PDA

Se hel versjon : Negelbiting

Unregistered
08-03-2004, 14:54
Noen som kan hjelpe meg?
Har gjort det i alle år, og har bare stubber igjen.....

Anne M
08-03-2004, 21:27
Sett på kunstige, vær flink å stelle dem godt, ta etterbehandlinger, etter noen uker har du fått dine egne med litt lengde under, gå tilbake til neglesenteret og få dem til å ta de kunstige av. Få deretter forsterket dine egne med gele, sånn at de ikke lett lar seg bite i.
Det virker!

Og så er det jo så flott å ha vakre hender :)

Lykke til!

Teofelia
08-03-2004, 22:04
Opprinnelig melding fra Anne M
Sett på kunstige, vær flink å stelle dem godt, ta etterbehandlinger, etter noen uker har du fått dine egne med litt lengde under, gå tilbake til neglesenteret og få dem til å ta de kunstige av. Få deretter forsterket dine egne med gele, sånn at de ikke lett lar seg bite i.
Det virker!

Og så er det jo så flott å ha vakre hender :)

Lykke til! Har du prøvd dette med hell selv?
Det kan godt hende at det er et bra triks, men jeg fikk i alle fall støpt negler i forbindelse med bryllupet, og da jeg fjernet dem to uker senere, satt jeg igjen med de styggeste neglene jeg noen gang har sett. (Jeg spiller fiolin. Derfor måtte jeg fjerne dem.)

En annen sak er at støpte negler var sykt ubehagelig å gå med. De var tykke og klumpete (de så bra ut, men føltes klumpete), og de var helt stive og ga ikke etter for noe som helst. Jeg syntes hele tiden jeg kom borti noe med neglene, og siden de ikke ga etter noen vei så ble hele fingeren bøyd, i stedet for bare neglen. (Var det i det hele tatt noen som skjønte den setningen der?)

Men for all del: bite dem var ikke en mulighet. Man kunne like gjerne prøve å bite et kronestykke. Så dersom man går med slike noen måneder, så er man kanskje kvitt uvanen for godt? ;)

Hazel
08-03-2004, 22:26
Jeg var fæl til å bite negler når jeg var yngre. Mamma dro til slutt på apoteket og kjøpte noe grusomt fæl guffe til å ha på neglene, tror det het go`negl eller noe slikt. Nå vet ikke jeg om det selges lenger, men du kan jo stikke innom et apotek og høre. Det fikk ihvertfall meg til å slutte!

CGJ
09-03-2004, 08:20
Men slutta helt på egenhånd.... Begynte å spare lillefingerneglene... Når jeg så hvor fine og lange de ble, begynte jeg å spare på ringfingerneglene. Sånn fortsatte jeg til alle neglene var lange og fine, og jeg kunne begynne å pynte dem med neglelakk .........

Lykke til, jeg vet hvor hardt det er....

Klemmer fra

Lilith
09-03-2004, 09:01
Har du prøvd sånn ekkel guffe som du har på neglene?

Unregistered
09-03-2004, 09:33
go'negl er prøvd, men når man har en liten som sutter på fingrene av og til nytter det ikke... Kanskje jeg skulle prøve løsnegler???

Anne M
11-03-2004, 08:16
Jeg har bitt negler ja.
Det er mange grunner til at jeg sluttet:

* Jeg syns det er stygt og uappetittelig...
* Jeg VILLE ha vakre hender igjen...
* En veldig kjekk mann sa til meg: "Hvordan har det seg at du, en flott jente med hele verden åpen foran deg, biter negler?"

DA ble jeg flau :blush:
Siden har jeg ikke bitt, men sliter litt om en knekker helt ned, for da har jeg sååå lyst...
Men klarer å stå det over.
Nå har jeg hatt laaange fine i mange år :)

Prøvde Go`negl en gang, men klarte bite til tross for smaken... *pfhøy!!!*

Når det gjelder kunstige sånn som jeg anbefalte deg, så må du jo ikke få de lange da :latter:
Det er klart at det er unaturlig for deg, da klarer jenter flest ikke engang å få igjen smekken eller åpne bildøren :D

Nei, føl etter hva som er best for deg, bestem deg for det og handle deretter!
DU KLARER DET OM DU ØNSKER DET NOK! :klem:

Polyanna
11-03-2004, 09:01
Jeg bet da jeg var (mye) yngre. Mamma smurte jod på fingrene mine. 2 dager - ferdig med DEN uvanen. Har ikke bitt en eneste gang siden....