Se hel versjon : Hvorfor trenger vi
egentlig silkikon pupper?
Lurer fælt på hvordan dere reflekterer rundt det?
Fordi vi er missfornøyd med de vi har? Jammen, hvorfor er vi missforøyd med de vi har?
Er det fordi vi ser på alle "perfekte" glansbildene i media som har det, slik at vi vil være som dem? Eller fordi vi ser dem så ofte at vi tror det er å se slik ut som er normalt?
Er det fordi vi vil være attraktive for gutta? At vi må konkurere med dem i media?
Er det fordi vi tror vi vil føle oss mer vel, og at klærne sitter bedre? Hvorfor vil vi føle oss mer vel, og hvem sier at klærne sitter bedre, og i forhold til hva? (hva har gitt oss standarden for hva som er klær som sitter bra? Har vi sett i media? )
Ja det skinner nok bra gjennom at jeg mener media er den store stygge ulven. ;) Jo mer vi ser en ting, jo mer normalt blir det.. Som med moter :)
Noen som tør å reflektere dypt på hva som virkelig ligger til grunn?
Unregistered
07-03-2004, 23:20
Min mening om alle disse spørsmåla du stiller her, har alltid vært at all fokuseringa på "den perfekte kropp" via ulike media har skylda i at veldig mange ønsker seg noe bedre enn det dem har...større pupper, tynnere/slankere kropp, stiligere klær, osv...
I media er det alt for mye fokusering på utseendet...vi mennesker får ett helt forvrengt syn på hvordan virkeligheten egentlig er. Man tror at jenter skal værer så og så tynne, ha store pupper og åletrange klær. Har man ikke det, er man heller ingenting. Man ser flere og flere små piker utvikle spiseforstyrrelse nå til dags, de sulter seg i hjel nesten for å se ut som idealene i moteblader, på TV, i aviser, etc, etc... Jeg blir så forbanna på hvordan det har utviklet seg bare de siste åra.
Jeg tror at grunnen til at mange ønsker å fikse på puppene, slanke seg, kjøpe de dyreste merkeklær og så videre, er fordi dem blir påvirka av media og all fokuseringa de har på utseendet til jenter og gutter.
Tror likavel at jenter i høyeste grad "rammes" mest....mange går rundt med de tanker at "det er ingen gutter som liker meg visst ikke jeg kan gå i de klærne som er på moten nå, visst ikke jeg kan få større pupper, visst ikke jeg kan bli litt slankere enn jeg er.."
Jeg sliter enormt med selvtilliten min selv, føler meg uvell og stygg...har da også en kjæreste som er totalt fiksert på at kvinner skal være tynne, og dem skal ha "så og så store pupper"...jeg er tynn, jeg har normale pupper, men kroppen er da preget av fødsel, og det gir ikke den "perfekte verden" rom for nå til dags !! Alle skal se ut som barbidukker, og jeg tror det bidrar til å ødelegge selvtilliten til veldig mange jenter ute i den store verden !!!!!!!
Ett veldig rotete innlegg, men dog noen av mine meninger...
Nå har ikke jeg silikonpupper og det er ikke aktuelt for meg å få det heller.
Men jeg synes jenter med fyldig barm er flott,og er glad jeg er godt utrustet fra naturens side.;)
Noen trenger det vel for å styrke selvtilliten..
Sikkert mest grunnet dagens kroppfiksering i samfunnet, men det er lettere å endre kroppen sin, enn hele samfunnets innstilling til kvinnekroppen. Selv kunne jeg ikke tenkt meg silikon. Men aldri si aldri, mulig jeg er så misfornøyd med puppene etter flere ammeperioder, at jeg vil vurdere det. Men den tid, den sorg:p
Tidligere bruker
08-03-2004, 07:24
De fleste som har "fylt" opp puppene sine har nok gjort det for dem selv og ingen andre.
Man kan fæ jævlig dårlig selvtillit av to lefser som henger og dingler...Jeg skal selv ta saltvanns innlegg og skammer meg ikke for det.
Jeg ønsker meg silikonpupper, fordi jeg syns det er pent med litt større pupper enn det jeg selv har. Om det er media som har skylden for det, aner jeg ikke.:???:
De har blitt mindre etter amming osv, så det føles riktig å gjøre de litt større igjen.
Jeg var veldig fornøyd med puppene mine før amming. Nå er de liksom bare OK. Dersom jeg ammer end et barn, tror jeg ikke de kvalifiserer til OK heller. Hva jeg bruker mine penger på, og hvilke verdier jeg har, er heldigvis ikke opp til noen andre enn meg å bestemme. Jeg har ikke dårlig selvtillit, og langt i fra et dårlig selvbilde. Heller motsatt, vil jeg påstå.....Så det, så---
Så, ja, jeg skal ha innlegg i brystene, når den tid kommer. Og det er fordi jeg fortsatt vil se ut, som jeg gjorde før jeg fikk barn.
Jeg er veldig glad det finnes en mulighet for de kroppsfikserte til å få tilbake puppene sine etter amming. Det er ille hvis det skal bli utbredt at kvinner ikke vil amme barna sine i frykt for å ødelegge fasongen på brystene, etc. Man hører jo stadig om modeller, kjendiser i USA som tar keisersnitt noen uker før termin, for å slippe å la kroppen gå gjennom det siste stadiet av graviditeten. Verden er gal....:uff:
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.