PDA

Se hel versjon : Skjule sensitiv informasjon fra bestevenninne...

hemmelighet
15-02-2004, 10:12
Har følgende situasjon....

Mannen til min bestevenninne avslørte veldig sensitiv informasjon til min kjære når de var ute å tok et par øl - og min kjære fortalte dette til meg og jeg måtte love å holde det hemmelig....

Nå skal det nevnes at hadde de vært gode venner, så hadde ikke min kjære sagt noe til meg... men de kjenner hverandre så vidt (kun noen mnd)...

Det viser seg at mannen til min bestevenninne har vært utro med 15 forskjellige damer siden de ble sammen. I tillegg har han jevnlig sex med ei på jobben sin... Han sier han gjør dette fordi han ikke får den oppmerksomheten han vil ha hjemme. Hvem får vel det med en nyfødt i huset + at venninnen min hadde komplikasjoner under svangerskapet (kunne ikke ha sex)....

Skal love dere jeg gråt mine tårer når jeg hørte dette. Syns dette er helt fryktelig å vite. Og jeg sa til min kjære at dette burde du ikke ha sagt til meg... Hvordan skal jeg klare å se på han igjen uten å vise min avsky for han. Det har en tendens til å vises på hele meg hva jeg mener om et menneske... *huff*... Og vi kan jo ikke la være å invitere dem hjem til oss heretter

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Jeg kan jo ikke si noe til henne - samtidig som jeg skriker etter å fortelle henne dette. Vil jo ikke at hun skal dele livet sitt med en slik mann. De har også nettopp giftet seg, og fått en liten sønn... Og bestevenninnen min klager over at mannen jobber lange dager.. Kommer hjem i 9 tiden om kvelden.. og nå vet jeg jo hvorfor... *hyyyyyl*

Min kjære min gav han en skikkelig lekse for oppførselen sin. Og han håpet at dette ville få han til å endre mening, og skjønne at han har for mye å miste ved å gjøre slike ting.

Noen som har vært i lignende situasjon eller??

Nå har jeg hvertfall delt informasjonen med noen, men jeg har utrolig vondt inni meg pga dette :-( Hva er det som får folk til å behandle sin elskede på en slik måte....

loop
15-02-2004, 10:55
Oi, dette var virkelig ille. Skjønner godt at du fortviler nå. Tror det er viktig å holde hodet litt kaldt her og se på hvem er denne informasjonen viktig for. Klart det er vanskelig å bryte et løfte, men jeg synes ærlig talt ikke det er holdbart argument. Det kommer faktisk fra en som bedrar sin kone og sønn grovt, synes ikke han er verdt særlig mye! Hvor viktig er det for han at dere holder tett, når han lekker ut til en han har kjent noen måneder? I tillegg har han satt dere i et dillemma hvor dere risikerer å bli halshugd uansett hva dere velger. Det mener jeg er mannen til din venninde sitt ansvar. Jeg ville vært rasende på han, og absolutt ikke spillt noen fasade for å beskytte han. Det er han som har gjort noe galt, ikke dere. Om det er ubehagelig for deg, synes jeg vel at vennskapet til din venninde står litt over det. Men om det er riktig å si det til din venninde er en annen sak. Vet ikke om hun vil vite, men å leve på en så total løgn tviler jeg på om særlig mange vil. Har ingen fasit, men du kjenner henne, og vet kanskje om hun ville ha godtatt utroskap eller ikke. Synes uansett ikke utroskap kan forsvares på noen måte, det var ingen enkelt "glipp", og dette er en mann som garantert vil fortsette i de baner. Hva da, når det kommer fram om noen år at du har visst hele tiden? At hun sitter nygift med et lite barn med han er ille nok, om hun ikke skal sløse bort mange år på han i tillegg. Har du egentlig noe valg her?

Unregistered
15-02-2004, 11:17
Er hun ikke din beste venninne?
Ville du likt å vite hva mannen din bedrev?

Sjansen er stor for at hun en vakker dag får øynene opp for hva slags mann hun lever sammen med. Hva om hun også får vite at du har visst dette hele tiden uten å fortelle det. Vil hun ikke bli bitter da?

Som en besteveninne synes jeg du er forpliktet til å fortelle det. Det er henne du skal være lojal overfor.

Jeg hadde ikke stusset. Jeg ville fortalt.
Synes forferdelig synd på henne. Hun fortjener bedre, og du har muligheten til å gjøre noe med det.

