PDA

Se hel versjon : Greit å være drita når baby er hjemme? (På natten)

Anti-alkis
15-02-2004, 09:30
Har en diskusjon gående med meg selv her. Sambo klarer ikke å la vær å drikke seg fullstendig katate dritings når han drikker. Han sjangler og velter ting i leiligheten, blir lett forbanna og skriker og ødelegger ting. Skikkelig alkis-drita spør du meg..... Det er ingen mellomting mellom småbrisen og monigs-full!

Jeg synes at det ikke er "lov" å komme hjem så full når baby ligger og sover. Spesielt ikke siden han har en tendens til å ville bråke og slå i ting når han er sånn. Hadde han bare gått og lagt seg, hadde det vært noe annet, men jeg synes egentlig ikke det er greit da heller jeg da.... Baby er jo såpass stor at h*n merker forskjell i sinnstemninger også.... H*n er 7 mnd....

Jeg som er dum, eller er dere enige?

Anti-alkis
15-02-2004, 09:32
Opprinnelig melding fra Anti-alkis
Sambo klarer ikke å la vær å drikke seg fullstendig katate dritings når han drikker.

Det skulle stå: karate dritings

Elsie
15-02-2004, 09:43
Vel, jeg er av den formening at alkohol i slike mengder som din sambo tyller i seg ikke hører hjemme sammen med barn. Hadde aldri akseptert at mannen min drakk slik så lenge poden var hjemme (med andre ord, kunne tålt det om småen sov borte en natt).

[Mon|]
15-02-2004, 10:09
Hadde :bryn: kommet hjem midt på natta og begynt å bråke når ungene var hjemme så hadde jeg nok på en eller anna måte fått han ut igjen!

Jeg har selv vokst opp med en stefar som er så og si alkis og opplevd det der så og si hver helg (og noen ukedager) og det vil jeg ikke at barna mine skal oppleve også! Barn og alkohol hører ikke sammen i det hele tatt!

Tidligere bruker
15-02-2004, 10:12
Opprinnelig melding fra Elsie
Vel, jeg er av den formening at alkohol i slike mengder som din sambo tyller i seg ikke hører hjemme sammen med barn. Hadde aldri akseptert at mannen min drakk slik så lenge poden var hjemme (med andre ord, kunne tålt det om småen sov borte en natt).

Signerer!

loop
15-02-2004, 11:09
Nei for faan! Ikke ta mer hensyn til mannen din enn til barnet, du er først og fremst mor! Hva ville du ha tenkt om du til stadighet hadde sett dette foregå hos naboen din? En telefon til politiet om husbråk er nok til at barnevernet kan kobles inn. Ikke vern mannen din fra sitt eget problem. Har han et drikkeproblem, er det vanlig at familen sjuler det fra omverden, mens de i realiteten trenger deres støtte og reaksjoner.
Grensene din har sikkert blitt flyttet gradvis, men du er heldigvis ikke blitt helt blind enda, siden du søker råd her inne. Ta affere nå, men sørg for at du har noen på din side som vet hvordan det er fatt, for det kan være tøfft å stå i alene. Her ville jeg ikke stilt noen kompromi så lenge han tydligvis ikke kan styre alkoholinntaket.

Chance80
15-02-2004, 11:29

Helt enig!

Idril
15-02-2004, 11:32
Jeg har ikke noe problem med at mannen min går ut å tar et par øl, og kommer hjem. Men han drikker seg aldri dritings med ungen i huset. Men slik oppførsel er uakseptabelt. Skal man drikke seg så fra sans og samling så får man sørge for at barnet overnatter hos besteforeldre etc.

zena
15-02-2004, 11:33
Ikke snakk om at jeg hadde akseptert dette var jeg deg! Blir han så dritings og "voldelig" at han trenger armslag rundt seg når han har drukket (ref. går ikke bare stille til sengs), hadde jeg vært veldig redd for baby'n etterhvert. Du kan tåle å se mannen slik, men ikke baby'n tror jeg, selv om h*n er så liten hadde h*n nok blitt kraftig skremt!! Om ikke lenge er baby'n større, og hva vil du da gjøre hvis h*n våkner og opplever far sin i den tilstand?

