Se hel versjon : sjalu på katt
loverboy
08-03-2004, 20:53
hei dette er en mann som spørr om litt råd til alle damer ut i nettverden. har ei datter på snart 3 år. og for 14daga siden skaffet vi oss en kattunge.det jeg lurer på er om jenta vår kan bli sjalu??? hun er meget stygg med katta hiver denn her og der. katta er livredd men jenta vår er sint om dagan. hun er ikke en dag uten hun er slem med katten. er det noen som har noen gode råd?? samboern min er da så glad i katten og sjø.men føler bare jenta vår kommer til og skade katten.
tar imåt alle gode råd.
Dorothea
08-03-2004, 21:16
Denne jente har ingen småsøsken? Da tenker jeg at det er litt "søskesjalusi" ute og går. Får hun sin dose med oppmerksomhet? Hun ser på denne katten som en trussel, en trussel om at hun vil få konkurranse om mor og fars oppmerksomhet. Samtidig må hun lære seg at pus er et skjørt dyr som også kan si ifra. Og også at det kan være et fint dyr som man kan koise seg med om det behandles riktig.
Jeg ville nok jobbet ut ifra søskensjalusi. Og heller aldri latt de være alene sammen. En veit ikke hva denne katten kunne gjøre heller når den blir behandlet sånn.
Enkelte unger har en lei tendens til å være slem mot dyr.
De ser kanskje på det som en levende leke og behandler dem deretter.
Og når foreldrene prøver å stagge barnet,blir det gjerne enda mer ivrig etter å tyne det stakkars dyret.
Og når attpåtil lillepus får masse oppmerksomhet kan barnet føle seg oversett og bli sjalu.
Løsningen må bli å holde dem under oppsikt og etterhvert prøve å lære barnet at kattungen ikke er et leketøy.
Dyr må behandles med respekt,og det forstår ikke barn av seg selv.
En voksen katt vil oftest forsvare seg og "ta igjen".
Kattunger har ikke den evnen og kan snart bli skadelidende i et lite barns grep.
Det kan være lurt å la kattungen få være på et eget avstengt rom avogtil,slik at den får slappe av og sove innimellom.
Og barnet får ha mamma og pappa for seg selv.
Lykke til!
Hun blir nok sjalu ja, hun liker kanskje ikke helt at katten får oppmerksomhet? Jeg ville aldri latt de være alene hvertfall.
:mervink:
Opprinnelig melding fra loverboy
hei dette er en mann som spørr om litt råd til alle damer ut i nettverden. har ei datter på snart 3 år. og for 14daga siden skaffet vi oss en kattunge.det jeg lurer på er om jenta vår kan bli sjalu??? hun er meget stygg med katta hiver denn her og der. katta er livredd men jenta vår er sint om dagan. hun er ikke en dag uten hun er slem med katten. er det noen som har noen gode råd?? samboern min er da så glad i katten og sjø.men føler bare jenta vår kommer til og skade katten.
tar imåt alle gode råd. Var ikke datteren din 7 år da, og en nyfødt? :snill:
Opprinnelig melding fra Eufemia
Var ikke datteren din 7 år da, og en nyfødt? :snill:
:nemlig:
loverboy
21-03-2004, 08:50
dette er snakk om ei stund siden nåda.
jeg skrev innlegget ang dette med og hør når mann skulle fortelle dette når mann lager barn. det hva for og høre om jeg har sagt det i rett alder. sorry vist dere missforstod.
Opprinnelig melding fra Eufemia
Var ikke datteren din 7 år da, og en nyfødt? :snill:
Eh...samme tenker jeg...:???:
Tidligere bruker
21-03-2004, 11:03
jeg skrev innlegget ang dette med og hør når mann skulle fortelle dette når mann lager barn. det hva for og høre om jeg har sagt det i rett alder. sorry vist dere missforstod.
Så det er 3 eller 4 år siden du fikk spørsmålet og nå lurer du på om du svarte rett?
:gal: Er vel litt seint å be om gode råd 3-4 år etterpå??
Opprinnelig melding fra Bounty
:gal: Er vel litt seint å be om gode råd 3-4 år etterpå??
Det er et annet innlegg, dette handler om noe helt annet.
Jeg har ingen erfaring hverken med flere unger eller med dyr, så jeg kan desverre ikke hjelpe deg med det du spurte om.
Tidligere bruker
21-03-2004, 22:38
Min 4 åring og 7 åring er eksemplariske når det gjelder å være snille med dyr...så jeg har ingen råd utenom å snakke om det.
jeg skrev innlegget ang dette med og hør når mann skulle fortelle dette når mann lager barn. det hva for og høre om jeg har sagt det i rett alder. sorry vist dere missforstod. This is my United States of WHATEVER..... *nynnervidere*
Opprinnelig melding fra K@trine
Det er et annet innlegg, dette handler om noe helt annet.
Jeg har ingen erfaring hverken med flere unger eller med dyr, så jeg kan desverre ikke hjelpe deg med det du spurte om.
Sorry :o Var litt for kjapp der
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.