PDA

Se hel versjon : Dårlig selvtillit !!

Unregistered
09-03-2004, 23:43
Jeg blir så fortvilet...etter at jeg ble gravid har jeg sletet helt forferdelig med selvtilliten min. Jeg har vært tynn hele livet mitt, men etter svangeskapet la jeg på meg endel kilo...følte meg stygg og fæl. Tror mye av grunnen skyldes at mannen min er totalt opphengt i at jenter/damer skal være ganske tynne, ikke ha noen ekstra kilo på kroppen, en fast fin kropp og forholdsvis store pupper...etter at jeg ble gravid, fikk jeg ikke lenger den samme oppmerksomheten fra mannen, han turde nesten ikke ta på meg og sex hadde vi nesten aldri etterhvert :(
Hver gang vi var ute, titta han laaaangt etter alle tynne, flotte jenter...."hun var jo kjempe flott" sa han gjerne også, selv om jeg flere ganger ba han slutte med å kommentere !
Endte etterhvert med at jeg mer eller mindre muret meg inne, ville ingenting lenger...følte meg bare ekkel og stygg.

Etter fødselen forsvant alle kiloene jeg hadde lagt på meg under svangerskapet, og mer til...men kroppen forandrer jo seg etter en fødsel. Den er blitt mye slappere, puppene er helt grusome og jeg føler meg bare tykk og ekkel. Vi har fortsatt elendig sexliv, selv om jeg mer enn gjerne skulle hatt sex minst en gang for dagen ... Han klemmer meg nesten bare visst jeg spør, virker som han rett og slett ikke liker meg lenger.
Det får selvtilliten min til å synke helt enormt, og jeg vet snart ikke hva jeg gjør...matlysten min forsvinner, og kiloene raser nedover !!! I tillegg har han stukket av endel netter, og kommer ikke tilbake før etter han er ferdig på arbeid neste kveld. Har spurt kompisene om han har sovet hos dem, og de sier han ikke har det... er redd for at han er utro i tillegg !?!

Aner ikke hva jeg skal gjøre lenger, er bare så fortvilet nå...
Var godt å få det ut, takk for at du leste !

Bonnie
10-03-2004, 07:46
Du bør absolutt ta en skikkelig prat med mannen din!
At han stikker ut om natten høres ikke særlig bra ut. Men hvorfor har du ikke spurt han om dette da han kommer hjem dagen etter?
Du lurer sikkert på hva han driver med?!

Selvtilliten din er det bare du som kan bygge opp igjen.
Men jeg forstår at det ikke er enkelt når mannen din oppfører seg som han gjør.

Sett dere ned og snakk ut om alt, det er mitt beste tips.
Lykke til! :stakar:

Belle
10-03-2004, 08:45
Jeg blir så provosert av sånt.
Hvis ikke menn skjønner at kroppen endrer seg etter et svangerskap og en fødsel er det de som har problemer.
Du får ta det opp med mannen din ang hvordan du føler det.

Det at han er borte hadde jeg blitt forbannet på, særlig når du ikke vet hvor han er, har du konfrontert han med det? Spurt han hvor han har vært?

Unregistered
10-03-2004, 09:15
Opprinnelig melding fra Smiley-girl
Du bør absolutt ta en skikkelig prat med mannen din!
At han stikker ut om natten høres ikke særlig bra ut. Men hvorfor har du ikke spurt han om dette da han kommer hjem dagen etter?
Du lurer sikkert på hva han driver med?!

Lykke til! :stakar:

Jeg har prøvd å prate med han uttalige ganger, men han blir bare sur og sier at han ikke gidder å prate !
Har også spurt han flere ganger om hvor han er om nettene når han stikker av, men han sier han har vært hos en kompis. Nå har jeg spurt alle dem kompisene han har kontakt med, og de sier han ikke har vært der. Har konfrontert han med det flere ganger, men da svarer han bare at kompisene lyger. Så jeg vet ikke helt hva og hvem jeg skal tro på... (klart jeg lurer på hva han driver med, men det hjelper lite når han ikke sier det...)

Åshild
10-03-2004, 14:07
Du må huske å skille mellom dårlig selvtillit og dårlig selvbilde....men d er klart at når din mann oppfører seg slik som han gjør så må d gå ut over selvtilliten din også.
Jeg synes det er meget synd og ikke minst overfladisk av din mann å fokusere så til de grader på kropp. Som han sikkert er klar over;) eldes kroppen etterhvert...den blir ikke yngre med årene..Det er helt ok å sette pris på en sunn frisk kropp,men å være helt opphengt i at damene skal se så og så tynne ut og spreke ut, det blir jo bare feil...dessuten er du mor til hans barn...han må verdsette deg for den personen du er og ikke utifra hvordan du ser ut! Du bør kreve å bli sett på som noe mer enn en kropp, for du er så mye mye mer!!!!

Når det gjelder om han kan være utro, så kan jo ikke jeg vite d.....men oppførselen hans kan tyde på d...men d trenger ikke være slik...du avslører han nok, hvis han er det.

Lykke til!!

Unregistered
11-03-2004, 12:38
Ok - her er min spontane reaksjon etter å ha lest innlegget ditt:

KAST HAN PÅ HODET UT DØRA!

Ikke rart du har dårlig selvtillitt med en mann som oppfører seg som en stor DRITT mot deg.

VIANA
11-03-2004, 12:44
Antar du er glad i han og vil gjerne att det skal være edre 2.Men slik oppførsel er det ingen som fortjener så jeg ville satt han hadrt mot hardt,og hatt det bedre alene sammen med folk som er glad i meg for den jeg er

Tidligere bruker
11-03-2004, 14:53
Opprinnelig melding fra Unregistered
Har konfrontert han med det flere ganger, men da svarer han bare at kompisene lyger. Så jeg vet ikke helt hva og hvem jeg skal tro på... (klart jeg lurer på hva han driver med, men det hjelper lite når han ikke sier det...)

Hallo !?!?!? Hvorfor skulle de juge om det ? Hvilken glede skal de evt får av at det blir slutt mellom dere !?!??!

Jeg er ingen samlivsekspert, men hadde mannen her i huset startet med en slik oppførsel hadde det vært på hue og ræva ut for han. Å snike seg ut, eller å være borte uten å si ifra og hvor lenge han blir er uakseptabel oppførsel for meg..

Beklager å si det, men tror nok ikke at kompisene hans lyver i deg.

Høres ut som du kommer til å klare deg BRA uten han her

tidligere bruker
11-03-2004, 15:17
Det er nok heller mannen din enn kompisene som lyver for deg tror jeg.. Høres ut som utroskap oppførsel for meg,og det er jo tydelig at han ikke setter pris på deg..
Så hva gjør du egentlig i det forholdet da,dere kan jo ikke engang snakke sammen uten at han blir sur og legger all skyld over på deg!
Skjønner ikke at du holder ut slik tåpelig oppførsel,du fortjener noen som er mye bedre enn han kisen der!
Er ikke rart du har dårlig selvtillitt når han hele tiden skal kommentere andre kvinnfolk,mens han verken vil røre eller si noe fint til deg enda du er kjæresten hans!