PDA

Se hel versjon : Brystforstørrelse !!!

anonym
03-03-2004, 00:53
Eg er så lite nøgd med puppan mine, og har tenkt på å operere dei...er det nokon som har gjort det, og korleis priser ligg det på ca ???

Stin@
03-03-2004, 03:37
Jeg leste i KK nylig at en slik operasjon kostet rundt 25.000.
Desverre kan jeg lite hjelpe deg forøvrig.

puu
03-03-2004, 07:51
http://www.fornebuklinikken.no/priser.htm

Jeg har ikke noe erfaring på det området, er litt for pysete til å begi meg ut på noe sånt, jeg går liksom bare og håper at puppene mine plutselig skal bli fine igjen jeg. :snill:

caja
03-03-2004, 08:43
Opprinnelig melding fra puu
jeg går liksom bare og håper at puppene mine plutselig skal bli fine igjen jeg. :snill: :lol: :lol: :lol:

lillan
03-03-2004, 12:06
Jeg skal under kniven så fort jeg ammet ferdig litteknøtt i magen.
Mest sannsynnelig på Coluseum Klinikken (http://www.colosseumklinikken.com/) på Majorstua.

Denne (http://www.mediscan.no/default.asp) siden inneholder mye bra info.

Lykke til! :vink:

Estrella
03-03-2004, 14:45
Du kan også gå inn på www.volvat.no og se på priser der.

Tidligere bruker
04-03-2004, 13:43
Opprinnelig melding fra puu
http://www.fornebuklinikken.no/priser.htm

Jeg har ikke noe erfaring på det området, er litt for pysete til å begi meg ut på noe sånt, jeg går liksom bare og håper at puppene mine plutselig skal bli fine igjen jeg. :snill:

me too :lol:

VIANA
04-03-2004, 13:58
Jeg kjenner godt til ei som skal inn på volvat(tror jeg)og få operert inn silikon i morgen.Hun skal sette inn 380ml.Det koster 27000kr.Da er det for alt-undersøkelsen,operasjonen og tabletter til å ta i etterkant.

Koster like mye om man angrer og vil ta de ut igjen ved ett senere tidspunkt.

Vekt78
04-03-2004, 14:32
kunne vel latt være å bruke nick nå, men jeg synes ikke det er noe vits i å være "hemmelig" heller. JEG har silikon! Tok det for 3 år siden, snart. Visste selvsagt ikke at jeg skulle bli gravid 1,5 år senere- da hadde jeg ikke gjort det! MEN, før graviditeten var jeg veldig fornøyd. Gikk fra å være 75 B til 75 D(+). La inn 250 ml var det vel.. Resultatet ble veldig naturlig, og arret kunne ikke folk se, hvis jeg ikke sa det. Er rundt nederste halvdel av brystvorta, altså det brune. Så går kant i kant med det brune og resten av huden. Gjorde det på Coloseumklinikken i Oslo, 25.000 kostet det.

Puppene mine ble DIGRE under svangerskapet (jeg la også på meg 27 kg...) og da melken kom ble de.. ja, ubeskriveig store. også alle de strekkmerkene da... :(Etterhvert som kiloene forsvant etter fødselen krympet puppene igjen, og nå er det blitt skikkelig tunge:( Blir jo aldri to tomme poser:p , men jeg angrer enormt... kommer til å gjøre noe med dem igjen, tror jeg, men ikke før jeg er 100% sikker på at barn/amming er over. Forresten; inngrepet har ikke gått ut over amme-evne. Fullammet til 6 mnd, og fortsatt er det full pupp.

bare send PM dersom noen lurer på noe..
:vink:

idas
04-03-2004, 20:19
Ei jeg kjenner fikkdet dekket fordi de var unatulig små, du kan jo høre med legen din.

Unregistered
05-03-2004, 00:47
Opprinnelig melding fra idas
Ei jeg kjenner fikkdet dekket fordi de var unatulig små, du kan jo høre med legen din.

Bruker 75c, så dei er nok ikkje så små at eg får dei dekka :(

emin
05-03-2004, 08:27
Når jeg har fått sistemann, dvs. nummer to, så skal jeg begynne å spare. Helt seriøst. Jeg er IKKE fornøyd med puppene mine sånn som de ser ut nå. :(

Nika
05-03-2004, 20:25
Opprinnelig melding fra emin
Når jeg har fått sistemann, dvs. nummer to, så skal jeg begynne å spare. Helt seriøst. Jeg er IKKE fornøyd med puppene mine sånn som de ser ut nå. :(

Kunne tenkt meg det jeg og, men er litt pysete. ;)

Unregistered
05-03-2004, 20:45
Jeg er også lite fornøyd med mine pupper, etter amminga ser de ut som to tomme poser. Så jeg gruer meg til bikinisesongen. Så jeg skal også under kniven.

Jeg har ringt Askim klinikken og de tar 25 000 og det inkluderer også alle kontroller. De tilbyr også finansiering, men jeg skal hvertfall spare halvparten først.

