Se hel versjon : 4 åringen min
Unregistered
02-03-2004, 12:07
4 åringen min tar snart knekken på meg. Vet ikke min arme råd hva jeg skal gjøre.. Han er egentlig en kjempe flott liten fyr. Snill, omsorgsfull med andre ord en gullgutt. Men han har et sinnelag som ikke ligner grisen. Får å få vilja si kan han finne på å ta kveletak på meg. Han slår, klorer og sparker meg daglig fordi han er f.eks. sint fordi juice glasse ikke kom fort nok. Han truer med å banke meg hver enda gang jeg ikke gir han viljen min. Han kan komme inn om natta og ikke er helt blid. Da tar han og sparker, slår eller lugger meg. Da reagerer jeg ofte med sinne. Her ligger jeg og sover, plutselig får jeg en knyttneve over øynene mine...
Det er dette som tar knekken på meg. Han har drevet på slikt i to år nå, og blir bare verre og verre for hver mnd som går. Han viser ikke slik oppførsel til faren, og vi bor sammen. HAr prøvd antaglevis det meste.Alt fra å lempe han inn på rommet til å prøve å snakke rolig med han. Er jeg nødt å bruke "vold"????? har ikke lyst til det for det er jeg i mot. Det er vel det eneste jeg ikke har gjort...
Hva skal jeg gjøre.. dette er både flaut og ydmykende. Derfor er jeg anonym for øyeblikket..
Nennemor
02-03-2004, 12:09
Jeg ville prøvd å kontaktet helsestasjonen, kan ikke de hjelpe deg så kan de sikkert henvise deg videre.
Dette høres både slitsomt og trist ut. :stakar:
Jeg ble litt rystet da jeg leste dette.
Hvis det er så ille som du beskriver,bør du snarest søke hjelp.
I første omgang er vel helsestasjonen rette instans å henvende seg til.
Dette er ikke hyggelig nei.
Krysser fingrer for at du ikke gir tilbake med samme mynt, men jeg tror gjerne helsestsjonen er rette stedet, sånn som Nennemor sier.
Går han i barnehage ville jeg tatt det opp der med styrer.
Det er ikke flaut, du har da ikke lært ham det?
Sender deg en varm :klem: og håper det ordner seg.
Det hørtes jo forferdelig ut da. En sånn oppførsel kan ihvertfall ikke aksepteres, og det bør straffes for det. Men vold er ingen mulighet syns jeg.
Ville også tatt kontakt med helsestasjonen og fått råd derfra. Skjønner godt at du er fortvilet ja.
Nei og nei...:leiseg:
Dette høres ikke bra ut nei...Sånn skal det ikke være.
Ta kontakt med helsestasjonen og krev hjelp. De kan henvise dere videre. Dette må det taes tak i!!! HELT KLART!!!
Håper dere møter god hjelp videre nå.
Tidligere bruker
02-03-2004, 16:55
Skjønner at du er fortvilet. Merkelig at det er bare med deg og ikke med faren! Hat hørt om lignednde der en 4-åring ble voldelig når faren var borte (nordsjøarbeider) og engel når han var hjemme. De fikk hjelp gjennom en barnepsykolog på helsestasjonen.
For all del, ikke ta igjen. Men det vet du jo...
:klem:
Kathinka
02-03-2004, 17:00
Jeg mener også du bør ta kontakt med feks helsestasjon og får hjelp.
Kan ikke forstille meg min 4åring gjøre de fleste av de tingene du sier din 4åring gjør.
Her kan også sinne og trass være kraftig, men fysisk blir det veldig sjeldent.
Onå din gutt hart gjort dette siden han var 2 år, så få hjelp!
Opprinnelig melding fra Anne M
Dette er ikke hyggelig nei.
Krysser fingrer for at du ikke gir tilbake med samme mynt, men jeg tror gjerne helsestsjonen er rette stedet, sånn som Nennemor sier.
Går han i barnehage ville jeg tatt det opp der med styrer.
Det er ikke flaut, du har da ikke lært ham det?
Sender deg en varm :klem: og håper det ordner seg.
Signerer denne ..
Stakkars deg, håper at det løser seg til det bedre..
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.