Se hel versjon : Dårlig mamma?
Unregistered
16-02-2004, 20:11
Har vært tilbake i jobb under fedrekvoten, og det har bare vært helt herlig. Nå skal jeg ut i permisjon igjen, men har ikke det minste lyst. Får litt dårlig samvittighet fordi jeg føler slik, men det gjør jeg altså. Er det galt av meg å heller ville jobbe?
Tidligere bruker
16-02-2004, 20:17
Det er ingen fasit og vi er alle forskjellige. Ikke alle takler å ære hjemme hele dagen. Noen blir en bedre forelder ved å være ute og få andre stimuli.
Det er helt klart noen her inne som mener en ikke er en god mor om en ikke er hjemme. Men dem om det. Jeg tror du er bedre som mor om du er ærlig med deg selv.
Gremli Skremli
16-02-2004, 20:49
Min gutt har barnehageplass to dager i uka nå, og jeg nyter virkelig de to dagene! Ikke fordi jeg er lei av ungen min, men fordi jeg har godt av å få studert igjen og å gå ut og være i et "voksenmiljø", og å få litt avlastning etter å ha vært alene med ham hjemme i 9 måneder. Samtidig vet jeg at han har det bra i barnehagen og trives der.
Det er riktig som Maz sier, det finnes ingen fasit, selv om mange prøver å få det til å se sånn ut...
Unregistered
17-02-2004, 06:56
Jeg var kjempe gla for å begynne å jobbe og kunne ikke tenke meg å gå tilbake til å være hjemme på full tid igjen! Syns det er kjempe hyggelig å være hjemme med barnet nå, fordi jeg jobber om dagene og da blir det litt balanse, nå er det slik at jeg er både glad for å komme på jobb og glad for å komme hjem og det må jo være det beste... En dag i uken fri kunne vært hyggelig, for da blir det litt balanse også. Men jeg skjønner deg godt, tror jeg ville følt det slik jeg også hvis jeg hadde jobbet en måned og så skulle tilbake i permisjon. "Heldig vis" var pappakvoten på slutten hos oss. :)
Du er absolutt ingen dårlig mor for disse tankene! Det som forundrer meg er at ingen foreslår at pappa'n er en dårlig far som kun tar ut en måned av minst 8 mulige ;).
Vet ikke hvor lang tid du har igjen av din permisjon, er det ikke mulig å endre på planene nå? Er det for sent å gå inn på tidskonto, eller at pappa'n tar ut mer hvis han kan det, slik at du kan begynne å jobbe igjen?
Forstår deg godt jeg, synes selv jobben ofte er artigere enn å være hjemme....
Polyanna
17-02-2004, 11:46
Opprinnelig melding fra Maz
Det er ingen fasit og vi er alle forskjellige. Ikke alle takler å ære hjemme hele dagen. Noen blir en bedre forelder ved å være ute og få andre stimuli.
Det er helt klart noen her inne som mener en ikke er en god mor om en ikke er hjemme. Men dem om det. Jeg tror du er bedre som mor om du er ærlig med deg selv.
:klapp:
Kanskje tidskonto er en ide? (Hvis det er for sent denne gangen kan det være noe å tenke på til neste gang)
Unregistered
17-02-2004, 13:32
Opprinnelig melding fra Polyanna
:klapp:
Kanskje tidskonto er en ide? (Hvis det er for sent denne gangen kan det være noe å tenke på til neste gang)
Vanskelig når man er student...
Verdens beste mor!
18-02-2004, 12:13
Bare det at du faktisk stiller spørsmålet, synes jeg er tilnærmet sykt. Du er sikkert en super mor - dine egenskaper som mor har INGENTING med at du er ute i jobb eller ikke å gjøre.
Du har vært for mye inne på dette forumet hvor det sitter en hel masse hjemmeværende mødre som rettferdiggjør ørke-tilværelsen med å påberope seg å være gode og ansvarsfulle mødre som ikke sender sine understimulerte barn til den forferdelige barnehagen der de kunne risikere å få utfolde seg, få et godt pedagogisk opplegg og utvikle seg i tråd med egenskaper og forutsetninger.
Tenk heller på at du som arbeidstaker iallefall gjør noe for at barna dine en gang i fremtiden skal kunne motta pensjon. Norge er i beit for skattebetalere - noen som kan sørge for at de hjemmeværende mødrene kan sitte å kassere inn kontantstøtte og løpe ned dørene på helsestasjonen og benytte tilbud om åpen barnehager.
Teofelia
18-02-2004, 12:20
Opprinnelig melding fra Unregistered
Har vært tilbake i jobb under fedrekvoten, og det har bare vært helt herlig. Nå skal jeg ut i permisjon igjen, men har ikke det minste lyst. Får litt dårlig samvittighet fordi jeg føler slik, men det gjør jeg altså. Er det galt av meg å heller ville jobbe? Ikke galt i det hele tatt! Noen er konstruert slik at de trives godt hjemme, andre - slike som meg - har det bedre hjemme hvis vi får være ute en del også.
Kan ikke mannen din ta resten av permisjonen, hvis du har lyst til å fortsette å jobbe? Her i huset hadde Teomannen fem måneders permisjon, og jeg kan ikke få understreket nok hvor mye jeg anbefaler å dele permisjonstiden (og ansvaret og gledene) med pappaen. :)
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.