Hun trenger kanskje ikke fortelle mannen sin at informasjonen kommer fra deg. I og med at hennes mann avslørte seg overfor din mann, så kan det hende at han også har avslørt seg overfor andre også. Uansett så har ikke en sånn drittmann krav på noen beskyttelse.

Dorothea
15-02-2004, 11:31
Hva er viktigst?

*At din mann beholder vennskapet med sin venn?

*Eller å "redde livet" til din beste venninne?

Er det ikke bedre at hun får vite det nå, mens hun er ung, en at hun får vite det når hun er femti år og virkelig sitter fast med denne fyren? Og har "kastet bort" livet sitt på ham? Det kommer nok for en dag, når det er av denne kaliberen, og gjett hvem hun vil klandre for å ikke ha sagt ifra før?

Sett deg selv i situasjonen, hva ville du ha satt pris på om du var den venninna?

Og er du og mannen din virkelig så naive at dere tror en skjennepreken vil endre på en livsførsel denne mannen har ført i flere år? Nei, ærlig talt. Denne mannens aktivteter er så ekstremte at han vil nok desverre ikke klare å slutte med denne livsførselen helt uten videre.

Jeg hadde helt klart sagt det til henne, så fikk mannens vennskap til mannen hennes bare bli som det blir. Det er viktigerre å tenke på livet til den uskylidge parten her.

De har neppe noe godt samliv, og hun blir ført bak lyset så til de grader. Det er henens rett å vite dette når andre veit om det.

Tro meg, jeg snakker av erfaring!

Utroskap av denne ekstreme graden burde hun få vite om, så hun selv kan velge hva hun vil gjøre. Det vil ble kjempetøft en stund, men hun vil nok få det mye bedre når hun har kommet over sjokket og sett at det finnes andre menn der ute som virkelig stter pris på henne.

hemmelighet
15-02-2004, 11:38
Må også si at de har ikke vært sammen lenge, ca halvannet år nå. Så 15 i dette tidsrommet er helt UHØRT...

Jeg føler også selv at jeg bør prate med henne om dette. For jeg vet at jeg ville vite det hvis det var meg. Utroskap godtas absolutt ikke - og i denne grad er jo bare helt..... (ubeskrivelig)...

Mannens "vennskap" til hennes mann er ikke noe å snakke om. Han liker han ikke spesielt godt. Og ennå mindre nå som han vet dette...

Men jeg er livredd for at hun skal hate meg for at jeg forteller henne dette. Og at hun ikke vil ha noe med meg å gjøre lenger.

Takk for fine svar hvertfall jenter!! Utrolig deilig med slike nettsider altså :-)

loop
15-02-2004, 11:50
Om hun "hater" deg idet du sier det, er det bare et forsvar fra å se at famtiden hun har planlagt går til helvete. Det går nok litt tid før det hele synker inn, og da ser hun nok at de er den beste vennen hun kan ha.

Tertitten75
15-02-2004, 12:39
Jeg mener at du ikke har noe valg, du må fortelle dette til venninen din. Det er ikke bare snakk om hvordan hun reagerer følelsesmessig ovenfor deg eller mannen. Men hvis det stemmer at mannen har hatt 15 (?) sex-partnere på 1 1/2 år, så er det sinnsykt mange.......selv for en som er singel!! Hva med kjønnssykdommer?? Din venninne vet jo ikke dette, og kan da heller ikke beskytte seg!! Hva om hun om et års tid forteller deg at hun har fått herpes, er blitt steril etter clamydia eller (skrekk og gru) er blitt hiv-positiv................

Delfinus
15-02-2004, 14:05
Nei fy, dette synes ikke jeg er noe å lure på. Selvsagt forteller du det til din venninne!!! Snu situasjonen andsre veien da, hadde ikke du likt å vite?

_Nina_
15-02-2004, 17:36
Kjære deg....
Gjør det du selv vet du må gjøre, fortell venninnnen din det du vet!

Du må fortelle henne det, ikke nøl, hun blir nok ikke sint på deg, men vær der for henne om dere er gode venninner...
IKKE fortelle det over sms, for gudskyld.. Fortell henne det ansikt til ansikt!! Og ikke gjør det når det er lenge til hun treffer mannen, la henne møte ham sint! Han har gjort noe forferdelig galt mot henne....og han bør jammen få oppleve henne såret og sint!
At hennes mann forteller det her til din mann er nok ett lite rop om at han vil det skal ut, han er vel ikke dummere enn at han skjønner at om du får vite det så forteller du det??
NEI gå til veninnen din, og si alt du vet..
Ikke skjul noe men overdriv ikke... ;)

Lykke til, håper det ordner seg på en grei måte..
Ingen fortjener utroskap, og at han ikke har fått sex er f*** ikke en god nok grunn!!!

