PDA

Se hel versjon : Fotsvette

Unregistered
20-02-2004, 14:23
Jeg plages veldig med fotsvette.
Hvis jeg har vært ute og spasert i 1 time, syns jeg beina er svette og lukter.
Hvis jeg går inne med sandaler/åpne tøfler svetter jeg.

Dette er ganske plagsomt, for jeg tør nesten ikke dra på besøk til folk, spesielt ikke etter en dag i tykke sko...

Hva skal jeg gjøre?

Tidligere bruker
20-02-2004, 14:33
Hva med å kjøpe fot deo?
Du får kjøpt en spray du kan bruke i skoene også. Prøv det:mervink:

Tidligere bruker
20-02-2004, 14:35
Dette er nok mer vanlig enn du tror.
jeg har det, det samme har min mor.
Ingenting hjelper annet enn å bytte skotøy ofte, og vaske føttene hver dag.

Bellemor
20-02-2004, 15:55
Du får jo og noen "anti lukt" såler. Selges i de fleste skobutikker. De er grønne og skal vel forhindre lukt/lage bedre lukt. Ikke dyre.

Stin@
20-02-2004, 16:40
Prøv vademecum,det hjelper.
Smør føttene rikelig inn og la det tørke før du tar på sokkene.
Rådet har jeg fått fra fotpleier og tar også fotsopp.

Tidl. bruker
20-02-2004, 19:46
Skjønner hva du mener. Tar jeg av meg på beina på en dårlig dag, og andre er i nærheten, kan du nesten være sikker på at vedkommenede :dåne: .
Har prøvd det meste av kremer, sprayer osv, med lite hell. INGENTING funker. Håper du får noen supre tips som jeg også kan benytte meg av.
Vinteren er grei for meg, det er MYE værre om sommeren.
Såler med skogsduft varer en liten stund, og er litt til hjelp, men sommersandaler med grønn såle stikkende ut, er vel ikke det peneste synet man kan ha :uff:

Kaprifol
20-02-2004, 20:56
Det er nok vanlig å svette en del på føttene. Jeg gjør i alle fall det. Spesielt hvis jeg har gått meg en tur, da er jeg ofte litt fuktig på sokkene og setter fotsålemerker på gulvet. På jobb hater jeg å gå med sko hele dagen, jeg foretrekker en mer luftig løsning med sandaler e.l., har en uformell stil på kontoret vårt heldigvis.

Om sommeren svetter jeg veldig mye under føttene når jeg går i sandaler uten sokker, sokker i sandalene er jo ikke så vakkert, men det hender jeg gjør det når jeg er inne og ingen ser meg...

Når det gjelder lukt har jeg ikke noe å tilføre. Rene føtter lukter vel mindre enn de som ikke er dusjet på en stund. Men det er jo helt vanlig at det lukter litt tåfis da, det tror jeg ikke det går an å skrubbe bort !

Det er synd hvis du synes det er kjempeflaut og blir hemmet av dette, ville bare si fra at det finnes andre fotsvettende kvinner som ikke bryr seg så mye om andres tåfis.

Tidligere bruker
20-02-2004, 20:58
det nytter ikke å ha rene velluktende føtter, når skoene og sandalene allerede stinker dævelskap.

Vampiriamannen sier at det stinker spy av sandalene mine om sommeren. :o

Tidl. bruker
20-02-2004, 22:13
Jeg er sikker på om jeg gikk med badebalja konstant surra fast på føttene, så hadde det like forbanna lukta TÅFIS.
Kan ikke akkurat lime fast Wonderbaum i skoa heller, som allerede lukter pjuk, og som nekter å slippe lukta.
Skoene mine har mang en gang blitt forvist til verandaen.

Nei, ser vel ut til at jeg må melde meg inn i tåfisens venner :sukk:
Flere som vil melde seg inn:???: