Se hel versjon : Fettforkle
Minus 40 kg
22-02-2004, 21:36
Jeg har slanket bort 40 kg og har bedt om henvisning til Sykehus for å få fjernet "fettforkle",dvs løshud på magen.
Nå vet jeg at kriteriene for en slik operasjon er ganske strenge,og lurer på om noen her har vært borti dette?
Jeg har enda noen kg igjen som kunne vært slanket bort,men er alt i alt fornøyd med å være litt rund.
Takknemlig om noen kan svare!
Maritmor
22-02-2004, 22:07
Kriteriene først og fremst er hvor mye overheng du har. Stikk en blyant f.eks. opp der huden henger, under liksom, også måler du på blyanten med linjal etterpå(er den letteste måten å måle akkurat der;)) Vist det er mer en 2 cm har du oppfylt et krav. Har du noe eksem under der huden henger over? Uansett bør du si du har det for det hjelper vist veldig. Jeg har det ikke(eksem) men legen skrev det fordet:p Var vistnok lettere å få opperasjon da, og spesielt dekt det.
Også er det vekta da. Flott du har gått ned så masse da:D Si du har det så kanskje det å hjelper å få fortgang i dette. Jeg skal oppereres i mai vist jeg klarer å gå ned 10 kilo til da :D Gru gleder meg. Skal bli godt å få bort overhenget.
Send meg gjerne en pm om du lurer på mer:)
Kriterier og ventetid avhenger av hvor du bor. Her jeg bor tvbilte legen på om jeg ville få det dekket, og jeg hadde myyye mer enn to cm. Dessuten så var det så lang ventetid på operasjon at jeg valgte å ta det privat. Det kostet meg 20.000.
Phoeebee
25-02-2004, 09:13
Vet ingenting om kriteriene for dette, desverre... En kamerat av meg har gått ned 100 (!!!!) kilo, og venter på å få utført en sånn operasjon. Har måttet vente ganske lenge gr.blodpropp o.l.
Men det jeg ville si var: Gratulerer med -40 kilo!!!!! :fest: Det er virkelig en bragd å være stolt av! *god klem til deg*
(Du kan godt sende meg en PM og forklare hvordan du klarte det.......... Har en 15-20 som skal av jeg...)
Unregistered
25-02-2004, 18:07
Dette lurer jeg også på.
Har flere spørsmål også:
-Hvor lang tid tok operasjonen?
-Hvor lenge sykemeldt?
-Smerter?
-Hvordan ble arret? Navlen?
Noen som vil legge ut bilde av magen sin?
Har dessverre ikke svar på spørsmålene dine, men ville bare si hvor imponert jeg er over at du har slanket det 40 kg.
Det er mye.
Bra gjort.
Uregistrert
12-04-2004, 07:57
Jeg har nå fått time til vurdering av mitt "fettforkle".
Vekta viser minus 45 kg og mitt mål er ca 5kg til.
Nå er det bare å krysse fingre for at jeg får operasjonen.
Det blir spennende.
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.