Se hel versjon : Hvor mye la dere på dere i svangerskapet
Unregistered
08-03-2004, 13:14
Og hvordan var de fordelt på månedene? Når begynnte kiloene å komme og hvor mye i uka? Spør fordi jeg har lyst å se hva som er mest "normalt".
Vet at vi alle er veldig forskjellige, og jeg er en av de som legger på meg mye når jeg er gravid.
Dere som har gått opp lite, hva har dere spist?
Og dere som har gått opp mye hva har dere spist?
Følte sist jeg gikk gravid at jeg gikk opp UANSETT hva jeg spiste....
Ikke det at man skal fokusere så mye på vekta under graviditet, men det er viktig å passe "litt" på, både for barnets skyld og for sin egen skyld. (selv er jeg veldig glad i søtsaker og spesielt når jeg er gravid......)
Håper noen gidder å svare,iallefall på hvor mye, og når kiloene begynnte å komme og sånn ca hvor mye i uka!
Unregistered
08-03-2004, 13:22
Svangerskap nr 1:Gikk først ned 6 kg.
Da jeg fødte veide jeg 6 kg mer enn i utgangspunktet.
Nådde vel utgangspunktet da jeg var halveis,og kiloene kom de siste 10 ukene.
Spiste det som falt meg inn,dvs ikke særlig sunt.
svangerskap nr 2:La på meg 6 kg.
Kiloene kom etter uke 25.
Spiste ikke spesielt sunt da heller.
Første svangerskape la jeg på meg 12kg og andre svangerskapet la jeg på meg 7kg.
Begge gangene har jeg gått opp mye de 3 første mng, så har jeg gått ned 1-2kg fra mnd 3-4. Førstegangen la jeg på meg bare litt på slutten, nå siste svangerskapet la jeg ikke på meg fra 7 mnd i det hele tatt.
Begge gangene har jeg spist akkurat det jeg har lyst på. Men første gangen mistet jeg lysten på sjokolade. Så spiste jeg ikke sjokolade på 7 år, til jeg ble gravid igjen, da fikk jeg helt dilla på sjokolade. (og det har jeg desverre fortsatt)
Tidligere bruker
08-03-2004, 13:35
Jeg la på meg 26 kilo (!!!) under svangerskapet. Jeg var så kvalm hvis jeg ble sulten så jeg åt og åt før jeg gikk til akupunktør. Jeg flyttet mens jeg var 3 mnd, og fikk ikke begynt å trene etter at jeg flyttet til Oslo. Jeg fikk bekkenløsning, og etterhvert gjorde all bevegelse veldig vondt. de siste ti kiloene var bare vann, og jeg gikk ned ti kilo første uken etter fødselen.
Nå er jeg tilbake i str 38-40 etter et år med knallhard jobbing- trening, omlegging av kostholdet og langsom vektreduksjon har gitt resultater. Skal selvsagt forslke å unngå en så stor vektøkning neste gang, og satser på å holde meg nærmere normalen på 12 kilo.
Tidl. bruker
08-03-2004, 13:39
Jeg gikk opp 12 kilo. De er beinharde å få av. sukk.
Jeg veide 65 når jeg ble gravid. I uke 9 hadde jeg gått ned til 62. I uke 13 begynte jeg å gå opp igjen. Jeg endte på straks under 77 kg = opp 12 kg. Med andre ord gikk jeg opp straks under 0,5 kg hver uke fra uke 13. Jeg veide meg hver uke (for at jeg syntes det var morsomt - jaktet ikke på kilone) og ofte var det sånn at jeg ikke gikk opp noe annenhver og og så gikk jeg opp uken etter.
Jeg spiste sunt ettersom jeg tenkte på barnet, men jeg var ikke fanatisk på noen måte. Men det man putter i seg får også barnet i seg. Jeg spiste mer enn vanlig, f. eks. en brødskive mer til lunsj. Jeg var ute og gikk mye og trente en gang pr. uke.
Når jeg kom hjem fra sykehuset hadde jeg 3 kg igjen til min vanlige vekt.
Lykke til med graviditeten!
Klem Pelen
Med Sarah la jeg på meg 13 kg. Kiloene kom jevnt gjennom hele svangerskapet.
Denne gangen har jeg hittil lagt på meg 4,8 kg. Gikk ned 4 kg de første 10 ukene og først i uke 26 var jeg nesten oppe i ursprungsvekten igjen (-200 gram). Så fra uke 26 har jeg altså lagt på meg 5 kg.
