PDA

Se hel versjon : Hjelp! Bruker altfor mye penger!!

Unregistered
14-03-2004, 13:24
Med rentenedgang og lønnshopp har vi bedre økonomi enn vi har hatt før. Allikevel er vi fullstendig blakke i dagene før lønn, og blir slått i bakken av uventede regninger. Vet at vi burde sette opp budsjett, men det sprekker allikevell..

Er jeg på butikken er det alltid noe jeg må ha, selv om jeg ikke trenger det. Er jeg på kjøpesenter og skal kjøpe en gave ender jeg alltid opp med å bruke noen hundre eller tusen på meg selv.

Mat kjøper vi fra dag til dag, vi har ikke bil, så vi kan ikke ta storhandel. Vi handler vel for mellom 300-500 hver dag. (!!) Ikke rart vi er blakke... Noen råtips?

Myrsnipa
14-03-2004, 13:30
Send gubben med handleliste. De er vanligvis flinke til å kjøpe bare det de skal.

Lån bil en gang i uka. KJøp/planlegg middager for den uka.

Dersom du kjøper en del kklær - gå tilbake og få pengene igjen, etter å ha nytt følelsen av å shoppe.:p

LEL
14-03-2004, 14:02
Jeg er oxo veldig gla i å bruke penger.. Og før handla jeg masse rart jeg ikke hadde bruk for og regningene tok vi som d kom.. D fikk vi svi for senere..:(
Men etter at jeg ble gravid, måtte vi begynne å sette opp et budskjett og skrive ned alle faste utgifter i måneden.. Jeg er fortsatt veldig gla i å shoppe.. Men vi tok først å la vekk penger til regninger og mat og regna ut hvor mye som ble til overs.. D som var til overs brukte vi til d hadde lyst til.. D fungerer bra her.. :)

Nennemor
14-03-2004, 18:38
Ta drosje hjem fra butikken etter storhandel da vel. Det må da uansett bli billigere enn å handle så mye hver dag.

Myrsnipa
14-03-2004, 18:44
Opprinnelig melding fra Nennemor
Ta drosje hjem fra butikken etter storhandel da vel. Det må da uansett bli billigere enn å handle så mye hver dag.

:nemlig: Kloke ord!

(vi er stort sett enige Nennemor ;) )

skilpadda
14-03-2004, 19:12
Ta med kontanter på butikken/kjøpesenteret - så bruker du ikke mer enn du har planlagt. :)

Forslag
04-04-2004, 11:21
Kanskje du kan ha nytte av noen av tipsene her? (http://www.fullthus.com/ressurs/kb.php?mode=article&k=3)

Tidligere bruker
05-04-2004, 07:40
Skriv opp en handleliste for hele uka, skriv hva du skal ha til middag hele uken.

Ta ut så så mye i kontaner i uka og la bankkortet bli hjemme..

caja
05-04-2004, 11:21
Kjenner meg igjen i det du skriver. :flau: Men så har det seg det at vi har Kiwi 15meter fra døra vår å da er det bare såååå enkelt å stikke ned. Nytter ikke handle inn for en uke av gangen da nei.;)
Jeeg er ikke så glad i å kjøpe klær til meg selv, men kommer altid hjem med en hel haug til barna.. :uff: De har hvertfall det de trenger ++++++