Hvordan er sambo'n din når han er edru? Synes han selv at det er greit han kommer hjem dritings og skriker og "slår om seg"? Når har han i såtilfelle tenkt å slutte med det, om han ikke tenker på at du kansje ikke synes det er så festlig, så må han vel mene at det ikke er noe særlig for barnet hans hvis h*n skulle våkne? Hvis dere ikke har pratet om dette når han er edru foreslår jeg dere gjør det snart, vil tro "alle" støtter deg i dette, du er ikke dum som reagerer på slikt!

Lykke til :klem: .

Unregistered
15-02-2004, 11:37
Beklager å måtte si det.

Synes synd på deg som har en slik mann.
Blir kvalm av slik oppførsel. Hadde aldri akseptert slikt!

Opprinnelig melding fra loop
Grensene din har sikkert blitt flyttet gradvis, men du er heldigvis ikke blitt helt blind enda, siden du søker råd her inne. Ta affere nå, men sørg for at du har noen på din side som vet hvordan det er fatt, for det kan være tøfft å stå i alene. Her ville jeg ikke stilt noen kompromi så lenge han tydligvis ikke kan styre alkoholinntaket.

Eufemia
15-02-2004, 15:45
Ikke bra. Slett ikke bra. Barn merker forandring i sinnstemning lenge før vi voksne ser på det et problem, og slik oppførsel er fullstendig uakseptabel. Dette vil bli et mye større problem for barnet etthvert som det skjønner mer av omverdenen.

Hvis samboeren din bare drikker sjelden og ellers er en likandes kar, så får han ordne seg med overnatting når han skal på fest. Hvis han drikker ofte og ikke er en likandes kar, så har du et stort problem.

Det viktigste er, uansett situasjon, å verne barna sine. For enhver pris, faktisk.

Snurreline
15-02-2004, 15:46

Enig!

Cecilie85
15-02-2004, 15:49
jeg hadde absolutt ikke synes det var greit, et sted går grensen da...

Maximillia
15-02-2004, 15:55
Nei, det syns jeg ikke er greit i det hele tatt.

Acsa
15-02-2004, 15:58
Nei, det er absolutt ikke greit! Barna merker forandring i sinnstemninger og ikke minst din uro, og tenk å våkne av at pappa er full og bråker og mamma er urolig... :uff: Det hadde jeg aldri tolerert! Men, for å være ærlig hadde jeg ikke funnet meg i at mannen min ble så full helt uavhengig om det var barn til stede eller ikke!

Tidligere bruker
15-02-2004, 16:01
Barn eller ikke, hadde ikke akseptert det uansett !

tussi1979
15-02-2004, 16:05
Hadde ikke funnet meg i det:uff:

Robyn
15-02-2004, 16:51
Om han ikke klarer å nyte alkohol uten å bli kanon drita har han et stort problem, barn eller ikke barn, i mine øyne.

Klart det hender (på en dårlig dag) at ting glipper litt og kommer ut av kontroll, men det virker ikke som om det er tilfelle her.

Hadde absolutt ikke akseptert det!

Silia
15-02-2004, 17:07
Jeg syns ikke det er greit å drikke seg full slik du beskriver når det er barn tilstede, selv om de sover.

Tidligere bruker
15-02-2004, 18:42
Signerer Acsa og Robyns innlegg.

Slik oppførsel er i mine øyne overhodet ikke akseptabel uansett. Men IALLEFALL ikke når det er barn i huset.

Sett hardt mot hardt og krev en forandring!

Fadese
15-02-2004, 21:14
Opprinnelig melding fra Tommeline
Barn eller ikke, hadde ikke akseptert det uansett !
:trist!: Ikke jeg heller.

Nennemor
15-02-2004, 21:59
Jeg synes ikke at voksne mennesker som har barn burde drikke seg så fulle noen gang jeg, enten ungen er i nærheten eller ikke!

Men kan man ikke unngå å oppføre seg så fjollete, burde man i hvert fall ikke gjøre det når ungen er hjemme.

Høst
15-02-2004, 23:25
Opprinnelig melding fra Nennemor
Jeg synes ikke at voksne mennesker som har barn burde drikke seg så fulle noen gang jeg, enten ungen er i nærheten eller ikke!

http://smileys.smileycentral.com/cat/4/4_1_10v.gif Signerer på denne jeg. Skulle vel helst sett at personer som synes det er greit og drikke seg så til de grader fra sans og samling gjorde seg ferdig med denne typen moro før barna kom. Og jeg er ikke avholdsmenneske......alt med måte, og spesielt når barn er i nærheten.