Har spist normalt, men var en god del plaget av kvalme og medfølgende dårlig matlyst i begynnelsen av dette svangerskapet. Matslysten har ikke helt kommet tilbake igjen, men jeg spiser ikke noe mindre enn det jeg pleier. Små, men hyppige måltider. Dessuten så er jeg hjemmeværende med en meget aktiv 2,5-åring så det blir ikke mye sitte-stille-på-rompa-tid. :p
Jeg la på meg ca 15 kilo begge gangene+/-.
Kiloene kom jevnt og trutt hele veien, nesten fra dag en.
Kostholdet var veldig forskjellig, første gang spiste jeg mye usunn mat og drakk mye cola. Andre gangen levde jeg mye sunnere, orket nesten ikke se en sjokolade.
Gikk pent og pyntelig opp ca 1 kg i måneden og trodde jeg skulle ende akkurat på gjennomsnittet. Men så kom de siste to - tre månedene.... :gal:
Ved siste veiing ca 2 uker før fødsel, hadde jeg gått opp 22 kg - og de ble sikkert mer. Tør ikke tenker på hvor mange liter vann det var i kroppen.... Beina var som tømmerstokker - og jeg ser på "nyfødtbildene" at jeg var helt pløsete i ansiktet og hadde svære poser rundt øya. Det var nok endel kilo vann ja....
Men ved første veiing hjemme tre uker etter fødsel, var alle kiloene borte... Men da fikk jeg nok litt gratis slankekur pga sykdom/sykehusopphold. Så ca 5 kg kom tilbake ganske rakst (for jeg tror at beste middelet for å bli helt frisk er å spise ;) )
Polyanna
08-03-2004, 14:20
Sist gang spiste jeg "som en hest", men mest av sunn mat. Drikker lite brus og spiser lite godteri. Men masse av vanlig mat.
Jeg la på meg totalt 14 kilo, ca. halvparten kom i ukene 20-28 tror jeg det var! :eek: Jeg syntest ikke at jeg spiste noe annerledes da enn resten av tiden, men da kom liksom kiloene rasende på av seg selv, ca. en kilo i uka.
Jeg gikk ned 7 på sykehuset og så ned ytterligere 9 innen lillesjef var 2-3 måneder. Så da veide jeg 2 kilo mindre enn før jeg ble gravid. Dette til tross for ulvehunger.:)
Denne gangen veide jeg i utgangspunktet 8 kilo mindre før jeg ble gravid enn sist gang (tok ytterligere 6 kilo i et krafttak i høst). Pga. lite matlyst og et VELDIG aktivt liv for tiden gikk jeg først ned 3 kilo, som jeg nå så vidt har gått opp igjen (vel 18 uker på vei nå). Vil gjerne legge på meg minst en 12-14 kilo denne gangen også, hvis ikke kommer jeg til å bli ALTFOR tynn under ammingen!
Så jeg venter spent på uke 20-28....
Dorothea
08-03-2004, 14:20
Man kan ikke nødvendigvis styre hvor mye man legger på seg ved å spise sunt og å trene. Mye ligger i genene. La din mor på seg mye, vil nok du også gjøre det, og motsatt. Jeg har sett mennesker som aldri legge på seg, "ese" ut raskt i svangerskapet, mens noen som i ugtgangspunktet er store, ikke legger på seg stort. Og så teller det en del hvor mye vann en har/får i kroppen,
Det er også sånn at man ikke nødvendigvis mister alle kiloene etterpå når man legger på seg lite, eller at de sitter lenge om man legger på seg mye.
Jeg la på meg 13 mg, og 4-5 sitter enda, tross trening og kosthold. Ei venninne la på seg 20, og hadde ikke vann i kroppen heller. Hun mista alle kiloene fort, uten trening eller sunt kosthold...
I min første graviditet la jeg på meg 21 kilo, men da koste jeg meg en del med snop etc.
I mitt andre svangerskap la jeg på meg bare 10 kilo, men da hadde jeg ei aktiv jente på 14 mnd. Spiste en del da også men ikke så mye snop.
La på meg 12 kg i svangerskapet. Spiste som normalt egentlig. mange øker jo vekta grunnet mye vann da og det fikk jeg masse av den siste uka.
