Se hel versjon : Hva med menn som aldri holder løfter??
drittlei
14-02-2004, 15:34
ER det noen av dere som har menn som aldri holder det de lover?? Jeg bor sammen med en som har en motorsykkel og han lovet meg i fjor å selge den, men nå vil han ikke. Han sier han ikke lovde meg det...
Han lovde meg for to år siden at vi skulle reise til drømmestedet mitt, og har ennå ikke tatt meg med. Ikke det at det vil koste ham mer enn en tusenlapp eller to, og det har vi råd til...
Andre løfter holder han heller ikke....
Hvordan får jeg ham til å holde løftene sine??
Jeg tar meg i å lure på hvorfor han driver å lover deg ting som han ikke klarer å holde? Kommer han selv helt spontant med disse løftene for så å ombestemme seg? Eller er det slik at du ønsker noe og spør om han kan love deg at han gjør det? Som det med å selge motorsykkelen, var det HAN som ønsket det eller var det din ide? Og det med å reise til DITT drømmested, er det et sted han også gjerne vil reise til? Hvorfor vil du at han skal "ta deg med" dit, hvis dere har råd til de tusenlappene som du sier, kan du ikke bare bestemme deg for å dra dit neste ferie selv, istedenfor at du må vente på at han skal "ta deg med"?
Selvsagt er det dårlig gjort å bryte løfter, og er det slik at han gir deg et løfte om f.eks at han skal selge sykkelen fordi dere MÅ pga dårlig råd, er det en annen sak. Men er det slik at han engang lovte deg at han skulle selge fordi du maste deg til at han måtte love å kvitte seg med den, så følte han seg presset til å love noe han ikke akter å holde, kun for å gjøre deg til lags den gang da.
Bryter han derimot til stadighet løfter som han burde gjennomføre pga ansvar (økonomi, avtaler om å ta hånd om felles barn o.l) må du, eller feks en god venn av ham, snakke til ham og få ham til å se konsekvensene dersom han ikke holder løftene sine. Allt fra at dere ikke får råd til feks husleien hvis ikke mc'en selges (hvis det er tilfellet), til at du blir mer og mer skuffet for hver gang han ikke holder det han dyrt og hellig har lovet deg.
Men da må det være ting han lover fordi det er det begge ønsker/gagner forholdet, ikke noe han lover fordi du ber ham om det.
Godt poeng Zena:kidoki:
Menn må selv ønske å holde et løfte/gjøre en endring på ting.
Har en mann som helst skulle sparka fotball 4 kvelder i uka:uff: men da eldstejenta gråt å sa: men pappa, hvorfor vil du ikke være hjemme sammen med meg da? Da skjønte han lunta skal jeg si deg;)
Snurreline
14-02-2004, 20:07
Lover man noe så må man holde det. Er vel ingen som kan tvinge noen til å love noe som helst. Enten så lover man noe eller så gjør man det ikke. Enkelt og greit.
Løfter er til for å holdes. Det finnes unntak men da skal det være en sinnsyk bra grunn synes jeg.
Om min mann aldri hadde holdt sine løfter til meg så hadde det i mine øyne vært totalt mangel på respekt.
Jeg trenger faktisk ikke en mann i mitt liv eller noen andre som ikke respekterer meg!
Ganske så enkelt er det her!
Kan det være at du oppfatter at han "lover", mens han oppfatter det som "kanskje en gang", "jeg skal tenke på det" eller noe slikt?
Eller er det som Zena sier at han føler seg presset opp i et hjørne, også er det ute av sinn med en gang han er ute av den vanskelige situasjonen?
Ofte bunner slike missforståelser i kommunikasjonssvikt, dvs at dere snakker forbi hverandre og misstolker det den andre sier. Jeg tror ikke du kan "få ham til å holde løftene sine", men jeg tror dere begge kan bli bedre til å utrykke dere så den andre forstår, og bedre til å forstå hva den andre prøver å si. (det er jo det som er den evige "kampen" i ethvert forhold til andre mennesker.... )
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.