PDA

Se hel versjon : Ikke pinlig, men trist.

Trist
10-03-2004, 21:21
Jeg har en mor som er psykiatrisk pasient. I hele mitt liv har hun latt meg føle at jeg ikke er god nok. Som liten greide jeg ikke sette ord på følelsene mine selvfølgelig, det er først i voksen alder jeg har greid å sortere alle rare tanker i hodet. Heldigvis har jeg hatt fantastiske besteforeldre! Enestående!

Jeg har fått låne alt av smalfilmer som ble tatt opp da jeg var liten og nå har jeg fått dette overført til DVD hos en fotograf. Jeg visste at både moren min og bestefaren min hadde filmet oss og jeg husket flere sekvenser fra filmene. Jeg husket også at yngste broren min, som nesten er for attpåklatt å regne, nok ble filmet mest da mamma overtok kameraet aleine, men det jeg fikk se i dag sjokkerte meg.

Av ca. halvannen times total filmtid var de første 12-13 minuttene av oss to eldste barna og av resten av familien. Hyggelige bilder. Etter at yngste broren vår kom til verden sees vi to eldste som skygger eller bare beina våre bak yngstemann. Jeg vises kanskje i 30 sekunder av de siste 75 minuttene, eldste broren min noe mer, yngstemann er stjerna og resten av familien er borte.

Tenk å ha tre unger og så bare være interessert i den ene! :( Jeg visste jo hvem som har vært og er favoritten, men som voksen å sitte å se vår familie gjennom mammas øyne var vondt. Selv om det var viktig og riktig å få bekreftet et gang for alle at de følelsene jeg hadde i barndom og oppvekst ikke var tatt ut av lufta.

Kanskje ikke så veldig pinlig, men trist. Takk for at du leste.

Athiqa
10-03-2004, 21:23
Jeg kan ikke annet enn å gi deg en trøsteklem:stakar:
Det må ha vært vondt for deg!

Tidligere bruker
10-03-2004, 22:05
:klem: høres ikke noe særlig ut

Ise
11-03-2004, 02:27
:klem: :klem: skjønner godt at det er vondt for deg,har en tante som er psykriatisk pasient,og datteren hennes hadde det rimelig vondt i oppveksten ja...

:klem: fra Isemor og barna:hjerter:

Tito
11-03-2004, 06:05
Opprinnelig melding fra Athiqa
Jeg kan ikke annet enn å gi deg en trøsteklem:stakar:
Det må ha vært vondt for deg!

En stor trøsteklem fra meg også! :stakar:

Tidligere bruker
11-03-2004, 06:58
Er yngstemann og attpåklatt men har oppdaget at det ikke finnes babybilder av min yngste søster (9 år eldre enn meg).

Når jeg så gjennom familiefilmene på super 8 fant jeg en fra leirskole med barnehagen når jeg var 6. Alle var filmet men jeg vises kun i barnehagen. Man filmer da ikke sine egne barn er vel hodlningen.

Det du opplevde er trist men jeg tipper det er noe de fleste med flerkullsbarn gjør også i dag.

Anne M
11-03-2004, 08:09
Sender deg en varm :klem:
Det er trist å lese at foreldre gjør forskjell, men dessverre veldig vanlig...

beth
11-03-2004, 08:57
Huff, høres vondt ut. Er vel desverre alt for vanlig.
Godt du som voksen klarer sette ord på følelser og tanker. Det er nok viktig at du får kanalisert ut litt av alt du har bært på. Stor :stakar: til deg!

MUM
11-03-2004, 12:27
:klem:
Skjønner godt at du syns det var et trist "gjensyn" med barndommen.

:klem:

MUM hilser:mervink: