PDA

Se hel versjon : Lyver du?

Unregistered
11-03-2004, 14:06
Synes du det er greit å lyve? Gjør du det selv? Og i såfall hvorfor/hvorfor ikke? Hva lyver du mest om, småting som; å så fin du er på håret (når du egentlig syns det var grusomt), eller mer alvorlige ting? Lyver du til ektefelle/sambo, foreldre, søsken eller nærmeste familie noen ganger?

tidligere bruker
11-03-2004, 14:17
Hender seg at jeg lyver,men jeg gidder ikke kaste bort tid på lyve å si at ; Å så fin du er i dag om den personen ikke er det.. Da sier jeg heller ingen ting..

Det kommer vell ann på hva man lyver om også,om man lyver om alvorlige tinger er det langt fra greit.. Men noen hvite løgner er jo ikke så farlig så lenge det ikke går utover noen!

Men jeg synes ikke man skal lyve til kjæresten sin,verken små eller store løgner,det gjør ihvertfall ikke jeg. Og det synes jeg er forkastelig å gjøre!

Desembermamma
11-03-2004, 14:19
Nei jeg lyver ikke.... ;)
Men så kan det jo diskuteres hva som er å lyve da...

Om min venninne har klippet seg og jeg ikke liker hårklippen, så leter jeg kansje heller etter noe positivt å si som: "det fremhevet øynene dine", og om hun skulle spørre meg direkte, så får hun svar.... Jeg mener ærlighet er viktig, og at det vil skinne gjennom når en er uærlig....

Dessuten når en lyver, så må en jo gå rundt og huske på alt en har sagt og være redd for å bli oppdaget.. Det orker hvertfall ikke jeg.... ;)

Å lyve for å slippe unna noe er jo heller ikke noe videre... Da viser en mye større respekt for seg selv og andre med å si det som det er: Jeg har rett og slett ikke lyst fordi.... eller at en ikke orker...
(da slipper en også at folk plukker fra hverandre unskyldningene....)

Polyanna
11-03-2004, 15:03
Ja, jeg lyver. Men bare hvite løgner, da. Jeg kan for eksempel finne på en hvit en om hvorfor jeg er sent ute, hvis sannheten bare er at jeg har somlet... :o

Hårfasonger og sånt pleier jeg heller å vri meg unna, enn å direkte lyve. Det er litt avhengig av hvor godt jeg kjenner personen også.

Tidligere bruker
11-03-2004, 17:31
Nei jeg lyver ikke, men det hender at jeg pynter litt på sannheten;)

Forresten....etter litt tenking har jeg funnet ut at jeg lyver rett som det er:o

Nennemor
11-03-2004, 17:41
Jeg prøver til en hver tid å si sannheten, men hvis jeg føler at sannheten er vanskelig har jeg en test for meg selv. Hvis jeg lyver nå hvem kommer løgnen til gode?

Hvis den er til gode for noen andre, kan jeg velge å lyve, men er løgnen bare til for å sette meg i et bedre lys, da lyver jeg utrolig sjelden. Jeg vil for eksempel si: "Beklager at jeg er sein, jeg var alt for treig med å komme meg ut av huset." Har jeg somla så får jeg stå for det, da er jeg kanskje flinkere til å passe klokka en annen gang.

(Det var ikke ment som et spark til deg Polyanna, men eksempelet ditt var så lett å "oversette". :) )

Jeg er vokst opp med så utrolig mye løgner og alltid så ljugde folk for å stille seg selv i et bedre lys. Jeg ble helt kvalm av det der og har derfor valgt den andre ytterligheten for å si det sånn for meg selv.

Tidligere bruker
11-03-2004, 17:45
Opprinnelig melding fra Nennemor
Jeg prøver til en hver tid å si sannheten, men hvis jeg føler at sannheten er vanskelig har jeg en test for meg selv. Hvis jeg lyver nå hvem kommer løgnen til gode?

Hvis den er til gode for noen andre, kan jeg velge å lyve, men er løgnen bare til for å sette meg i et bedre lys, da lyver jeg utrolig sjelden. Jeg vil for eksempel si: "Beklager at jeg er sein, jeg var alt for treig med å komme meg ut av huset." Har jeg somla så får jeg stå for det, da er jeg kanskje flinkere til å passe klokka en annen gang.

(Det var ikke ment som et spark til deg Polyanna, men eksempelet ditt var så lett å "oversette". :) )

Jeg er vokst opp med så utrolig mye løgner og alltid så ljugde folk for å stille seg selv i et bedre lys. Jeg ble helt kvalm av det der og har derfor valgt den andre ytterligheten for å si det sånn for meg selv.

Skriver under på denne. ;)

Tidligere bruker
11-03-2004, 17:48
Samtidig vil jeg si at jeg ofte må si at jeg er forsinket pga av en bil som ikke vil starte, og pga av unge som ofte passer på å bæsje akkurat idet vi er ferdig påkledd og klare til å dra.

Og i mitt tilfelle medfører dette faktisk riktighet.
Det er liksom bare slik livet mitt er. :uff:

Tidl. bruker
11-03-2004, 18:29
..... :)

Shakira81
12-03-2004, 14:33
Opprinnelig melding fra Polyanna
Ja, jeg lyver. Men bare hvite løgner, da. Jeg kan for eksempel finne på en hvit en om hvorfor jeg er sent ute, hvis sannheten bare er at jeg har somlet... :o

Hårfasonger og sånt pleier jeg heller å vri meg unna, enn å direkte lyve. Det er litt avhengig av hvor godt jeg kjenner personen også.

Signerer :fnis: