PDA

Se hel versjon : reduksjon av brystene

Unregistered
14-03-2004, 11:47
Jeg har store bryster som er ordentlig til plage for meg....... Jeg har ofte vondt i ryggen. Spile bh knekker og jakker/bluser i str.46-48 passer bra bortsett fra over brystene....

Vurderer å be legen om henvisning ang. brystreduksjon, men synes det er flaut... Jeg har tenkt på dette ca. 1 år nå.........

Noen som vet kravene for å få det? Må man slanke seg??

Anne M
14-03-2004, 13:08
Er ikke helt sikker på hva kravene er for å få det dekket av RTV, regner med at det er derfor du vil ha konsultasjon hos legen din?

MEN, har en venninne som nettopp har gjort det og da var det i tillegg til fysiske plager vurdert i forhold til det psykiske.

Ta motet til deg og hør med legen din.
Å ødelegge ryggen må jo være et av de beste argumentene dine.

Lykke til!

Lille Blå
14-03-2004, 19:55
Jeg gjorde det når jeg var 18 år, men da gjorde jeg det privat. Tror det kan være lurt å legge vekt på det psykiske aspektet, også. Det var det som var værst for meg:(

Elinpia
14-03-2004, 20:22
Her (http://www.nybaktmamma.com/plassen/showthread.php?s=&threadid=120137) er en tidligere tråd om samme tema.

Jeg fikk beskjed om å slanke meg ja (men ikke uten grunn..)
Det er både fordi at det fjernes endel fettvev fra brystene, og at man etter en seinere slankekur kan ende opp med "slaskepupper"... Det er bedre å ha en vekt som du trives med og kan tenke deg å beholde.

Dessuten, hvis man er overvektig (men da snakker jeg om temmelig mye overvektig!) er risiko for komplikasjoner større; stygge arr, dårligere groforhold o.l.

Jeg har gått ned 12 kg siden i august (ja, jeg er faktisk litt stolt.. :kry: :o ), og skal ta denne operasjonen 15. april.
Hvis du har en fastlege som du "trives" med så burde det ikke være flaut å spørre om noe slikt, h*n skal være profesjonell nok til å ta deg på alvor og hjelpe deg med en henvisning.

Håper det ordner seg!