Jeg la på meg 20 kg. La på meg mest fra uke 26 og ut om jeg ikke husker feil. Jeg spiste vel i grunnen ikke spesielt usunt, men det ligger i familien å legge på seg ganske mye under svangerskapet, og rase ned igjen etterpå når ammingen starter...
Jeg raste ned til over ti kilo mindre enn hva normalvekten min var før jeg var gravid, etter jeg hadde født. Jeg tør ikke tenke på hvor undervektig jeg hadde blitt dersom jeg ikke hadde lagt på meg såpass under svangerskapet.
Jeg merker denne gangen også at jeg legger på meg ganske rask på rompe og hofter, har jo ikke noe særlig der fra før av, så kroppen lager seg vel et reservelager igjen tenker jeg.
Tidligere bruker
08-03-2004, 15:44
30 kilo her:uff:
Shakira81
08-03-2004, 15:54
Jeg la på meg 16 kg, 6 av dem sitter veldig fast rundt lår og hofter fortsatt:uff:
La på meg 25 kg :gal: (Var ingen sylfide FØR svangerskapet heller.. sånn passe midt-i-mellom...)
Har 3 kg igjen ennå, som sitter SPIKRET på magen og rumpen...:sint:
De fleste kg kom vel etter uke 24.
Og mye vann pga svangerskapsforgiftning fra uke 35
1.svangerskap: ca 25 kg
2.svangerskap: ca 30 kg
Hadde bekkenløsning med begge to, men værst med sistemann...det var nok det som var hovedårsaken til at jeg la på meg såpass mye. I tillegg til mye vann i kroppen.
Kostholdet har også selvsagt noe å si, var småkvalm i siste svangerskap og tålte ikke å ha tom mage :spy:
Med første svangerskap hadde 15(!) kg forsvunnet da jeg kom hjem fra barsel, med sistemann gikk jeg ned "bare" 7 kg de første døgnene.
Syns det er tøffere å få vekk de siste 5-7 kg etter sistemann, og det er over 1 år siden fødselen.
Desembermamma
08-03-2004, 18:41
Jeg la på meg ti kilo. Var 52kg, lå leeeenge på 56, og siste måneden var jeg såvidt oppe i 62 før jeg fødte. Uken etter jeg hadde født veiet jeg meg og veide 53kg.
Samme som Puu, raste jeg videre ned med ammingen...:uff: (39 kg på det verste...)
Delfinus
08-03-2004, 19:13
La på meg 9 kg med Oda, og 11 tror jeg med Amalie. Spiste mye og meget usunt. Kiloene var av igjen etter noen få uker. La på meg nesten kun rundt magen
Jeg gikk opp fra 59 til 78-79. De 5 første tror jeg var rene røykekilo, da jeg sluttet å røyke. Så gikk jeg igrunn jevnt og trutt oppover..hihi Siste 4 kiloene kom siste mnd.
Nå har jeg 5 kilo igjen av den ekstra vekten..
:uff:
1.svangerskap: 0 kg. Tok av ti pga ekstrem kvalme første 4 mnd, deretter la jeg på meg 10...
2.svangerskap: 11 kg, gikk av igjen med en gang. Ekstrem kvalme her også i 3 mnd.
3.svangerskap: Ekstrem kvalme i 4 mnd, la på meg 7 kg totalt, gikk ned et par siste mnd og var da i +5 kg. Var slankere enn før etter noen uker, men la på meg noen kg igjen etter jul ifjor, så nå er jeg + 5 i forhold til det jeg ønsker være, som er 64 kg :)
Kort regnet ut: Veldig fornøyd i forhold til vekt, men at jeg har spydd døgnet rundt i et år til sammen, er nesten ikke til å tro :spy: :urk:
Chance80
08-03-2004, 21:59
Jeg gikk opp 21 kg. Nå 4,5 mnd etter fødsel har jeg gått ned 23 kg.
Chance
Jeg la på meg 15 kilo, og de kom nærmere slutten av svangerskapet...husker ikke helt eksakt. Etter fødselen gikk jeg ned igjen 17-18 kilo.
Bergensis
09-03-2004, 02:15
Starta på omlag 60kg, og la på meg rundt 19kg. Vog altså 79kg siste gongen eg vegde meg hjå jordmor. Da eg kom inn på føden skulle dei på død og liv ha meg på vekta igjen. Eg blå-nekta. Ikkje søren om eg skulle offisielt registrere at 80kg-grensa var nådd:gal:
Ei veke etter fødselen var vekta 66kg. Har imidlertid ikkje gått ned eit gram etter dette. har heller gått opp ein kg eller to, men det snakkar me ikkje så høgt om :o
Camilla*
09-03-2004, 06:55
Jeg la på meg 10 kg under svangerskapet.
