PDA

Se hel versjon : Ingen vil ansette meg..

Unregistered
14-03-2004, 15:18
Jeg har søkt på minst 35 jobber de siste 6 månedene. Jobber som jeg vet at jeg er kvalifisert for, og allikevel ingen napp. Det er ikke typiske jobber som det er veldig "rift" om, men respesjon, saksbehandler, kontormedarbeider...

Jeg ringer sjelden før jeg sender søknad, kan det være derfor? Jeg gidder ikke ringe uten å ha noen spesifekke spørsmål. Søknadene mine er lest gjennom av andre, og burde være greie, men ikke et eneste intervju!! På 6 måneder! Man kan bli gal av mindre...

Pelen
14-03-2004, 16:48
Nei, jeg tror ikke feilen er at du ikke har ringt. Jeg har selv ansatt 4 personer og noen ganger må jeg innrømme at det bare var slitsomt når folk ringte :cool: Det var mange ganger jeg var på vei til møte og lignende og jeg hadde ikke tid å snakke. Noen gjorde også et dårligere inntrykk enn hva det hadde gjort om de ikke ringte. Jeg kanskje ikke likte stemmen (jeg skulle ansette folk som skulle snakke mye i telefon) osv. Men mange andre ganger så var det også så at noen ble mer interessant bare for at de ringte. Men det kan virke i motsatt vei også.

Jeg anbefaler deg å få hjelp med søknaden - gjør den grafisk fin å se på. Sjekk enda en gang at alt er riktig skrevet i følge de normer for brev som finnes. Skriv det så positivt som mulig.

Lykke til!

Teofelia
14-03-2004, 16:50
Opprinnelig melding fra Unregistered