Se hel versjon : Er du god i tysk/sveitsisk e.l.???
Unregistered
17-02-2004, 15:32
Fikk dette på en sms fra ei venninne. Hun pleier bestandig å sende meg noe kødd,men jeg skjønner jo ikke hva det betyr. Hvis det betyr noe i det hele tatt.
Also chum zu mir u i figge di bis du nûm chasch loufe!...
:D Altså, jeg har tysk grunnfag, men dette skjønte jeg ikke bæret av!
Cathrine*
17-02-2004, 21:04
Hmmm, det første som slo meg var direkte oversatt; Altså, kom til meg og jeg (figge aner jeg ikke hva kan være) deg til du (nûm chasch loufe aner jeg heller ikke hva betyr).
Vel, du ble kanskje ikke mye klokere av dette. Lurer på hva dette kan bety. Om du finner det ut hadde det vært gøy om du la det ut her. Kun for å tilfredsstille nysgjerrige sjeler, selvfølgelig :lol: :lol:
Nennemor
17-02-2004, 22:33
Dette er sveitsertysk, sannsynligvis fra Bern og betyr noe sånt som :
Kom hit så skal jeg pule deg til du knapt kan gå.
Det kommer vel an på hvem som har sendt meldingen om dette var en trivelig invitasjon. ;)
Nennemor
17-02-2004, 22:34
Og denne tror jeg faktisk jeg lar ligge under pinlige spørsmål ;)
Unregistered
18-02-2004, 08:52
Da jeg sendte svaret til min venninne viste det seg at hun hadde fått meldingen fra en hun var intr i. Så den var på en måte positiv:)
Men hun ville ikke si det til meg med en gang,for da hadde jeg ikke vært så intr i å finne det ut.
Tusen takk for hjelpen Nennemor ;)
Teofelia
18-02-2004, 11:42
Opprinnelig melding fra Unregistered
Da jeg sendte svaret til min venninne viste det seg at hun hadde fått meldingen fra en hun var intr i. Så den var på en måte positiv:) Ja, når en mann sender slike romantiske meldinger til en dame, da vet man at det er hvit kjole og ring på fingeren neste. ;) :p :gal:
Nennemor
18-02-2004, 12:21
Opprinnelig melding fra Teofelia
Ja, når en mann sender slike romantiske meldinger til en dame, da vet man at det er hvit kjole og ring på fingeren neste. ;) :p :gal:
:fnis:
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.