Gjorde ikke noe spesielt, spiste egentlig altfor mye godis.. :o
Nå har jeg heldigvis gått ned de kiloene og 6 til!! :danser:
Tidl. bruker
09-03-2004, 07:04
La på meg altfor mye
Med nummer 1 ble det vel 2o kilo.
Med nummer 2 ble det vel 22 kilo
Med nummer 3 ble det vel 25 kilo sånn ca sluttet å veie med en mnd før flødselen. :uff:
Jeg gikk ned 7 kg første trimester (spøy døgnet rundt). Andre og tredje trimester gikk jeg ganske jevnt opp 9 kg. Så totalt la jeg bare på meg 2 kg i svangerskapet, og da jeg kom hjem fra sykehuset veide jeg 4 kg mindre enn da jeg ble gravid. Men, jeg var ganske syk (galleproblemer) på slutten, så etter at jeg ble frisk igjen tre måneder etter fødselen la jeg på meg ti kilo! :gal: Så svangerskapskiloene mine kom litt seint.... :uff:
Med en gang jeg ble gravid gikk jeg opp fra 40 kg (...) og opp til normalvekt på 54 kg. Dette ble ikke regnet som oppgang i forbindelse med graviditet.
Så sto vekta så og si stille fram til 6 mnd, da begynte jeg sakte å legge på meg. Gikk opp alt i alt 5 kg. Det meste kom helt på slutten.
Jeg spiste lite de 4 første mnd pga kvalme, og senere spiste jeg normalt. :)
Celinemor
09-03-2004, 09:00
Jeg la på meg 6 kilo,gikk først ned 5 kilo. Og nå er alle 6 kiloene borte og enda 6 til :)
Veldig greit :D
Var veldig kvalm dette svangerskapet.
Med eldstemann la jeg på meg 24 kilo men var veldig tynn da jeg ble gravid,hadde litt spiseproblemmer så jeg begynte plutselig å spise og da raste kiloene på :)
Embriksmamma
09-03-2004, 10:02
Jeg la på meg... mye.
tigergutt
09-03-2004, 10:05
Jeg la på meg 15 kg. Kiloene begynte å komme fra uke 18. Spiste vel det jeg ville. Det ble litt is i løpet av sommeren. Jeg gikk mye i løpet av graviditeten. Hadde ikke bil, så det ble kollektivt eller beina.
10 av kiloene forsvant de første ukene. Resten de neste 2 mnd. Er nå det samme som jeg var da jeg ble gravid.
Jeg la på meg 23 kg, de fem første kiloene kom nok av røykeslutt.
Har tatt av 20 kg igjen, og er fornøyd med det.
Ca 12 kilo. Gikk først ned noen kilo pga spyinga så det tok en stund før vekta gikk oppover. Gikk opp lite på slutten, faktisk litt ned.
Etter fødselen var jeg 4 kilo unna før-gravid vekt.
Første gang jeg var gravid spiste jeg absolutt alt og hele tiden! :gal: La allikevel ikke på meg mer enn 12 kg. Andre gang jeg var gravid spiste jeg også en del og fikk i tillegg vann i kroppen. La på meg 17 kg. som delvis ble sittende igjen etter svangerskapet...:uff: Tredje gang jeg var gravid spiste jeg sunt, mye frukt og grønt og la ikke på meg mer enn 6-7 kg. Jeg gikk ned en del på kroppen under svangerskapet og veide mindre enn før jeg ble gravid straks barnet var født. I hvilke deler av svangerskapet jeg la på meg mest husker jeg overhodet ikke! :p
Vil føye til at jeg har vært veldig kvalm i alle tre svangerskapene. I de fire første månedene alle gangene har det viktige vært å få i seg mat ofte nok for å ikke "kollapse" helt. Jeg har overhodet ikke vært i stand til å vurdere i særlig grad HVA jeg har klart å få i meg så det har vært mer eller mindre tilfeldig om det har vært sunt eller ikke.
