Se hel versjon : Politi-jakt....
Snodige meg
11-03-2004, 13:57
Har så lyst å få politiet etter meg... da tenker jeg på å være innblandet i en biljakt... bare meg og onkel politi, full fart gjennom byen og gjerne rundt i landet også... hadde vært SÅ vanvittig spennende!!! sukk.... men tør jo selvfølgelig ikke å erte dem på meg... men tenk for et KIKK!!!..... noen som har tenkt på det samme...? Er jeg rar når jeg har slike tanker...?
Kathinka
11-03-2004, 14:03
Rar og rar...det er vel de færreste som ønsker politiet etter seg da, men hver sin lyst...
Ja, du hørtes en smule rar ut;)
Det er det som er med fantasier; det er ikke alle som egner seg å virkeliggjøre...
puselini
11-03-2004, 14:04
Folk har mange rare fantasier vet du. Men hadde jeg vært deg tror jeg at ville holdt meg til å fantasere om det. Da får i alle fall biljakten det utfallet som du ønsker, og du slipper å utsette deg selv og andre uskyldige for fare. :D :D :D
Synes personlig du er litt rar ja som fantaserer om noe slikt!!!!!!!
tidligere bruker
11-03-2004, 14:06
Har du sett gone in 60 seconds nå? Eller Getaway in Stockholm eller lignenede?
Du bør ha ganske bra bil for å klare å kjøre fra politiet ,og masse av bensin på bilen ihvertfall.. Litt kjipt å gå tom og så bli tatt!
Du får jo sikkert ikke akkurat noe særlig mild straff av å leke katt og mus med purken midt i byen,på landet eller hvor det nå skulle være heller!
Og du blir helt sikkert tatt til slutt,så det er vell egentlig ikke noen særlig god ide er det vell?
Ja,du er rar som har lyst og utsette både deg selv og andre bilister for fare bare pga spenning og et kikk!
Lite smart spør du meg og rett og slett tåpelig!
:lol:
Iallefall litt snodig!
Måtte klippe dette ut og sende til politi-svogeren min! :D Syntes det var så morsomt....
Polyanna
11-03-2004, 15:00
Så lenge det bare er en fantasi så er det jo helt ufarlig. :) Kos deg med tanken du, og så har du selvsagt vett til ikke å sette det ut i livet. :)
Tror folk har mange mye rarere drømmer enn det der! :D
Gå til anskaffelse av PS2 eller x-box. Grnad theft Auto tror jeg kan hjelpe mot de verste abstinensene. Deeuten er du verken rar eller unormal, de aller fleste har behov for spenning og kick i hverdagen, og å dagdrømme om sånne ting kan ikke være noe annet enn sunt.
tidligere bruker
11-03-2004, 15:19
Da vil jeg heller anbefale Need for speed underground! Kan virke som du trenger det mere!
Unregistered
11-03-2004, 15:36
Opprinnelig melding fra Newt
Har du sett gone in 60 seconds nå? Eller Getaway in Stockholm eller lignenede?
Du bør ha ganske bra bil for å klare å kjøre fra politiet ,og masse av bensin på bilen ihvertfall.. Litt kjipt å gå tom og så bli tatt!
Du får jo sikkert ikke akkurat noe særlig mild straff av å leke katt og mus med purken midt i byen,på landet eller hvor det nå skulle være heller!
Og du blir helt sikkert tatt til slutt,så det er vell egentlig ikke noen særlig god ide er det vell?
Ja,du er rar som har lyst og utsette både deg selv og andre bilister for fare bare pga spenning og et kikk!
Lite smart spør du meg og rett og slett tåpelig!
Sa jeg at jeg seriøst vurderte å sette drømmen ut i live kanskje?? I såfall må du vise meg hvor det står, for jeg kan ikke finne det selv. Lurte ganske enkelt på om andre også fantaserer om noe liknende, men det er jo ALLTID noen som skal vri på alt!!! GRRR...
Pompelfar
11-03-2004, 15:45
Har faktisk gjort det jeg, og det på scooter:D
Hehehe... onkel Politi er nok ikke så smart som han vil ha det til.
Jeg klarte å stikke av fra de ved å kjøre noen trange bakgater.
Var ganske morro igrunnen;)
Og jeg fikk et bra kick :D
Jeg vil jeg vil:mervink:
Hadde vært drit-kult spør du meg!!!:gal:
Kjørt helt baias:svisj:
Har ikke fantasert om det selv nei, men jeg kan godt se for meg at det må være litt av et kick igrunn.
Fart kombinert med spenning er jo et godt grunnlag til et realt kick det.
Tidligere bruker
11-03-2004, 18:58
I mine øyne er du rimelig rar, ja! Men det kan nok like godt komme av at jeg er ei skikkelig pyse!:D
Kanskje du kan finne litt snillere/mindre ulovlige måter å oppleve fart og spenning på?
Ta en tur på en go-kartbane kanskje?