Sweet Candy
06-03-2004, 11:21
Jeg har ikke, men kunne gjerne tenke meg å ta sillikon. Ikke fordi jeg ønsker så mye større pupper akkurat, men jeg føler at det er litt lite fyll inni der akkurat nå :p. Tror bare en brystoppstramming vil gjøre at de virker mindre, og det vil jeg ikke, så jeg vil ta både brystløft og sillikon. Desverre er det sinnsykt dyrt (sjekka prisen, 50.000). Får bare spare i vei da, kanskje jeg får nok penger etter at jeg har fylt 70 :p. Vel, tenkte jeg skulle snakke med en lege å høre hva han har å si!

Delfinus
06-03-2004, 11:35
Opprinnelig melding fra idas

Hva er kriteriene for dette? Noen som vet?

Kerato
06-03-2004, 12:26
Når jeg er ferdig med barn og amming, er det rett inn på Volvat. Betaler gladelig 27000(eller hva det blir i den tid...) for at puppene skal bli som de var. Har vært veldig fornøyd, når jeg har gått på p-piller. Men nå......Ferdig med amming.....Hmmmmmmm
Sa noen vrengte baklommer?

Lykke til!
Vil gjerne høre referat!

caja
06-03-2004, 13:18
Opprinnelig melding fra Unregistered
Bruker 75c, så dei er nok ikkje så små at eg får dei dekka :( :eek: Syntes det er perfekt jeg... Men så kommer det jo ann på hvordan man bærer dem da. ;)
Jeg skal ta silikon så fort økonomien tilsier det. Jeg har vel 75a-b nå etter tilsammen 3 år med amming:o På en måte:o ønsket jeg at puppene mine skulle bli værre nå sånn at jeg bare måtte ha silikon og at alle forsto hvorfor jeg ville gjøre det, men de er jo langt fra store og lekre, så det kan hende jeg får litt forståelse. Jeg vil opp i en stor c-cup..... Ikke større............

Unregistered
06-03-2004, 16:54
Mange steder rundt i Oslo somm opererer og de fleste har en pris på 25-30.000kr.

Jeg har store planer om 2 beibiser til, og så har mannen lovet meg nye pupper :D Ser ingen vits i å gjøre det før jeg er ferdig med barn, da de sikkert vil forandre seg under graviditet og amming igjen uansett da...

Hva er egentlig unaturlig små da ?!?!?!?!?!?!?!??!!? Jeg har små pupper jeg, men de er da naturlige :fnis:

*Tomine*
08-03-2004, 23:47
Jeg hadde ikke små, men veldig laaaange:o etter å ha ammet 3 barn. Fikk tatt brystløft og lagt inn silikon for 3 uker siden. Nå begynner de å komme seg, og innen 2 måneder til vil de se tilnærmet "normale" ut. Jeg hadde belaget meg på store smerter, men ble veldig positivt overrasket. Jeg hadde gjordt det imorgen igjen om det hadde vært nødvendig. Er iallefall veldig fornøyd med det jeg ser i speilet om kvelden og morgenen

:D Jeg betalte 42000,- for operasjonen og kontrollene etterpå. Jeg syntes det var en bra investering i mitt selvbilde!

Lilith
09-03-2004, 09:00
vekt78: tror det er veldig viktig det du sier der, smart å vente til man er ferdig med barn og amming!

Hannemor
09-03-2004, 09:28
Jeg ville nok gitt det litt tid før jeg gikk til det skritt å få satt inn saltvann/silikon.

Jeg hadde 75 B og runde faste bryster før jeg fikk barn. Nr. 1 ammet jeg i 1 år. Nr. 2 ammet jeg i 16 dager (måtte slutte pga. sykdom). Det er nå ca. 18 mnd siden jeg sluttet å amme og puppene har hatt ganske lite fyll. Men for ca. 1-2 uker siden så begynte de å kjennes litt hardere og ømmere ut (slik som når jeg ble gravid med nr. 1. Måtte ta en graviditets test, og den var negativ). Har hørt at brystene kan endre seg en god stund etter ammestopp. De er langt i fra slik som de var før jeg fikk barn, men har blitt betydelig bedre enn hva de var rett etter ammestopp.

Er nok for pysete til å legge inn salvann/silikon (som mest sansynlig må byttes ut etter x-antall år) så jeg håper på at tiden vil hjelpe anda litt til.

*Tomine*
09-03-2004, 16:07
Opprinnelig melding fra Lilith
vekt78: tror det er veldig viktig det du sier der, smart å vente til man er ferdig med barn og amming!

Første gang jeg var i kontakt med klinikken som opererte meg fikk jeg beskjed om at det var lurt å vente til man var ferdig med de barna man skal ha, og man SKAL ha vært ferdig med å amme i minst 1 år. Dette fordi det tar tid før kjertler ol er slik de var før du ammet, og dette er viktig for å få en velykket resultat.

Sweet Candy
10-03-2004, 09:26
Opprinnelig melding fra Murmeldyret
Jeg hadde ikke små, men veldig laaaange:o etter å ha ammet 3 barn. Fikk tatt brystløft og lagt inn silikon for 3 uker siden. Nå begynner de å komme seg, og innen 2 måneder til vil de se tilnærmet "normale" ut. Jeg hadde belaget meg på store smerter, men ble veldig positivt overrasket. Jeg hadde gjordt det imorgen igjen om det hadde vært nødvendig. Er iallefall veldig fornøyd med det jeg ser i speilet om kvelden og morgenen

:D Jeg betalte 42000,- for operasjonen og kontrollene etterpå. Jeg syntes det var en bra investering i mitt selvbilde!

Hvor var det du fikk gjort det?

Bølla
10-03-2004, 10:17
...og må innrømme at jeg aldri ville gjort det igjen. Jo, da...det ble veldig fint å se på (jeg var veldig flat fra før),- men man må være klar over at puppene kan bli delvis følelsesløse. Nå er det snart 3 år siden operasjonen, og mesteparten av puppen er fortsatt helt nummen. Utførte operasjonen på en anerkjent klinikk.

Vi trodde på det tidspkt. at jeg ikke kunne bli gravid, derfor tenkte jeg ikke på evt. ammeproblemer som kunne dukke opp. Jeg fikk beskjed fra klinikken om at det mest sannsynlig ikke ville by på problemer. Så viste det seg at jeg ikke kunne amme gutten vår allikevel. Silikonputen lå og stengte for "melkeblærene" i puppen. Til slutt gikk hele melkeprod. min til "dundas". Kjempetrist, synes jeg. Ville så gjerne tilby gullet vårt "det beste", da.

Vel,- gjort er gjort! Som sagt ble resultatet fint å se på. Men puppene har helt klart mistet sin seksuelle "funksjon", siden jeg nesten ikke kjenner noen ting. I 9mnd. må man ha på stram sportsbehå dag og natt. Høres kanskje ikke så ille ut, men ble litt slitsomt i lengden. I tillegg synes jeg at det tok laaaang tid før det endelige resultatet var synlig,- og jeg synes det var vondt en god stund (flere måneder).

Nå,- etter svangerskapet og nitidig forsøk på å amme, synes jeg faktisk at puppene har blitt penere å se på. De ser mer "naturlige" ut, og strutter ikke like mye som før. Henger litt mer:p !

Hvert 10'de år, bør silikonputene byttes ut. Vet ikke hvordan det er med saltvann. Jeg vet ihvertfall at jeg IKKE kommer til å legge inn nye puter når den tiden kommer. Da går jeg heller rundt med "vrengte baklommer".

PS! Vet hvordan det er å gå rundt med dårlig selvtillit grunnet manglende bryster,- og kan forstå at en operasjon virker forlokkende. OG de aller fleste brystopererte er jo fornøyde, men ønsket bare å belyse flere sider av saken.

Betalte forresten kr. 25 000,-. Ønsker ikke å skrive navnet på klinikken, fordi jeg synes det blir feil å "henge ut" noen. De har jo ikke gjort en dårlig jobb, og jeg hadde sikkert uflaks som ikke kunne amme.

Lykke til med avgjørelsen!

klem!

*Tomine*
10-03-2004, 13:57
Opprinnelig melding fra Jenta
Hvor var det du fikk gjort det?

På Drammen Private sykehus.

*Tomine*
10-03-2004, 14:08
Opprinnelig melding fra Bølla
[B I 9mnd. må man ha på stram sportsbehå dag og natt. Høres kanskje ikke så ille ut, men ble litt slitsomt i lengden. I tillegg synes jeg at det tok laaaang tid før det endelige resultatet var synlig,- og jeg synes det var vondt en god stund (flere måneder). [/B]

Synes det var trist å høre at din opplevelse ikke var så bra. Man går jo noen "runder" med seg selv før ett slikt inngrep.

Ville bare si at de fleste klinikker praktiserer nå at sports bh'en skal være på i 6 uker, så det er tydelig skjedd ting på det området der de siste årene. Jeg har flere venninder som har lagt inn silikon i løpet av det siste året, og de har fått veldig bra resultat i løpet av 3 mndr. Nå er det som sagt bare 3 uker siden jeg opererte, og de har allerede "hengt" seg ganske bra til, og jeg har allerede fått full følighet både i brystvorter(som ble flyttet opp 10 cm) og resten av puppene.

Synes som sagt det er trist at du hadde denne erfaringen med det, og at det ble negativt for deg. Men slik er det jo med forskjellige ting, noe som blir veldig positivt for noen blir kanskje negativt for andre.

Som sagt tidligere så tror jeg at dette er en operasjon man skal vurdere nøye, og ikke kaste seg ukritisk inn i. Man må vite at det kan oppstå komplikasjoner, og at resultatet ikke alltid blir slik man ønsker at det skal bli. Jeg har iallefall vært veldig heldig, og er veldig fornøyd med resultatet.:D

Vekt78
10-03-2004, 18:31
har samme erfaring som Murmeldyret når det gjelder dette med sportsbh i 6 uker, og "perfekt" resultat veldig snart. Jeg ble MER følsom på brystene enn tidligere!!!

:)