Maximillia
09-03-2004, 13:07
I første svangerskap la jeg på meg 16 kg som forsvant i løpet av de tre første ukene etter fødselen. I de tre neste svangerskapene la jeg på meg 21-23 kg, veldig mye var væske som kom de siste ukene. En uke la jeg på meg 4 kg!! :uff: Og det er vel vanskelig å få til i rent flesk vil jeg tro. Jeg har alltid vært slank, og spiste det jeg hadde lyst på (som ellers). Var like tynn veldig raskt etter de tre første.
I siste svangerskap hadde jeg høyt blodtrykk og måtte være veldig i ro de siste 4-5 mnd, og det gjorde vel at det ble litt ekstra kilo. Har fortsatt noen kilo "igjen" etter 2 år, men det er vel kanskje mer et "alderstillegg". ;) Jeg var 36 da jeg fikk Even, og jeg tror det er vanskeligere å få bort alt når man kommer litt opp i tredveårene, dessverre.
1. svangerskap: Tok av meg seks, la på meg elleve.
2. svangerskap: Tok av meg seks, la på meg sju.
3. svangerskap: Tok av meg tre, la på meg tolv.
4. svangerskap: Tok av meg to, la på meg tolv.
Kiloene kom på jevnt etter 12 uker, utenom i andre svangerskap. Da fikk jeg ikke matlyst før etter 20 uker. Jeg spiste akkurat det jeg hadde lyst på da jeg gikk gravid og gjerne mer enn jeg hadde godt av. ;)
Kiloene gikk av igjen fort de to første gangene, slet litt mer tredje gangen. Denne gangen har jeg skjerpa meg skikkelig i matveien og trimma rn del. Nå er jeg 7 kilo lettere enn da jeg ble gravid. :)
Første svangerskap: ca 20 kg.
Andre svangerskap: 7 kg
I det første svangerskapet la jeg på meg 12-13 kg, som forsvann raskt etter fødselen.
I dette svangerskapet har jeg en følelse av at jeg kommer til å passerer denne vekta, har allerede begynt å samle kg.(er 13 uker på veg). Mye skyldes vel at jeg spiste konstant en god måneds tid pga. kvalme, det eneste som hjalp var å spise spise spise.
La på meg tilsammen 20kg. Kanskje ikke så rart, siden jeg hadde kraftig svangerskapsforgiftning..og ødem på 4+ :uff:
Gikk vel opp én og én kilo helt til de siste to månedene, da kom resten som følge av vann i kroppen. Fødselen ble satt igang 2 uker før tiden ..så det er ikke godt å si hvordan jeg ville endt opp egentlig :lol:
Gått ned 13 av dem da...7 igjen :vente:
Tidligere bruker
10-03-2004, 16:48
La på meg 8 kg.
Kastet opp fra ca uke 6 og t.o.m den dagen jeg fødte.(Ikke daglig de 2 siste månedene)
Vet at jeg i uke 19 fremdeles var 3kg lettere enn hva jeg var når jeg ble gravid.
5 av kg kom i rekordfart i juli, mye vann i kroppen. Nå fikk jo jeg også en liten:baby: da :)
Jeg la på meg 16 kg, men det var bare vann og baby!
Når snuppa var født, gikk jeg ned 15 kg de første 5 dagene... Så ble jeg veldig dårlig og gikk ned enda noen kg. Men etter jeg ble frisk så har jeg kost meg litt vel mye her hjemme sammen med snuppa, så nå veier jeg 3 kg mer enn før jeg ble gravid!:p Har ikke vondt av det da, er 173 høy og 58 kg nå!
Tidligere bruker
10-03-2004, 18:40
Må også legge til at jeg gikk ned 12kg rimelig raskt etter fødselen, men har nå lagt på meg 5 kg igjen , he he......
Jeg husker ikke når de første kiloene kom jeg,men tilsammen la jeg på meg 17 kg
Goajentå
10-03-2004, 21:31
he he la på meg 25 kg jeg.... SLITER SOM EN GAL å få de av meg da.......... har fått av meg KUN 3 av dem......................
Tidligere bruker
10-03-2004, 21:42
La på meg 12kg (fra 60 til 72) i begge svangerskapene. De var ganske like. Mye kvalm 18-20 første ukene. Vektøkningen startet ikke før i 4-5 måned og var jevn og sakte.
Å gå ned etter fødselen har gått av segselv.