Har aldri fantasert om noe lignende nei. Lykke til med drømmen din da:mervink:
sommermamma
11-03-2004, 21:52
ta med deg bilen på rudskogen (kjørebane) og kjør fra deg der...og så kan du late som du har politi bak deg:lol:
kanskje det hjelper litt..noe spenning blir det jo da!!!
loverboy
12-03-2004, 18:46
har selv kjørt fra purken jeg. hadd en meget sprek bil. det er ett kikk ja men ikke til og anbefale for dem har mye mere sprekere biler nå enn før. jeg og en venn hadde vært og rappa hjulkapsler fra en bil da det sjedde. men det er mange år siden plustselig sto politiet på gata. og da hva det bare og gi flatt jern da, gøy men veldig farlig og barnslig vist jeg tenker i dag, flirer jeg av det.
Unregistered
12-03-2004, 21:35
Ja, her var det et par gode farsfigurer.
Håper dere ikke dytter disse holdningene over på de stakkars små.
Opprinnelig melding fra Unregistered
Ja, her var det et par gode farsfigurer.
Håper dere ikke dytter disse holdningene over på de stakkars små. Ja, her var det jammen en dømmende mor. Håper du ikke dytter disse holdningene over på de stakkars små. :snill:
Unregistered
12-03-2004, 21:39
SELVSAGT er man dømmende mot de som bryter loven og skryter av det.
Hallo? Sent kanskje?
Mette-marit
12-03-2004, 22:44
:sover: teit kommentar!
:klapp: for Eufemia, bra sakt!!! :D
Pompelfar
13-03-2004, 01:17
Sa "Mette Marit":lol:
Unregistered
13-03-2004, 07:30
Mette Marit.
Hvorfor er det teit å dømme de som gjør straffbare saker?
Kan du svare på det?
Må nesten le av. Her skal man tas hvis man sier meningene sine gitt.
Jada, jeg kan jo si at å rømme fra politiet er sååå kuuult. Dere må da virkelig forstå at jeg blir bekymret når fedre åpenbart skryter av slikt.
Folk som synes slikt er greit synes jeg er teite.
Men her er det jo jeg som er teit, da.
Pompelfar
15-03-2004, 03:51
Hvis du hadde tatt på deg de gluggene du bruker til å se med så hadde du sett at jeg ikke skrøt av å ha rømt fra politiet.
Jeg sa at jeg fikk et kick av å gjøre det å ikke noe mer.
Det er forresten en bragd i seg selv å klare å kjøre fra en Subaru med en 50 kubiks motor.
Å hvordan gjør det meg til en eventuell dårlig far?
Er du et skolebevis på hvordan JEG skal oppføre meg?
Neppe.
Jeg akter å leve livet mens jeg har det og ferdig med det.
Hvis det da gjør meg til en dårlig far så sitter det jammen meg mange dårlige fedre rundt omkring i verdens land.
Un.reg skrev:
SELVSAGT er man dømmende mot de som bryter loven og skryter av det.
Jeg er enig med deg i det utsagnet. (Jeg er i grunnen dømmende mot de som ikke skryter også, jeg) Det er bare teit å skryte av at man har begått et lovbrudd og ikke blitt tatt for det. Jeg snakker nå i rent generelle vendinger og ikke utelukkende om biljakt-temaet. Uansett forbrytelse er det etter min mening teit å skryte, men det har selvfølgelig en sammenheng med min egen moral og mine holdninger. Jeg er dog inneforstått med at det i enkelte miljøer er sett på som kult å kjøre svinfort i bil inne i f.eks. tunneler og dermed sette andre menneskers liv i fare, at trydesvindel er helt ok, at det ikke er så farlig å naske litt i butikker, at det er ok å taste meldinger på mobilen mens man kjører osv, og hvor det å være kriminell faktisk gir status. Triste greier synes jeg, men det har vel en sammenheng med intelligens/utdanning i kombinasjon med oppdragelse og miljø. Jeg synes kriminalitet er undermåls... Det er galt med vinningsforbrytelser, men jeg blir direkte kvalm av mennesker som setter andre menneskers liv og helse på spill for å ha det gøy selv. Det er sykt! Når et barn dør fordi en sjåfør sender sms, er noe riv ruskende galt!
Til slutt en kort kommentar til det med å kjøre fra politiet... Selv om det i en rent hypotetisk situasjon skulle være klar bane uten noen annen trafikk på veiene enn den som politiet jakter på og politiet selv så er politifolk også vanlige mennesker. De er mødre og fedre, sønner og døtre... De er ansatt for å gjøre en jobb; en jobb som består i å passe på at norsk lov blir overholdt - et lovverk som bl.a er laget for å beskytte den jevne innbygger i Norge. I biljaktsituasjoner hvor farten er høy er det fort gjort at det skjer ulykker. Ville du som kjører først likt være ansvarlig for at et lite barn mistet en forelder? Eller fikk en invalidisert forelder? Jeg bare spør...
Hovedinnlegger
15-03-2004, 21:17
DET VAR ET RENT HYPOTETISK SPØRSMÅL KJÆRE TORILDMOR!!! Hadde du lest nøye nok, hadde du fått med deg at jeg skrev at jeg selvfølgelig aldri hadde turt å realsiere fantasien... sukk... At det går an å være så DØNN SERIØSE hele tiden, stakkars folk som deg!!! GET A LIFE!!
Jeg har et liv... ...og det at jeg er dønn seriøs på enkelte områder betyr ikke at jeg er det på alle livets områder. Jeg inngår bare ikke kompromisser når det er snakk om menneskers liv og helse. Du må gjerne synes synd på meg.
Jeg har forøvrig lest at det er en fantasi du har, og deg om det. Det er positivt at du ikke akter å realisere den - det er nok av tullinger/idioter som begår handlinger som gjør at en biljakt med politiet på slep er en naturlig konsekvens av disse handlingene. Fint at du ikke er en av dem. Jeg skriver ikke noe om det med fantasi i innlegget mitt fordi det da lett ville kunne tolkes som utelukkende et svar på ditt innlegg, selv om det har relevans for andre innlegg i denne tråden også, samt at jeg uttaler meg til alle som måtte lefle med tanken, men mangler sperren for å sette fantasien ut i live. Man er riktignok ikke en dårlig far fordi om man får kick av å kjøre fra snuten, men man kan kanskje bli en bedre far om man avholder seg fra å gjøre det i fremtiden fordi man tenker en gang til på hvilke konsekvenser de handlingene man foretar seg kan medføre. Årsak og virkning... (...og for å unngå meldinger om at det ikke var noen reell fare for liv i scooter vs politibil hendelsen (eller den andre der noen hadde vært med på en faktisk biljakt), noe det sikkert ikke var, gjør jeg oppmerksom på at dette er ment som en tankevekker. Det kan være andre som leser her som en dag står i en situasjon hvor en må forsøke å se relasjonene mellom handling og konsekvenser. Dvs en oppfordring om å tenke før man handler.)
Du skriver dog ikke noe om hvorfor du ikke tør - er det fordi du er redd for å bli straffet (den rettslige konsekvensen av handlingen) eller fordi en slik handling kan sette andres liv og helse i fare? Dersom det er det første som fraholder deg fra å gjøre det er du i mine øyne et ynkelig unnskyldning av et menneske. Jeg håper det er det siste alternativet som er årsaken til at din fantasi skal forbli nettopp det og anbefaler deg å kanalisere ditt behov for fart og spenning gjennom f.eks basehopping eller en annen form for "risikosport" hvor du bare risikerer ditt eget skinn og ikke andres. (Skjønt klatrere i redningsteam også utsettes for fare hver gang de må ut å redde en eller annen uheldig hopper som ligger halvdød på en fjellhylle) Noe slikt kan kanskje gi deg det kicket du drømmer om.
Tidligere bruker
15-03-2004, 22:56
:gal: :gal: :gal: wow så kuult:gal: :gal:
No vart det bra seriøst her, ja.
Steinbukk
16-03-2004, 10:40
Jeg har mer lyst å sitte i politibilen og jakte jeg :D
Er så vanvittig nyskjerrig og holder på å sprekke når jeg ser politisperringer o.l. rundt om. MÅ bare vite hve som har skjedd.
Er vel mer truende til å hive meg på hjul etter politibilen dersom jeg ser en biljakt...for å se hva som skjer ;) :uff:
Unregistered
16-03-2004, 14:57
Opprinnelig melding fra Pompelfar
Å hvordan gjør det meg til en eventuell dårlig far?
Hvis det da gjør meg til en dårlig far så sitter det jammen meg mange dårlige fedre rundt omkring i verdens land.
Bruk dine egne glugger.
Hvor skrev jeg at du er en dårlig far? Jeg skrev at du ikke bør påføre slike holdninger til dine barn.
Opprinnelig melding fra Pompelfar
Det er forresten en bragd i seg selv å klare å kjøre fra en Subaru med en 50 kubiks motor.
Hva er dette hvis ikke skryt?
Pompelfar
17-03-2004, 00:35
Dere må da virkelig forstå at jeg blir bekymret når fedre åpenbart skryter av slikt.
Herr/Fru annonym er bekymret på fedrenes vegne, fordi man "skryter" av slikt?! Hallo... Når du snakker om holdninger så tror jeg du bør holde deg til dine egne. Mine holdninger er helt i orden de.
Og hva får deg til å tro at jeg "påfører" mine holdninger til mine barn?
Om jeg hadde gjort det så hadde det ikke vært din bussiness uansett!
Sjerp deg og konsentrer deg om deg selv isteden du annonym.
Tror du har mer enn nok med det jeg.
Dessuten så var det snakk om et "stunt" (hvis man vil kalle det det) jeg gjorde for mange herrens år siden.
Mere du vil klage over ?
Dakkar deg, får vondt inni meg av slike som deg.
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.