
18-04-2002, 21:46
Hvorfor ikke Pannekaker ja enketl å greit for å sette fokus på pannekaken tar du GRØNN konditor farge i røra og vips grønne pannekaker
(jentungen her i huset elsker bare grønne pannekaker hehehee )

kos fra oss