Se hel versjon : Trening-vekt
Unregistered
24-02-2004, 08:22
Hvor lang tid tar det før resultatene kommer når man begynner med kondisjonstrening/forbrenningstrening. Jeg trener ca 3 ganger i uka med høy puls i ca 50 min. Har trent noen måneder men ikke merket så mye på vekta ennå. Kommer det eller?
skilpadda
24-02-2004, 08:31
Du forbrenner neppe mer enn et par hundre kcal ekstra med en slik treningsrunde, så hvis det er den eneste endringen du har gjort, vil du antagelig ikke merke så veldig mye på vekta... Hvis det er f.eks. 300 kcal du forbrenner for hver treningstime, blir det 900 kcal i uka, og det tilsvarer bare 100 gram fett. (Spiser du f.eks. en stor banan ekstra etter trening, så er bortimot halvparten av dette allerede "brukt opp" - spiser du en sjokolade på 75 gram, er hele "overskuddet" borte!) Hvis du virkelig skal ned i vekt, må du nok spise mindre/sunnere også. :)
Siden muskler er tyngre enn fett, kan du ikke kun se på hvor mange kg. du har gått ned. Du kan ha slanket bort mye fett, uten å ha gått ned noe særlig i kg., kun erstattet dette med muskler.
Merker du ikke noe på bukselinningen o.l , og velvære ellers? ;)
Polyanna
24-02-2004, 13:39
I tillegg til den rene kalorieffekten som Skilpadda nevner så vil forbrenningen gå opp sammen med kondisen. Men kroppen vil i utgangspunktet søke å beholde den vekta den har, så hvis målet ditt er vektnedgang så bør du kanskje vurdere en lett kostholdsrevisjon også.
Tidligere bruker
24-02-2004, 14:31
NEI NEI NEI! Du må ikke bare tenke vekt! Du må tenke cm!
Muskler er tunge saker, og jeg som har gikkned fra 33 tommer til 32 tommer i livet på bukser i løpet av 1 mnd la på meg en kilo, enda jeg trener 2-3 ganger i uka! Men jeg har også gått ned, men det tok tid å få forbrenningen opp.
Du blir nå fastere i fisken, mistergrevinneheng på armene, pløsehud på innsien av lårene og håndtakene på siden.
Du må huske å spise ofte og riktig, lite lettvinte karbohydrater, dropp brus og andre søte tulleting, men spis mye fet fisk, olivenolje, avocado og nøtter. Da vil du få mer hjelp. Men gi deg tid, og nyt økt velvære, strammere kropp og bedre kondis!
Teofelia
24-02-2004, 14:37
Min erfaring er:
1) det er nesten umulig å slanke seg hvis man begynner å trene og ikke spiser mindre.
2) det går fint an å slanke seg uten å begynne å trene, hvis man spiser mindre.
3) det en nesten umulig å holde vekta etter en slankekur hvis man ikke trener.
MAO en kombinasjon av kosthold og trening er nesten det eneste som vil gi varige resultat.spis mye [...] olivenolje, avocado og nøtter :eek: Ikke hvis du har et vektproblem, takk!!!
Tidligere bruker
25-02-2004, 09:32
Sunt fett må til for at kroppen skal forstå HVA den skal forbrenne.
Bare spør karbo-junkiene:)
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.