Se hel versjon : Reiseutgifter ved jobbintervju
Jobbsøker
20-02-2004, 20:44
Dersom man er arbeidsledig, får arbeidsledighetstrygd - og får tilbud om å komme på et jobbintervju i en annen by (aktuell jobb er funnet på Aetats sider): Kan man da få dekket alt eller noe av reiseutgiftene av Aetat? Noen som vet???
Takknemlig for innspill:)
Nennemor
20-02-2004, 20:54
Da jeg var student og jeg eller noen andre ble kallt inn til jobbintervju i en by et stykke unna, var det helt normalt at den potensielle arbeidsgiveren dekket reiseutgiftene, selv om man ikke fikk jobben også.
For noen år siden, mens jeg bodde i Zürich, var jeg på jobbintervju i Stavanger, da ble både flyreise og hotell betalt.
Ta det opp med den du skal på jobbintervju hos du. Bare spør hvordan du skal gjøre med å skrive reiseregning, ta det helt for gitt at du får dette dekket, så vil de kanskje gjøre det også, til og med hvis de ikke hadde tenkt på det. ;)
Stat og kommune dekker som regel reiseutgiftene, men hos private firma er ikke dette så vanlig.
Men jeg mener du kan søke på arbeidskontoret om iallefall å få dekket en del av utgiftene. Ring dem og hør du..
Nennemor
20-02-2004, 21:00
Opprinnelig melding fra Belle
Stat og kommune dekker som regel reiseutgiftene, men hos private firma er ikke dette så vanlig.
Men jeg mener du kan søke på arbeidskontoret om iallefall å få dekket en del av utgiftene. Ring dem og hør du..
Jeg har bare hørt om private firmaer som gjør dette, så da har vi forskjellig erfaring.
Jeg har vært på to jobbintervju den siste tiden. Den ene var i offentlig sektor, da fikk jeg dekket alle reiseutgifter. Den private bedriften betalte meg ikke. Jeg har ærlig talt ikke hørt om at aetat dekker slike utgifter, men det er jo lov til å ta en telefon å høre.
Tidligere bruker
20-02-2004, 22:40
Aetat har søknadsskjemaer for dette.
Jeg har alltid fått dekt alle utgifter når jeg har dratt på jobbintervju.
Unregistered
21-02-2004, 10:25
Jeg har fått dekket reiseutgifter fra den potensielle arbeidsgiveren de gangene jeg har vært på intervju i en annen by - det hadde ikke falt meg inn at de ikke skulle dekke det! Det har for øvrig bare vært hos private bedrifter.
Ville i utgangspunktet spurt bedriften om de dekker det, ja.
Opprinnelig melding fra snoopygirl
Aetat har søknadsskjemaer for dette.
Jeg har alltid fått dekt alle utgifter når jeg har dratt på jobbintervju. :eek: Går det an å søke i etterkant av intervjuet? Blakket meg helt på et intervju sist uke (over 5000 spenn, gjøt ingenting om jeg får det dekket....).
Jeg mener at du har krav på at "arbeidsgiver" dekker reiseutgifter til intervju, men vent med å ta dette opp til du har fått innkalling til intervjuet. Kjenner til folk som er utelatt fra intervju bare pga at bedriften ikke ville ha utlegg.
Tidligere bruker
21-02-2004, 19:10
Går det an å søke i etterkant av intervjuet? Blakket meg helt på et intervju sist uke (over 5000 spenn, gjøt ingenting om jeg får det dekket....).
Det vet jeg ikke,men du kan jo høre med dem. Du må ihvertfall ha det skriftlig at du skal/har vært på intervju..
Tidligere bruker
21-02-2004, 19:10
Opprinnelig melding fra Eufemia
:eek: Går det an å søke i etterkant av intervjuet? Blakket meg helt på et intervju sist uke (over 5000 spenn, gjøt ingenting om jeg får det dekket....).
Tror faktisk du kan søke i ettertid. Har aldri gjort det men har ment å gjøre det.
Jobbsøker
25-02-2004, 00:33
Takker for alle svar!
Har dessverre funnet ut at Aetat ikke lenger dekker reiseutgifter ved jobbintervju. Var visst en del svindling/misbruk...
Opprinnelig melding fra Jobbsøker
Takker for alle svar!
Har dessverre funnet ut at Aetat ikke lenger dekker reiseutgifter ved jobbintervju. Var visst en del svindling/misbruk... Isj!
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.