Se hel versjon : alkohol
Unregistered
15-03-2004, 19:14
Tar gjerne ett glass vin når poden er lagt for kvelden, hver dag....er det mye i deres øyne? (har ikke noen alkohol problemer altså!) Er aldri ute i helger, og drikker meg ikke full, men slapper av og koser meg med et glass vin(ikke tre;))
Synes kanskje at et glass vin daglig er i meste laget.
Nå er jeg ganske så avholdene og drikker kanskje to glass for året:o
Vi får høre hva andre mener om saken.
Jeg ser ikke noe galt i å nyte et glass vin etter at podene er i seng,men hver dag?
Forsåvidt ikke, de sier jo at et glass om dagen er sundt for magen! Men jeg drikker ikke det selv nei
Tidligere bruker
15-03-2004, 19:24
Nei...jeg syns ikke det er noe å beskymre seg over så lenge du kommer deg opp om morgenen og ikke er gretten pga alkoholinntak.
Om ungene ikke merker det og alt er som vanlig.....hvorfor ikke?
Hver dag hørtes litt mye ut for min del, men alt kommer vel an på øyet som ser.
Gremli Skremli
15-03-2004, 19:30
Mulig jeg er helt på jordet nå, men for meg høres det da helt normalt ut å ta seg et glass vin om kvelden i fred og ro. Gjør det ikke selv ettersom jeg ikke er så veldig glad i vin, men kjenner mange som gjør det. Hver dag, ja! Og de er absolutt ikke alkiser. Ble dere sjokkert nå? :D
Næsj, et lite glass vin hver dag sies vel å være sunt.
Her nytes det alkohol sånn ca en gang i måneden eller sjeldnere, så jeg er vel ingen ekspertkommentator akkurat da. :flau:
Et glass vin etter ungene har lagt seg tar ingen skade av, men jeg synes det er litt drøyt med hver dag da men. Så drikker ikke jeg vin i det hele tatt heller da..
Jeg synes ikke det er mye. Jeg personlig hadde nok følt at jeg drakk mye om jeg tok meg et glass hver eneste kveld, men det er meg. Kos deg med vinen din du:)
Tidligere bruker
15-03-2004, 20:57
Kos deg du.....
Ikke alle takler det hver dag.Men om du koser deg og slapper av så unn deg det.:)
Tidligere bruker
15-03-2004, 21:14
Man kan faktisk bli avhengig av et par glass om dagen og spørsmålet du bør stille deg er hva om du ikke får vin på noen dager. Svaner du det veldig. Er svaret ja bør du kanskje vurdere å rasjonere litt.
Opprinnelig melding fra Unregistered
Tar gjerne ett glass vin når poden er lagt for kvelden, hver dag....er det mye i deres øyne? (har ikke noen alkohol problemer altså!) Er aldri ute i helger, og drikker meg ikke full, men slapper av og koser meg med et glass vin(ikke tre;))
Jeg synes det høres helt greit ut.
Steinbukk
16-03-2004, 10:37
Nei, jeg synes heller ikke det er mye.
Men i mine øyne er det likevel et problem dersom(!) du blir utolmodig/rastløs/irritabel o.l. dersom deu en kveld ikke får vinglasset ditt. Eller dersom du for en hver pris skal ha det hver kveld om du skjønner ;)
Sier ikke det er tilfellet her :) men i slike situasjoner er selv ett glass hver kveld for mye.
Polyanna
16-03-2004, 11:56
1 glass om dagen er jo innenfor det som sies å være sunt, så lenge det ikke kommer på toppen av helgefyll eller annet inntak. Syns likevel du skal sjekke om det er GREIT for deg å ikke gjøre det, og kanskje telle glass over en ukes tid for å sjekke om det faktisk er ETT glass og ikke tre (jeg gjorde det med sjokolade en gang, som jeg spiste "av og til", og ble litt sjokka...:o Evnen til selvbedrag er STOR!!!)
Nei, det er ikke mye, synes jeg. :) Jeg tar meg gjerne en øl eller et glass vin når jeg slapper av om kvelden, jeg - og synes ikke det er noe problem. Her i Hellas så er det helt normalt å drikke vin til maten. Til og med 10-åringene gjør det. :)
Næh... Ville ikke gjordt det selv, men ser ikke noe galt i det. Jeg og mannen koser oss gjerne med et glass vin en stille fredag eller lørdags kveld hvor gullet sover godt.
Desembermamma
17-03-2004, 13:39
Opprinnelig melding fra Maz
Man kan faktisk bli avhengig av et par glass om dagen og spørsmålet du bør stille deg er hva om du ikke får vin på noen dager. Svaner du det veldig. Er svaret ja bør du kanskje vurdere å rasjonere litt.
Det var det jeg tenkte også... :)
Tidligere bruker
17-03-2004, 14:35
Avhengig er vi alle.Av ett eller annet.Uten at det er et problem.
Jeg tror ikke man blir avhengig av et glass.Men når man drikker for å bli brisen eller full...det kan man bli avhengig av.
Tidligere bruker
17-03-2004, 16:01
.....
Ville slett ikke hatt dårlig samvittighet av ett glass vin om kvelden var det meg. Kos deg du!
Men når andre nevner det er det kansje greitt å sjekke hvor viktig det er for deg å få dette vinglasset hver kveld, har ikke tenkt på at man kunne bli avhengig av så lite. Bare å hoppe over noen kvelder og se om du virkelig savner det.
Zena ;)
Tidligere bruker
17-03-2004, 18:09
Å drikke et glass vin hver kveld er jo i seg selv ikke noe problem, mener jeg. Det høres ut som en fin måte å slappe av og kose seg litt på.
Men som andre har sagt, så er jeg også opptatt av dette med hvor VIKTIG dette glasset er.
I ditt tilfelle er det sikkert ikke noe å bekymre seg for. Men at det KAN være et "alkoholproblem" å TRENGE å drikke det ene glasset hver dag, det tror jeg nok.
Min første tanke er: HVOR STORT GLASS? :latter:
Men nå er nå jeg en moroklump da... (i egne øyne jaffal)
Unregistered
17-03-2004, 19:50
takk for alle svar:) Nei, det er ikke noe problem å ikke ta et glass en kveld! Og det er ikke alltid hver kveld heller, men mer enn bare lørdag kveld.. Og det er bare når det er mørkt og trist ute og man er litt sliten inne! Om sommeren drikker jeg vann;)
Det skal jo være så sunt med ett glass vin om dagen.Men jeg syns et glass vin hver dag er litt drøyt
Tidligere bruker
18-03-2004, 20:05
Ikke mye alkohol i ett glass vin.
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.