:klemmer: fra Nina

Silia
15-02-2004, 17:46
Jeg ville fortalt henne det. syns hun har krav på å vite. Lykke til! Vanskelig situasjon!

hemmeligheten
15-02-2004, 17:47
Takk for tilbakemeldinger jenter :-)

Jeg har valgt å være utlogget når jeg skriver dette fordi venninnen min også bruker dette forumet, og jeg vil jo hvertfall ikke at hun skal få mistanker av å lese noe her inne...

Jeg vet også at jeg MÅ prate med henne om dette. Og jeg skulle ønske min kjære ALDRI hadde satt meg i denne posisjonen, men på den andre siden så er jeg glad for at han fortalte meg det.

Han syns selv at jeg ikke skal si noe, for man bør ikke ødelegge andres familie/ekteskap. Men jeg vet med meg selv at på et eller annet tidspunkt kommer det til å falle ut av meg. Og hvis hun får vite at jeg har hatt denne informasjonen en stund så blir hun kanskje ennå mindre blid på meg.

Takk for tipset Nina, om å si det kort tid før hun ser mannen. Slik at hun kan møte han sint/såret. Men jeg må si at jeg gruer meg fryktelig til å prate med henne om dette... Hvordan sier man det liksom.

*kos*

Gunhild
15-02-2004, 19:20
Jeg synes ikke at denne utro ektemannen kan forlange av hverken deg eller din mann at dere holder tett. Det er virkelig helt urimelig!!!

Hadde jeg vært i deres situasjon så tror jeg at jeg ville pratet med han først, og prøve å få han til å selv fortelle dette, det er kansje bedre for henne at han selv betror seg enn at hun får vite det via henne.

uansett så må hun få vite om dette på en eller annen måte, og du må fortelle din venninde at du også vet, og du må støtte og backe henne opp så mye som du kan.

Hadde det vært en engangshendelse, så kunne man vært i tvil om det var verdt å "ødelegge ekteskapet"
her er det ikke så mye tvil syns jeg, hun må få vite, - dette ekteskapet er jo etter min oppfatning ødelagt allerede!

Lykke til både til deg og din venninde.

hilsen Gunhild

Unregistered
16-02-2004, 10:11
Enig med Gunhild.
Jeg ville gått til venninnens mann, og stilt et ultimatum:
Enten forteller du det, eller så gjør jeg det.
Gi ham noen dager; ikke for mange.

For en råtten fyr. Han tror vel han har sikra seg "base"-partner i din venninne, da, ettersom bryllupet sto så kjapt....
Go girl! Du vet hvem som står deg nærmest.

Ginger2
16-02-2004, 13:13
Her var det mange gode svar! Helt enig med Gunhild - gi ham et ultimatum med kort frist. Han burde tvinges til å si det selv (og ta det stresset det medfører) og vite at hvis han ikke sier noe selv, kommer du til å fortelle alt (og da kan du garantere at din versjon ikke legger noe imellom)!

Da får han
1. Skammen ved at du vet og at du gir ham en sjennepreken og et ultimatum
2. Sjansen til å være såpass mann og snakke med kona
3. Vet at det er ingen vei utenom - hun får vite det uansett!

Denne mannen fortjener faktisk ingen nåde, 15 damer på 1 1/2 år og i tillegg forteller det over en øl! Venninnen din fortjener å vite det. Det blir sikker tøft men hun har jo hvertfall én god venninne å støtte seg til!

Lykke til!

Robyn
16-02-2004, 13:21
Opprinnelig melding fra hemmeligheten
Han syns selv at jeg ikke skal si noe, for man bør ikke ødelegge andres familie/ekteskap.
Husk på en ting, og det er at det er IKKE DERE som ødelegger her, det har mannen hennes klart helt fint alene.

Er forøvrig helt enig at på en eller annen måte må hun få vite det, snarest! Og så får det bli opp til deg å finne den mest skånsomme måten.

Lykke til!

Dorothea
18-02-2004, 14:40
Kan du fortelle oss hvordan det går etterpå? Eller vil du bli gjenkjent av venninna di her inne da?

Stikker_innom
18-02-2004, 18:00
Jeg hadde sladra.