PDA

Se hel versjon : Ammeinnlegg

Lekk
03-03-2004, 09:17
Det finnes ikke noe stoppe kran på puppa mine.
Så forbruket på ammeinnlegg er høyt. (1 pk på 3 dager)
Dette blir veldig dyrt i lengden.
Bruker kluter om natten, for at ikke senga skal bli våt og forbruket enda høyere.

Finnes det noe billigere alternativ eller en løsning på problemet?
Sleit med dette sist jeg amma også.

tussi1979
03-03-2004, 10:20
Har du prøvd å pumpe deg?

K@trine
03-03-2004, 10:24
Hvis du pumper deg, så øker du jo bare produksjonen og du må enten fortsette å pumpe deg, eller du kommer til å lekke enda mer.
Det går an å få tak i noen slags "kopper" som du kan ha utenpå puppene, så kan du samle opp melken i de. Det går jo an å prøve det.
Eller ammeinnlegg i ull, de kan du jo vaske og bruke om igjen.
Lykke til.

Lilith
03-03-2004, 10:32
På apoteket får du sånne "skåler" som samler opp melken. Det kan du jo prøve.

Jeg visste ikke at det fantes da min produksjon var ute av kontroll, og min løsning var å ha ammeinnlegg og vaskeklut på hver pupp.. Det så jo ikke så smart ut men..:gal:

loop
03-03-2004, 10:36
Jeg kastet papirinnlegga da jeg fikk brystbetennelse etter å ha gått med dem våte ute i kulda! Nå bruker jeg doble ullinnlegg, det funker stort sett bra. Når jeg ammer, tar jeg en klut inntil det andre brystet fordi jeg lekker mye da. De koster ca 130 på apoteket, men så dem i Sparkjøp katalogen til 49,- Beste investeringen jeg har gjort ihverfall.

Tidligere bruker
03-03-2004, 10:55
Søsteren min hadde et triks; når hun ammet på det ene brystet, satte hun fingeren rett på den andre knoppen, akkurat som en ringeklokke, og holdt trykket en god stund......
NOen ganger holdt det med en gang, andre ganger måtte det holdes hele tiden, eller flere ganger.

Men lekker du utenom selve ammingen også vil jeg nok anbefale slike kopper ja!

Forglemmegei
03-03-2004, 16:25
Jeg bruker sånne Avent oppsamlingskopper pga mye lekking ved amming.. og pga det så har jeg nå masse melk i fryseren:D Anbefales på det sterkeste:kidoki:

FlyAway
03-03-2004, 16:52
Tips for å slippe vått sengetøy:

Klipp ei babybleie i to, legg en over hver pupp ;)

Shanti
03-03-2004, 23:54
Oppsamlingskopp stimulerer lekkinga, men fungerer greit når man er inne hjemme. På natta brukte jeg håndkler i senga, og plastfrotté under lakenet. Aller mest glede hadde jeg av noen spesielle ammeinnlegg fra Nøstebarn, formet som lommer eller putevar, slik at det var plass til en klut brettet i 3 eller 4 inni.

idas
04-03-2004, 20:23
Jeg brukte oppsamlingkopper som måtte tømmes ofte. Og ekstra hanklær i senga.