*Tomine*
10-03-2004, 21:57
1. svangerskap=30kg
2. svangerskap=27kg
3. svangerskap=25kg
Synes jeg la på meg fra dag 1 og jevnt utover i svangerskapene. Spiste ikke spesielt usunt......kanskje litt mye godt innimellom:o Men en god del av kg var vann. Etter siste svangerskap gikk jeg på Grete Roede og ble kvitt de siste kiloene, så nå veier jeg det samme som før jeg ble gravid 1 gang. Er litt slappere i huden, men skal prøve å stramme det opp med Bailine og trening på sats:D
Cazandra
10-03-2004, 22:41
1. 18 kilo
2. 24 kilo
;)
Jeg la på meg veldig tidlig.. før 3 mnd på vei måtte jeg kjøpe mamma klær...
Så fra å veie 56 veide jeg på slutten 75 kg... så ca 20 kg gitt... har nesten blitt kvitt alt og er fornøyd med det.....
Og alle rundt meg sa at du kommer ikke å legge på deg mye.... jommen sa jeg smør....
1 .9kg
2. 12 kg
Har 1 kg igjen etter fødselen,men så er det mye til overs som skal av og:uff:
Klem fra Isemor og barna :hjerter:
Dagen før fødsel hadde jeg gått opp 22kg:gal:
11-12 kg med begge to. :)
Det skal sies at mye sukkerholdig mat kan gi større barn. Sukkeret fører til at barnet produserer mer insulin, et hormon som i seg selv faktisk er et veksthormon! Det bør man tenke på. Ellers spiste jeg som vanlig. Fikk noen diller, noen sunne (grønne epler, druer, makrell i tomat) og noen usunne (milkshake) :o, samt at jeg ikke klarte særlig med sjokolade og sånne ting, og det var i grunnen veldig kjekt! :D
Etter fødsel var jeg tilbake i "matchvekt" innen 3 mnd var omme. Vekta gikk ned første 3 mnd av svangerskapet, begynte for alvor å gå oppover rundt uke 16-20 og utover.
Kos deg! :magen:
Tidligere bruker
11-03-2004, 19:44
Jeg la på meg ca. 22 kilo.
Ingenting de første 3 månedene.
Så la jeg på meg ganske jevnt hele veien. De siste 3 ukene la jeg på meg 6 kilo.... Mye vann.
Gikk ned 23 kilo på sykehuset.
17 kg. Ingen de 5 første mnd pga ekstrem kvalme :spy:
Kiloene snek seg på da kvalmen forsvant og matlysten kom
:o I dag veier jeg det samme som jeg gjorde før jeg ble
gravid.
Katrinemor
11-03-2004, 21:18
Jeg la på meg totalt 8 kg. UTROLIG!!!!
1 svangerskap gikk jeg fra 47 kilo til 84 kilo.
2 svangerskap gikk jeg fra 53 kilo til 84 kilo.
Denne gangen rakk jeg ikke lenger ned en til 60 kilo før jeg ble gravid igjen. (ble gravid når Magnus var 5 måneder)
Håper vekta stopper på 84 kilo denne gangen oxo,men jeg er redd det kan bli mere gitt. :uff:
:mervink:
sommermamma
11-03-2004, 21:41
like før fødsel hadde jeg gått opp ca 20kg..men mye av det var vann...de brukte 8.frote håndklær til å tørke opp med når vannet gikk...så en god del var vann..:gal:
er tilbake der jeg var før graviditeten nå da..
~Froggie~
11-03-2004, 23:05
1.gang: 16 kg
2.gang: 12 kg
Begge gangene raste kiloene av og var på "normalen" etter 3 uker!
Jeg kasta opp nesten hele svangerskapet. Men det jeg la på meg var stortsett på slutten for da kom vannet i kroppen..
De første 4-5 mnd gikk jeg bare ned i vekt. la på meg nesten 7 kilo totalt
La på meg ca 27-28 kg jeg. Fra 54 til ca.82! :gal:
Nå har jeg 2 kg igjen
:klapp:
alt har forsvunnet av seg selv. De to siste jobber jeg med via trening!
hadde aldri trodd jeg skulle gå ned igjen, og var veeldig deppa i svangerskapet...
men er blitt litt for mye hud til overs nå da...:(
Gikk vel opp 16 kg. Gikk ned en del først, som sneik seg på igjen...
I uke 32 veide jeg 3 kg mer enn ved starten, men så fikk jeg mild svangerskapsforgiftning, og la på meg ca 2 kg i uka i halvannen mnd :uff:
Men jeg veier 18 kg mindre nå enn da jeg ble gravid da :) (og jeg har litt å ta av..)
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.