Se hel versjon : mini - piller og mens
Hmmmm...
28-02-2004, 18:03
Lurer litt på om det vanlig at man kan få forsinket mens med mini - piller. Skulle hatt mensen for fire dager siden, men har ikke sett noe til den.. Har vel gått på de i tre mnd nå, og på de to første brettene blødde jeg hver 14 dag. Nå er det altså over en måned siden sist. Er virkelig mini - pillene så trøblette? Eller er det bare kroppen min som ikke tåler de? (Så fort jeg er ferdig med å amme skal jeg begynne på p-piller)
Jeg mistet mensen helt etter 3-4 måneder når jeg brukte mini-pillen:)
Da jeg gikk på mini-pillene så blødde jeg mer og mindre konstant.
Unregistered
29-02-2004, 08:58
Hva er egentlig meningen? Skal man ha mensen en gang i mnd eller skal den bli borte?
Dorothea
29-02-2004, 10:00
Uregelmessige blødninger er en av de vanligste bivirkningene når man bruker minipiller. Enten i form av at man mister mensen helt, at den kommer med måneders mellomrom, eller at den er forsinka med dager eller uker. Noen ganger kan den komme ganske fast, for så å være uregelmessig igjen. Og noen får mensen igjen med en gang man slutter mens andre må vente opp til et halvt år etter at man har slutta med minpiller (gjelder forøvrig også vanlige p-piller det med når man slutter med den)
Er man veldig plaget av det, kan man prøve å bytte til et annet minipille merke, for det finnes flere slag.
Jeg bruker mini-piller og har regelmessig mens, så jeg er svært fornøyd med dem.
Hvordan kroppen reagerer tror jeg er individuelt.
Jeg fikk ikke regelmessig mens da jeg gikk på minipiller hvertfall...
Av nysgjerrighet, hvilke merke brukte dere da??
Mus - som ikke har turt å begynne enda....
Dorothea
01-03-2004, 21:02
Jeg bruker Conludag, og er regelmessig.
Mista mensen helt en gang før, men husker ikke hvilket merke det var da.
Jeg bruker også conludag og har mistet den helt. Blødde en uke med en gang jeg begynte, men har ikke savnet det siden ;)
Lina og nurket
02-03-2004, 14:25
Jeg brukte Conludag, men sluttet og etter det så har mensen forsvunnet helt
Jeg bruker Exlutona, og de første månedene så hadde jeg småblødninger nesten hele tiden, men nå har jeg verken blødningene eller mensen!
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.