Se hel versjon : Yoghurt
Gir du barnet ditt som er under 1 år yoghurt??
tja.jo,karoline har da fått litt yougert i det siste...spurte helsesøstra jeg,og hun sa det var bare til og begynne,og se hvordan hun reagerte...jeg gir henne bare ett par tr skjeer om gangen,og hun elsker det:)
hun har ikke fått noen reaksjoner!
mener du at vi ikke skal gi det???
klem karoline(6mnd)nora:klem:
Jentemamma
16-04-2002, 22:43
Veronica fikk yoghurt for første gang i dag, hun har fått nestle sin yoghurt, men i dag så fikk hun litago yoghurt, det gikk ned på høykant.
Hun er 10 mnd
Thea er veldig glad i yoghurt og fikk det lenge før hun ble 1 år. Begynte med Nestle sin, men nå er det Safari yoghurten som er nammis. :nam: .Hun får en yoghurt om dagen.:)
:mervink:
kan man prøve ut ny mat fra 8 måneders alder sånn som youghurt.
Marthe er atopiker, og jeg ammer til nesten alle måltider. Jeg prøver ut ny mat med jevne mellomrom, og i går testet vi ut youghurt for første gang. De små skal ikke ha mer enn et halvt beger!
Fisk begynte vi med i forrige måned og det gikk også bra.
Rådet fra helsesøster er nå at så lenge barnet har beskyttelse fra morsmelk kan man prøve ut og venne barnet til nesten all slags mat - med visse unntak; salt, honning, hard og klumpete mat..
Hei Nora!! Neida, jeg mener ikke at dere ikke skal gi barna yoghurt. Bare lurte siden når jeg sa til helsesøstra at jeg ga henne yoghurt så sa hun at det ikke er så bra for små mager????
Men, jeg har bare hatt positiv erfaring med yoghurt, Marie Louise får avføringen mye lettere ut når hun har spist yoghurt. :)
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.