PDA

Se hel versjon : Dagmamma

Unregistered
15-03-2004, 16:11
Hei.
Er det noen her som bruker besteforeldre som dagmamma?
Jeg har sønnen min hos mamme en dag i uken. Betaler dere noe til dem eller gjør de det uten å ta noe for det?
Mamma sier hun ikke vil ha noe, men jeg lurer på om jeg skal gi henne litt likevel, det er jo tross alt ganske krevende å passe en ettåring!!!
Hvordan gjør dere andre dette? Og hvor mye betaler dere evt?
Veldig glad for svar!

Stin@
15-03-2004, 16:34
Jeg har brukt min Svigermor som dagmamma og det fungerte greit.
Hadde ingen fast avtale om betaling,men jeg gav henne litt betaling hver måned likevel.

Tidl. bruker
15-03-2004, 17:16
..... :)

FlyAway
15-03-2004, 17:24
Mamma har passet lillegutt mye i perioder, spesielt fra han var 10 mnd til han var nesten halvannet år. Hun vil ikke ha betaling, men hun fikk andre ting hun satte stor pris på. Hun har for øvrig nesten komplettert samlingen av juleservise og hardangerbestikk ;)

Delfinus
15-03-2004, 18:35
Hadde nok betalt jeg allikevel... Vil ikke utnytte familie på denne måten. Dere får dessuten kontantstøtten som dekker dette

Unregistered
15-03-2004, 21:20
Hadde også betalt på en eller annen måte tror jeg... enten i form av ren lønn, eller en liten oppmerksomhet i ny og ne... :)

K@trine
15-03-2004, 21:27
Svigermor er dagmamma for sønnen vår, hun får lønn hver måned.
Hvis moren din har veldig god råd og ikke trenger noe mer penger, så kan du jo f.eks gi henne en gave i ny og ne. Hvis hun har dårlig råd, og snur på krona, så ville jeg overført litt penger til henne. Det blir jo omtrent som en jobb, selv om det er barnebarnet.

Søs
16-03-2004, 07:38
Svigermor hadde snuppa 1 dag i uka en periode.

Hun nektet å ta i mot betaling, men jeg gav henne gaver som jeg visste hun satte pris på.

Det fungerte greit, og jeg slapp dårlig samvittighet over å ikke betale henne!

jane
16-03-2004, 10:05
Min mor var dagmamma for eldstemann da han var liten. Hun hadde han 1-3 dager i uka. Hun nektet å ta noe for det. Jeg syntes faktisk det var litt ille, og snakket med henne om det mang en gang, men hun nektet plent å ta i mot betaling. Jeg ga henne en blomst/bukett med jevne mellomrom i stedet.