Se hel versjon : Bade alene??
lurer litt
12-03-2004, 20:53
Når synes dere at barna kan bade alene i badekaret\baljen hjemme. Dvs. at barnet bader mens mor og far ser på nyheter spiser eller diverse. Når er de så store at de kan være helt alene på badet og bade uten at det er veldig stor fare for at noe skjer.
Er det 1 år, 2 år, 3år, 4 år, når de er konfirmant eller noe der imellom????
Tidligere bruker
12-03-2004, 20:57
Når barnet kan stelle seg selv mener jeg. Ville aldri gått fra en 4 åring i allefall....
Men trenger kanskje ikke sitte å se på helt til de klarer ALT selv, men jeg vill nok ikke satt meg foran tvn. Ville holdt meg nærme med ørene åpne.
Nennemor
12-03-2004, 20:57
Jeg holder Elise med selskap ennå når hun bader. Da snakker vi så fint og har det hyggelig, men jeg er ikke redd for å gå fra for å hente noe eller snakke litt med mannen min eller ta telefonen eller noe.
Tja,kanskje seksår eller noe i den duren.
Vet sannelig ikke når jeg lot ungene bade alene,jeg.
Ofte måtte jeg likevel hjelpe til med hårvask og skylling,så jeg har stort sett vært tilstede.
Nå er dusjer de stort sett,og det klarer de fint alene.
De er snart åtte år gamle.
Vesla er 2 år, og hun bader aldri alene. Dvs at jeg aldri går langt unna, men kan godt gå inn på et annet rom å hente klær eller hånduk, eller jeg kan gå å hente telefonen hvis den ringer. Hun får aldri være alene mer enn noen sekunder. Bruker tiden mens hun bader til å rydde badet, stelle lillesøster eller ordne meg selv.
Mine to engler er 2,5 og 6 år, og de elsker å bade. Som oftest er jeg på badet sammen med dem. Mest for å opprettholde litt ro og orden der inne...
Men jeg kan godt gå inn på stua og se litt på tv, eller stikke ned å sette på ei maskin med klær eller annet.
Har da dørs til badet åpent, og det er ikke noe problem å høre om alt er i orden. Støynivået er høøøøyt.
Blir det stille, så er jeg kjappt på plass, eller at jeg bare roper til dem og får svar.
Storesøster er kjempeflink til å si fra, og jeg er aldri mer enn noen skritt unna ausnett liksom.
Cathrine*
12-03-2004, 21:54
Nå er Marius bare 4 mnd, så jeg kan ikke gi noe svar utfra han. Men husker med meg selv. Jeg var ganske stor før jeg fikk bade alene. Kanskje rundt 8, men tror mye av valget rundt det var midt eget. Det var jo så koselig med selskap på badet, enten av mamma eller pappa.
Jeg lar min 4-åring sitte alene i badekaret en liten stund av gangen. Ber henne synge en sang eller noe så jeg hører henne hvis jeg har noe jeg skal gjøre mens hun bader.
Opprinnelig melding fra lurer litt
[BEr det 1 år, 2 år, 3år, 4 år, når de er konfirmant eller noe der imellom???? [/B]
Når de er konfirmant:knegg:
Tidl. bruker
13-03-2004, 21:27
Datteren min er om noen få dager 13 år og det er helt utenkelig for henne om jeg skulle vere med på badet :herregud:
Hun har begynnt å få det ene og det andre så jeg ville ikke drømme om å krenke hennes privatliv med å vere der når hun dusjer/bader.
Han på snart 10 greier seg fint alene men jeg må vere i nærheten ellers så blir han aldri ferdig ,elsker å søle med vann.......
Aleksander får ikke bade alene ,jeg går kun ut et lite øyeblikk hvis jeg skal hente klær ol.Da er døra åpen og jeg er rett uten for i gangen.
Unregistered
14-03-2004, 01:03
Snuppa på 3 bader alene. Dvs at jeg fyller vann i, hun leker litt alene, jeg gir den mindre snuppa mat (døra står åpen, jeg sitter 5,5 meter fra badebaljen, med ryggen til og ørene på stilk) og såhjelper jeg henne å svake seg etterpå.
Jeg går ikke fra vesla når hun bader, hun er 14 mnd.
Men frøkna på 9 dusjer og fikkser selv og har gjort det siden hun var rundt 5.
Da slutta vi med badebalje og begynte å bare dusje.
Junior på 3 1\2 bader alene, og det går kjempefint, jeg holder meg i samme etasje, men han klarer seg selv!
Unregistered
14-03-2004, 14:41
Min på 4 år, bader alene. Går veldig bra!!
Kathinka
14-03-2004, 14:45
4-åringen her bader både under oppsyn men også alene, dvs. vi går litt til og fra, men er ikke mange minuttene fra, før vi titter inn igjen.
Og om jeg har døren åpen på badet og på kjøkkenet, så ser jeg ham fra kjøkkenet om jeg er der og holder på litt, eller prater i tlf.
Myrsnipa
14-03-2004, 19:56
Husker at jeg også måtte synge og prate med mamma hele tiden, slik at hun kunne være på vaskerommet ved siden av og jobbe.
Lur ide.:p
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.