PDA

Se hel versjon : Gave til gravid venninne

Hjelp meg
11-03-2004, 21:40
Dette er ikke pinlig, men i rare for hun er her, må jeg være anonym.

Fikk for noen dager siden vite at en venninne er gravid. Har lyst å gi henne en liten gave, men finner ikke på noe som kan passe. Hun er ikke så mange månedene på vei, så hvite babyting er litt tidlig. Vil jo helst at det skal være noe til henne/eller dem begge (paret).
Noen som har et forslag??? Kanskje husker dere noe dere fikk, eller skulle ønske det hadde på den tiden.

sommermamma
11-03-2004, 21:45
jeg husker jeg fikk utstyr..baby calling,senge tøy..helsetepper,håndklær..baby tepper..(til vogna eller å ha på veggen på barne rommet)

noen ideer kanskje??!!

Nuta
11-03-2004, 21:46
Hva med en svangerskaps dagbok?? de har mange fine på bokhandelen:)

Teofelia
11-03-2004, 22:07
En skikkelig god bodylotion, massasjeolje eller en god fotkrem. Alternativt gavekort på fotpleie, nakkemassasje o.l. Alt dette er luksus for kroppen etter hvert som man blir mer og mer gravid. :)

lafa
11-03-2004, 22:14
Jeg syns boken "mamma for første gang" skrevet av Gro Nylander er kjempebra, fin gave å gi bort.
Hvis hun er førstegangsfødende da;)

metteha
11-03-2004, 22:15
Hva med cooling mint serien fra Body shop, denne er anbefalt til gravide, så kan du jo også ta med den body butter saken til å smøre på magen(jeg var avhengig)

tigergutt
12-03-2004, 07:52
Avent har en gavepakning med 4 ting til gravide. Husker ikke helt hva, men det er kjølende fotgele, masasjekrem og to til. Pakken koster ca 100-150,-
Jeg kjøpte gavepakken for nyfødte, og er veldig fornøyd med den.

Selges bl.a. på apotek og Sørbø.

puselini
12-03-2004, 08:17
Hva med noe ddusjprodukter/ bodylotion for gravide. Husker jeg fikk noe kakaosåpe. Luktet kjempegodt og skulle være veldig bra for å forebygge strekkmerker. Koselig å få noe til seg selv, i alle fall hvis det er tidlig i svangerskapet.

Britney
12-03-2004, 08:20
I gjengen vår har vi tradisjon med å gi babybok til de som blir gravide - altså en sånn "Min første bok". Helst en som har sider for tanker i svangerskapet.

Athiqa
12-03-2004, 08:49
Jeg synes at en helt enkel dagbok kan være fint å gi. Der kan hun lime inn bilder av magen og skrive hvordan det er å være gravid...:)

Angelina
12-03-2004, 19:56
Koster litt mer enn vanlig undertøy, men så praktisk.
Passer fint både sommer og vinter.
Det var i hverfall det jeg ønsket til vesla til julen som var.
Kjøp lyst, passer jo fint til bege kjønn.

Stin@
12-03-2004, 20:17
En minnebok for gravide synes jeg var en god ide.
Likeså hudprodukter for den gravide.
God såpe,bodylotion eller noe i den gaten.
Litt koselig at den vordende mor får noe hun kan glede seg over.
Den lille får jo når han eller hun kommer til verden.
Hvis det er noen man kjenner godt kan man jo gi undertøy,en god truse for en voksende mage,eller hva med en bh?

zena
13-03-2004, 18:07
Selv fikk jeg bittesmå hvite strikkede babysko med hvit sløyfe på av ei venninne. Hun var første som fikk vite nyheten, jeg var 8 uker på vei med førstemann, synes det var kjempekoselig å få en sånn liten typisk babyting, ny verden for meg :). Ellers synes jeg svangerskapsdagbok er fint, har iallfall hatt det selv begge gangene.

I løpet av mitt første svangerskap bodde jeg også i utlandet og lærte av mine venninner der at man ikke bør gi gave så tidlig i svangerskapet. De synes det var rart å få gave så tidlig, og begrunnet det med at de helst ikke ville motta gaver eller kjøpe ting selv så tidlig i svangerskapet i tilfelle det ikke gikk bra. Trist for både deg og henne hvis du gir søt presang når hun er nygravid så mister hun etter en uke eller no sånt. Vel det var no en annen side å se saken på....men jeg synes som sagt at det var kjempestas å motta de søte små strikkeskoa jeg da.

Lykke til med valget.

beth
13-03-2004, 19:09
Vi fikk en kokebok med deilig italiensk mat- som vi skulle kose oss med i ventetiden;) Det satt vi veldig pris på, og koste oss masse med!

Shakira81
13-03-2004, 20:22
Mors dagbok av Mona Lærum.

Kjempefin dagbok hvor du kan skrive alt mellom himmel og jord, fra du går gravid til barnet blir 6 år gammel.

Jeg fikk dem da Gabriel ble født (litt for sent), og den er kjempefin. Skriver litt i den hver dag.

mus
17-03-2004, 22:55
Sliter med det samme.

Hvor får en tak i disse hudpleie-produktene (bortsett fra Body Shop?) Syns å huska at det var en fotmassasjekrem å finne blant babytingene på apoteket for ett halvt år siden, men nå finner jeg den ikke. Noen som vet noe om den? Den Avent-gavepakken hørtes bra ut! Kjøpes den på apotek?

tigergutt
18-03-2004, 08:03
Jeg har sett den Avent pakken på Maxi Stormarked.
Apotek og Sørbø fører og Avent.

Tidligere bruker
18-03-2004, 10:59
.....

Kengu
18-03-2004, 16:49
Opprinnelig melding fra lafa
Jeg syns boken "mamma for første gang" skrevet av Gro Nylander er kjempebra, fin gave å gi bort.
Hvis hun er førstegangsfødende da;) Boka "På vei" av samme forfatter er faktisk bedre. Etter min mening.

Tidligere bruker
18-03-2004, 18:42
Hva med en bæreslynge/bæresjal?

Eller en av disse bøkene:

Jan Hunt " the natural child"

Peggy O`Mara "natural family living"

Dr. Sears " the baby book", "the attachment parenting book", "the discipline book".

:)