Hulda
16-02-2004, 00:05
Synes ikke barn og alkohol hører sammen nei.
Er ikke avholds,kan godt ta en øl eller vin -men aldri full.

Hadde ikke godtatt det mannen din gjør om det ikke hadde vært barn der heller...

Hvis min mann er ute på fest, får han ligge på sofaen på natta.
Han blir også litt for full når han drikker -men ALDRI sint.:bryn:

Stin@
16-02-2004, 06:21
Synes ikke det at det hadde vært greit i det hele tatt.:sint:
Tenk på babyen du...

Bequita
16-02-2004, 09:30
Stakkars deg, og stakkars bebisen! :trist!:

Hvis han ikke skjerper seg, bør du ta med ungen og flytte. Slikt kan gjøre stor skade på et lite barnesinn! Da er det bedre at h*n møter faren sin av og til når han er edru.

Det går an å få hjelp, vet du. Det er ikke normalt å drikke på den måten, og i hvertfall ikke å bli så sinna. Han bør gå til psykolog, det vil han ha stort utbytte for sin egen del også.

Belle
16-02-2004, 10:01
Nei, absolutt ikke akseptabelt.
Alkohol i sånne mengder har ingenting sammen med barn å gjøre.
Hvis han ikke kjenner sin begrensning i forhold til alkohol burde han ikke drikke i det hele tatt.

Hva om han er alene hjemme med babyen og skal ta seg en øl, greier han å stoppe med det da?

Polyanna
16-02-2004, 10:06
- Å være drita hjemme mens barnet er der: IKKE greit
- At en voksen mann ikke kan drikke alkohol uten å bli dritings: IKKE greit
- At han i tillegg til å bli drita blir noe bortimot voldelig: IKKE greit
- At en familiefar drikker seg full ofte (eller i det hele tatt, egentlig): IKKE greit

Man skal være forsiktig med å si at "du bør flytte fra ham", men her blir jeg fristet!

Hva når barnet blir større? Dette blir antagelig ikke bedre med tiden?

Delfinus
16-02-2004, 12:29
NEI DETTE HADDE JEG IKKE FUNNET MEG I. DET ER DU SOM ER MAMMA HER OG MÅ TA ANSVAR FOR AT BARNET DITT HAR DET BRA, BARNA SELV HAR DESSVERRE IKKE NOE VALG. KLARER IKKE DU TA DETTE ANSVARET SÅ BØR NOEN ANDRE TA OVER OMSORGEN FOR BARNET DITT... BARNA MÅ GÅ FØRST UANSETT HVA SLAGS FØLELSER VI MÅTTE SITTE MED...
STILL HAN ET ULTIMATUM, OG HOLDER HAN IKKE DETTE SÅ PAKK SNIPP-SEKKEN DIN.

ØNSKER DEG LYKKE TIL!

Shanti
18-02-2004, 13:57
Opprinnelig melding fra Crunchy
Signerer Acsa og Robyns innlegg.

Slik oppførsel er i mine øyne overhodet ikke akseptabel uansett. Men IALLEFALL ikke når det er barn i huset.

Sett hardt mot hardt og krev en forandring!

Signerer! Mannen din har muligens behov for hjelp, spør du meg... Litt drastisk å flytte ut med en gang, men det betyr ikke at du ikke kan stille krav!

Shakira
18-02-2004, 17:07
Å komme full hjem er en ting, men å komme å bråke som mannen din gjør er ikke akseptabelt nei!

Desembermamma
18-02-2004, 20:48
Må bare si meg enig med de andre her: Det er IKKE akseptabelt.

Alkohol og barn hører ikke sammen, de merker sinnstemnings skifte med en gang ved alkoholintak og kan lett bli utrygge....

Med en slik oppførsel som du beskriver din sambo har i påvirket tilstand, så høres det ut som det kan bli farlig.... Hva om barnet våkner når han er slik?

Du er den voksne i denne situasjonen, det er hos deg ansvaret for barnets beste ligger. Sett ned foten, marker grensen din klart og tydelig. (kansje han trenger hjelp til å sortere følelsene sine i edru tilstand i stedet for å drikke seg full for å slippe dem ut... Slike følelser dukker ikke opp helt av seg selv, selv om en drikker....)

Eowyn
18-02-2004, 21:14
Dette er HELT forkastelig oppførsel! Og han skal være FAR? Nei, kom deg unna hele fyren!!!!

Kaprifol
20-02-2004, 21:02
Jeg synes dette hørtes helt vilt ut jeg ! Få'n ut av huset ! Han må skjerpe seg, det er ikke holdbart at babyen våkner av at far er drita full. Mulig jeg er litt krass her, men du skriver jo at han ikke klarer å stoppe å drikke når han setter i gang. Det er nok for meg, jeg ville ikke godtatt det. Etter min mening har man et problematisk forhold til alkohol når man ikke kan begrense seg, uansett om man har barn eller ei.

Forglemmegei
21-02-2004, 17:01
Helt forferdelig... kan vel signere på det meste som er skrevet her.. Det minste du kan kreve er at han sover borte om han skal drikke!!! Den fyren eier jo ikke kontroll og ansvarsfølelse!! Tydelig at han ikke skjønner dette selv om han er edru:(
Stakkars deg og babyen.. Skjønner at du ikke har det godt i denne situasjonen, men noe må gjøres!!!!:stakar:

Lykke
22-02-2004, 09:53

Signerer !
Lykke til ! :klem:

Lilith
24-02-2004, 23:32
NEI! Absolutt ikke greit det du skriver her! Det hadde jeg aldri akseptert.

Barn og alkohol hører ikke sammen!

Og slik oppførsel/slikt inntak er lite passende uansett. Syns jeg.

Unregistered
25-02-2004, 08:37
Opprinnelig melding fra Anti-alkis
Har en diskusjon gående med meg selv her. (...)

Enig med det de fleste her sier - dette er uakseptabel oppførsel og du er slettes ikke "dum" som syns det!! Men jeg lurer bare på hvorfor du bare har en diskusjon med deg selv her - har du ikke tatt opp dette med samboeren din? Hva syns han om dette (når han er edru vel å merke!)?

VIANA
25-02-2004, 09:07
Hadde han enda kunnet liste seg stille på soverommet og legge seg:uff:

Hadde min samboer lagd slik leven når han kom hjem fra fest hadde han pent måttet finne seg ett overnattingsted etter by-turen også.Han hadde ikke sluppet inn hjemme

Steinbukk
25-02-2004, 11:02
Til info har jeg bare lest de første innleggenne....dersom jeg nå snakker helt ut av sammenheng

Men vil bare si at her hadde det ikek vært tolerert at sambo drakk seg så drita selv om vi ikke hadde barn og aldri skulle få det.

Blir man i det humøret du beskriver din samboer når man drikker, og man alltid drikker til man er i det humøret og ikek klarer å stoppe før...

Da har man et kjempeproblem og bør søke hjelp!!!

Noe av det verste man kan utsette et barn for i oppveksten er frykten for at pappa skal komme hjem sint og full på natta. Skjer dette mer enn 1 gang når barnet blir eldre...at det våkner av bråket pappa lager når han kommer hjem...kan det bli engstelig og gå ut over nattesøvnen til barnet og dagligdagse gjøremål på dagen.

Jeg har desverre opplevd dette i mitt nærmiljø da jeg voks opp og vet litt hva jeg snakker om...

sisle
25-02-2004, 12:43
Alle har sagt det, men jeg må også si det ;) Nei og atter nei - det er IKKE greit!

En ting er å drikke seg "drita", komme hjem og stille og rolig legge seg og sove til neste dag. Når du er hjemme og edru og kan ta deg av omsorgen. Det kan være greit en gang iblandt.

Men når han blir slik som du beskriver så er det bare en ting å si - enten må han lære seg å drikke ellers så må han slutte! (og han må lære fort, for han har ingen tid å øve på....)

Dette er ikke bra for barnet nå, og det blir ikke noe bedre i årene som kommer. Det er ikke godt for barna å se foreldrene forandret av rus - og når det blir så utagerende som din mann, ja så er det jo direkte skadelig.

Men hva synes han sjøl om sin oppførsel? Synes han det er greit?? Og hva er årsaken? Er han ikke kommet over fjortisperioden ennå, eller er han full av innestengt aggresjon med et begynnende alkoholproblem? (de fleste "alkiser" veit å oppføre seg selv om de drikker...) Dette må dere virkelig snakke om og du må ta et ansvar (for barnets skyld) om han ikke gjør det!