Se hel versjon : Til dere som har tatt k-snitt
Unregistered
14-03-2004, 12:25
Er dere fornøyd med hvordan dere ser ut etterpå?? jeg har fått en ekstra mage(bollemus) Det ser helt jævelig ut og jeg lurer på om det skal være sånn....Det er over 2 år siden jeg tok snitt. Kan jeg hendvende meg et sted og kreve operasjon?? Jeg har faktisk ikke gått i bikini de siste 2 somrene pga.dette......
Gruer meg til sommeren igjen
Tok et for 14 år siden, ingen forhøyning her nei...
Arret er også nesten helt blekt...
Hva med å høre med legen din om det ser riktig ut?
Lykke til. :klem:
tok ksnitt for over 7 år siden,og arret sees kun hvis du vet at det er der... bikinisnitt,meget pent... jeg ser det jo selfølgelig godt,men ikke andre.. jordmora jeg var hos i mitt neste svangerskap beundret arret og sa at legene hadde gjort en formidabel jobb,enda det var keisertsnitt... er selv tatt med ksnitt og mamma sitt arr er langt fra pent... går fra navlen til hårfestet.. sånn gjorde de det før... men hun går ofte i bikini..du kan jo høre med en lege om det er muligheter for å rette det opp hvis du føler at det er skjemmende og ikke går i bikini pga det... men alle som får barn må regne med at kroppen blir forandret.. det er en del av det å få barn.. er nå gravid med min 3dje,og tenker ikke på hvordan kroppen min blir etter det,for jeg har da født 3 barn,å vet at kroppen min "virker" og det er det viktigste... men hindrer det deg å gjøre ting du ellers ville gjort så råder jeg deg til å ta en prat med legen din..
lykke til...:mervink:
Jeg ser helt forjævlig ut. Jeg fikk snittet på langs, noe som gjør at det ser ut som jeg har ei ræv foran.:mumle:
Dorothea
14-03-2004, 20:03
Med fare for å tråkke i salaten...
Når du snakker om hengemage og bollemus. Har det ikke noe å gjøre med hvordan du var før å gjøre også og hva du har anlegg for? Og om du får det etter et snitt, ville du antakelig også fått det etter en fødsel? Har du en mage som trekker seg dårlig sammen, vil en vel få en ekstramage uansett snitt eller ei? Det er en del som skylder på snittet, at de har fått en ekstramage, men det er da maaange som har født vanlig også (de fleste...) som har denne ekstramagen nederst. Men så klart, det vil jo stramme ekstra inn der man har sydd. Ønsket egentlig bare å poengtere at du er langt fra alene om dette. De fleste som har født vaginalt sliter også med dette i mer eller mindre grad!
Og til det det gjelder: En operasjon kan man så klart gjøre, men man får det bare dekket om magen er er til fysisk besvær og å regne som en "hengebuk", og etter at man er ferdig med å få barn.
Har hatt to keisersnitt, ser vel egentlig ikke noe forskjell fra før..
Unregistered
15-03-2004, 12:01
Hei.
Opplever akkurat det samme som deg! Og, det har ingen sammenheng med hvordan man så ut før! Det jeg har blitt forklart er at arret har kapslet seg, og jeg må "kna" litt på det. Akupunktur anbefales også! Etter ar jeg begynte å massere og kan + akupunktur så har det blitt litt bedre. Det er nå 1 år siden keisersnittet, som også måtte åpnes igjen og gro igjen av seg selv. Kanskje også derfor det ble noe tykt arr? (Utenpå ser selve arret fint ut, men innunder er det en tjukk har pølse)
Lykke til
Jeg hadde et keisersnitt for 4 år siden, bikinisnitt, eller hva det nå kalles. Det er strammere akkurat der arret er, og når magen ikke er helt flat så kan jeg se at det "buler" ut oppom og nedom arret - men det er nesten ikke synlig - bare for meg. med to kilo mindre så forsvinner nok dette, også. Gjorde iallfall det for 2-3 år siden...
*tar meg selv i nakken*
Tidligere bruker
15-03-2004, 14:20
Jeg har pølsemage der jeg tok k-snitt, skikkelig henegmage som jeg ikke får bort. Jeg skal søke om operasjoen etter neste fødsel, har hørt at man kan få det på statens regning.
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.