Se hel versjon : Gravid OG regelmessig mens ?
går det an?
25-02-2004, 08:30
Jeg har en periode nå hatt ganske kraftige graviditetssymptomer, men har slått alt fra meg fordi jeg har hatt regelmessig mens. Bruker ingen "kjemiske" prevensjonsmidler, så det kan ikke være bivirkninger av p-piller o.l.
Er det noen her som har hatt regelmessig mens under graviditeten ?
Hvilke symptomer gjorde at du tenkte at du var gravid?
Hvor langt var du kommet da du fant ut at du var gravid?
Fikk du ekstra oppfølging under (resten av) svangerskapet?
Vet at det eneste jeg kan gjøre er å ta en test, så det skal jeg snart få gjort...Må bare få kommet meg på apoteket. (En mulighet jeg ikke har så ofte)
Jeg har ei vennine som ikke fant ut at hun var gravid før i 6 mnd. Hun hadde regelmessig mens og ikke serlig voksende mage:eek:
Ta en test du så får du vite.
Det kan være en ørliten mulighet for at du er gravid, men sjansen er vel ikek altfor stor..
Hvis du ikke har mulighet for å dra på apoteket, bestill en test på SG, bestiller du i dag, kan det faktisk hende du har testen i posten i morgen ;)
(Ikke reklame altså, bare et lite tips...)
Man kan vel ikke akkurat ha mensen hvis man er gravid, men det er jo vanlig med større eller mindre blødninger, iallefall i starten. Man skal jo ha skikkelig "flaks" om disse blødningene samsvarer med når man egentlig skulle ha hatt mensen? Er disse blødningene helt lik den vanlig mensen din?
Ta en test du, og lykke til!
Maritmor
25-02-2004, 18:39
Det er sjeldent men ikke uvanlig og jeg har hørt om flere som har menstruert under svangerskapet. Da kommer den på det tidspunktet den skulle kommet. Lykke til:)
Snurreline
25-02-2004, 19:00
Ja det går an! Ta en test du;) Og lykke til. Håper resultatet blir dom du/dere ønsker:mervink:
Du kan jo være gravid, men like gjerne ikke være det.
Jeg har opplevd et par ganger å få "alle" symptomene på svangerskap (kvalme, tisse ofte osv.) men hatt mensen, og jeg har ikke vært gravid. Gikk heller ikke på hormonell prevensjon, så i mitt tilfelle var det bare kroppen som spilte meg et puss.
Lykke til! :)
Unregistered
27-02-2004, 12:23
Helt seriøst... Det går vel ikke an? Noen som HAR menstruert under graviditet? Hvordan er dette fysiologisk mulig???? når vi menstruerer slipper jo livmoren ut det blodet det har samlet opp til at egget kan feste seg og da slipper jo kroppen ut det som morkaken skal ha?
Polyanna
27-02-2004, 12:40
Siste ureg: Det finnes en del som har blødninger gjennom hele svangerskapet av ulike grunner. Det er jo (selvsagt) ikke vanlig mens, men blodkar som sprekker, eller små blødninger fra morkaken. Men for en som tror hun ikke er gravid og får blødninger dann og vann, så tenker hun vel ikke over hvor blodet kommer FRA, bare at det kommer.
Dorothea
27-02-2004, 13:14
Opprinnelig melding fra Unregistered
Helt seriøst... Det går vel ikke an? Noen som HAR menstruert under graviditet? Hvordan er dette fysiologisk mulig???? når vi menstruerer slipper jo livmoren ut det blodet det har samlet opp til at egget kan feste seg og da slipper jo kroppen ut det som morkaken skal ha?
Jo det går an, fysisk. Men som Polyanna skriver, er det ikke det samme som kommer ut ved ekte mens som ved gravidtetsmens.
Hun som fødte nå nylig i do, som det stod om på Generell diskusjon, var syltynn og hadde hatt regelmessig "mens". Ei jeg gikk på skolen med, fant ut at hun var gravid først etter 6 mnd og bare 14 år gammel, fordi hun hadde hans regelmessig "mens" hele veien. Hun var også syltynn. Ei fra bygda, fødte et velskapt barn da hun var 6 mnd på vei. Hun fikk plutselig magekramper og det viste seg å være rier. Hun hadde også hatt "mensen". Men hun var dog noe mer dryg i kroppen.
Det som derimot er mer vanlig, er at man har "mensen" en eller to ganger etter at man har blitt gravid før den stopper opp. Jeg hadde bla ei venninne som skulle ta abort, og hun var en mnd lenger på vei enn først antatt, det viste seg nemlig at hennes siste "mens" hadde hun da hun var gravid. Dette er ikke så veldig uvanlig.
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.